Benvolguts,
Avui toca parlar de TGVs que els espanyols en diuen AVE. Notícia d’actualitat:
“Aquest dissabte al matí ha quedat oficialment inaugurat l'AVE Madrid-València, que permetrà anar d'una ciutat a l'altra en només 95 minuts. Amb aquest projecte, que ha trigat vuit anys a acabar-se i que ha suposat una inversió de més de 5.000 milions d'euros, els dos territoris esperen rebre un impacte econòmic de 12.000 milions d'euros i la creació de 136.000 llocs de treball. S'espera que al llarg del 2011 uns tres milions de passatgers utilitzin aquest servei.”
Què en diu el llibret Catalunya estat d’Europa?:
· “L’Estat ha gastat 50.000 milions d’euros en projectes que no tindran prou viatgers per pagar el manteniment de les línies. Un projecte faraònic, només superat per Xina. Insostenible. Mentre la ràtio de passatgers per quilòmetre a Espanya es de 2,8 passatgers, a França arriba a 41,5.
· Les mercaderies, la creu. Des de l’any 2000 la quota de mercaderies per ferrocarril ha passat del 7% al 5%.
· Mantenir un quilòmetre d’alta velocitat costa 100.000 euros l’any, 200.000 euros si és un túnel
· Perquè una línea d’AVE financi com a mínim els costos de manteniment ha de passar del sis milions de passatgers. Madrid-Barcelona en suma cinc i Madrid-Sevilla amb prou feines passa dels tres (i ara el madrid-València estimat també en 3 milions de passatgers per any.
· Espanya té 1.800 km en servei i 2.200 en construcció, molt per davant de la resta de països europeus. L’AVE és una inversió política, sense cap sentit des del punt de vista econòmic.
I com continua la notícia:
“Prop de 400 persones han esperat a l'estació de València l'arribada del primer tren d'alta velocitat provinent de Madrid. Ho han fet per reclamar i donar a conèixer a l'opinió pública "les pseudoveritats i mentides" que envolten l'AVE. Convocats per la Plataforma per a un Ferrocarril Públic, Social i Sostenible i sota el lema "Menys AVEs i més regionals", els manifestants han criticat que no es presti atenció als serveis ferroviaris més utilitzats per la població i s'inverteixi en un transport que només usa el 2% de la ciutadania. En aquesta mateixa línia, han llegit un manifest en què lamenten l'existència d'una doble xarxa ferroviària: la de primera i la de segona.”
I un comentari d’un lector:
“Els espanyols deixen pel final la línia de gran velocitat més rendible, la que comunica l'arc Mediterrani amb Europa. Els espanyols del PSOE-PSC són tan impresentables com els espanyols del PP. Amb els nostres diners, els catalans fa 20 anys que estaríem comunicats amb València i amb Europa amb TGV. Ens volen perjudicar al màxim. El que més li convé a Catalunya és la independència”
Joan A. Forès
Reflexions
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada