Benvolguts,
Van sortint notícies sempre en la mateixa direcció. Espanya,
sigui abduïda pel PP o pel PSOE, ha anat utilitzant els diners dels Fons de Cohesió de la UE en projectes
sense futur, no pensats en funció de l’eficiència i del retorn de la inversió,
però molt amatents en la distribució territorial de les despeses, de forma que
el Corredor Mediterrani ni està fet,
ni projectat, ni es farà mai ja que a l’enemic (Països Catalans) ni aigua! El criteri per l’adjudicació
dels projectes d’infraestructures a Espanya és el d’afavorir les constructores
de la llotja del Bernabeu. I el Tribunal
de Comptes de la Unió Europea, que hauria d’haver controlat, des del primer
euro afluixat, en què els utilitzaven, ha mirat cap a un altre costat
sistemàticament. És veritat que Espanya està molt ben situada (a dalt de tot) en
l’Índex de morosos de la UE i
en l’Índex de
Percepció de Corrupció de la UE i en l’Índex dels no complidors de les directrius de
la UE, etc, però la UE sembla Espanya!
Sembla can Seixanta! Deuen
cobrar per no piular? Corrupció?
I així poden sortir articles com el que ha fet l’Iu Forn!
Ara vostè es posarà de mala llet
Iu Forn | Actualitzada el
17/12/2014 18:08
El Tribunal de Comptes de la Unió Europea
ha fet públic un informe sobre la gestió aeroportuària espanyola. I després de
llegir-lo, gestió no és la
millor paraula per definir el que ha passat. Un cop estudiades les inversions
pagades pels contribuents de tot Europa als aeroports de Còrdova, Badajoz, La
Palma, Múrcia, Vigo, Fuerteventura, Burgos i Madrid-Barajas, i que signifiquen el 24% del total
gastat per la UE en aquest apartat, la conclusió és
demolidora.
S’han construït
instal·lacions no justificables des de cap punt de vista de necessitat i
eficiència, que no corresponen a cap estratègia i descoordinades amb la resta
de la xarxa de transport. Un exemple significatiu és el de l’aeroport de
Còrdova, que amb subvencions de 80 milions d’euros ha aconseguit reduir la
xifra de passatgers en un 68% (¿potser perquè té 3 aeroports a menys de 2 hores
en cotxe?). En canvi a Fuerteventura van calcular 7,5 milions de passatgers
anuals i van passar de 10 a 24 portes d’embarcament i de 34.000 a 93.000 metres
quadrats... i van passar dels 4,6 milions de passatgers del 2006 als 4,3 del
2013. Èxit total.
El Tribunal de Comptes
conclou que
hi ha massa aeroports, que no aporten res a l’economia, que van ser finançats
amb desmesura i que la majoria tancaran abans de 20 anys per falta de
passatgers. Però això no és el pitjor.
El més terrible és que no
passa ni passarà res, ningú anirà a la presó, no tornaran els diners i alguns
dels responsables polítics del desori seguiran guanyant eleccions.
Ah, i per haver-ho
explicat un servidor quedarà com un pesat que vol amargar el dia a la pobra gent.
Iu Forn
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada