diumenge, 28 de desembre del 2014

17/12/14. Iu Forn. Ara vostè es posarà de mala llet. El Tribunal de Comptes de la Unió Europea ha fet públic un informe sobre la gestió aeroportuària espanyola. La conclusió és demolidora...

Benvolguts,
Van sortint notícies sempre en la mateixa direcció. Espanya, sigui abduïda pel PP o pel PSOE, ha anat utilitzant els diners dels Fons de Cohesió de la UE en projectes sense futur, no pensats en funció de l’eficiència i del retorn de la inversió, però molt amatents en la distribució territorial de les despeses, de forma que el Corredor Mediterrani ni està fet, ni projectat, ni es farà mai ja que a l’enemic (Països Catalans) ni aigua! El criteri per l’adjudicació dels projectes d’infraestructures a Espanya és el d’afavorir les constructores de la llotja del Bernabeu. I el  Tribunal de Comptes de la Unió Europea, que hauria d’haver controlat, des del primer euro afluixat, en què els utilitzaven, ha mirat cap a un altre costat sistemàticament. És veritat que Espanya està molt ben situada (a dalt de tot) en l’Índex de morosos de la UE i en l’Índex de Percepció de Corrupció de la UE i en l’Índex dels no complidors de les directrius de la UE, etc, però la UE sembla Espanya! Sembla can Seixanta! Deuen cobrar per no piular? Corrupció?
I així poden sortir articles com el que ha fet l’Iu Forn!

Ara vostè es posarà de mala llet
Iu Forn | Actualitzada el 17/12/2014 18:08
El Tribunal de Comptes de la Unió Europea ha fet públic un informe sobre la gestió aeroportuària espanyola. I després de llegir-lo, gestió no és la millor paraula per definir el que ha passat. Un cop estudiades les inversions pagades pels contribuents de tot Europa als aeroports de Còrdova, Badajoz, La Palma, Múrcia, Vigo, Fuerteventura, Burgos i Madrid-Barajas, i que signifiquen el 24% del total gastat per la UE en aquest apartat, la conclusió és demolidora.
S’han construït instal·lacions no justificables des de cap punt de vista de necessitat i eficiència, que no corresponen a cap estratègia i descoordinades amb la resta de la xarxa de transport. Un exemple significatiu és el de l’aeroport de Còrdova, que amb subvencions de 80 milions d’euros ha aconseguit reduir la xifra de passatgers en un 68% (¿potser perquè té 3 aeroports a menys de 2 hores en cotxe?). En canvi a Fuerteventura van calcular 7,5 milions de passatgers anuals i van passar de 10 a 24 portes d’embarcament i de 34.000 a 93.000 metres quadrats... i van passar dels 4,6 milions de passatgers del 2006 als 4,3 del 2013. Èxit total.
El Tribunal de Comptes conclou que hi ha massa aeroports, que no aporten res a l’economia, que van ser finançats amb desmesura i que la majoria tancaran abans de 20 anys per falta de passatgers. Però això no és el pitjor.
El més terrible és que no passa ni passarà res, ningú anirà a la presó, no tornaran els diners i alguns dels responsables polítics del desori seguiran guanyant eleccions.
Ah, i per haver-ho explicat un servidor quedarà com un pesat que vol amargar el dia a la pobra gent.
Iu Forn



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada