Benvolguts,
Diverses notícies de diferents diaris sobre el rescat dels peatges en fallida de Madrid amb el suport de CiU. A l'Avui David Portabella ho explica així:
Foment rescata per segon any les vies radials de peatge a Madrid
Blanco i Salgado ultimen el compte de compensació per evitar la fallida de concessionàries
Imploren a CiU una transacció al Congrés i aprovar el xec milionari al ple el 17-N
- La política abusa tant de la polisèmia que si fins al 2008 el rescat de peatges era sinònim d'eximir els conductors catalans del seu pagament, en dos anys les víctimes a rescatar han passat a ser concessionàries de vies radials de peatge a Madrid. Si el 2009 el govern estatal ja va aprovar dins el pressupost crèdits participatius de 200 milions per pal·liar el sobrecost en l'expropiació del terreny per fer les vies radials, Foment i la vicepresidència econòmica ultimen ara el compte de compensació per reflotar concessionàries d'aquestes vies de peatge com la de Madrid-Toledo, on passen 2.000 vehicles diaris.
El crit dels afectats (ACS, Acciona, Ferrovial, Itínere, FCC, OHL i Abertis) ha tingut doble ressò al Congrés, on el PSOE reté una esmena al pressupost per elevar els crèdits participatius de 135 a 250 milions i destinar-ne 400 més a vies de primera generació. En una esmena pròpia, CiU oferia obrir un compte de compensació per a propietàries de vies en què el trànsit no arribi al 80% de la previsió de demanda.
En el ventall de CiU caben quasi totes les nou radials: eix aeroport de Barajas, Madrid-Guadalajara R2, Madrid-Arganda R3, Madrid-Ocaña R4, Madrid-Navalcarnero R5, Cartagena-Vera, circumval·lació Alacant i Alacant-Cartagena. Si la mitjana de trànsit en autovia és de 20.000 vehicles diaris, el 2009 la de Toledo registrava 2.364 i l'R2, 9.378.
Segons fonts del Ministeri de Foment, dirigit per José Blanco, el remei que s'imposa és articular el compte de compensació “que compatibilitzi l'interès general i la viabilitat de les concessionàries”. Alhora, CiU ha satisfet el prec de Blanco de mantenir viva l'esmena fins al ple del Congrés del 17 de novembre i pactar llavors una transacció per aprovar el xec milionari.
Com que el xec eleva el dèficit i els mercats vigilen que Espanya el redueixi fins al 6% el 2011, Blanco i la vicepresidenta Elena Salgado afinen els tecnicismes de la fórmula menys lesiva per a les arques de l'Estat. Foment sosté que l'alternativa al segon rescat seria afrontar la fallida de concessionàries i el seu deute (5.000 milions) just quan Blanco està a punt de reclamar a les firmes que inverteixin en el nou pla públic i privat d'infraestructures. L'entorn de Blanco, però, nega que el xec a les vies radials sigui la torna del que exigirà als colossos de l'Íbex-35.
En el ventall de CiU caben quasi totes les nou radials: eix aeroport de Barajas, Madrid-Guadalajara R2, Madrid-Arganda R3, Madrid-Ocaña R4, Madrid-Navalcarnero R5, Cartagena-Vera, circumval·lació Alacant i Alacant-Cartagena. Si la mitjana de trànsit en autovia és de 20.000 vehicles diaris, el 2009 la de Toledo registrava 2.364 i l'R2, 9.378.
Segons fonts del Ministeri de Foment, dirigit per José Blanco, el remei que s'imposa és articular el compte de compensació “que compatibilitzi l'interès general i la viabilitat de les concessionàries”. Alhora, CiU ha satisfet el prec de Blanco de mantenir viva l'esmena fins al ple del Congrés del 17 de novembre i pactar llavors una transacció per aprovar el xec milionari.
Com que el xec eleva el dèficit i els mercats vigilen que Espanya el redueixi fins al 6% el 2011, Blanco i la vicepresidenta Elena Salgado afinen els tecnicismes de la fórmula menys lesiva per a les arques de l'Estat. Foment sosté que l'alternativa al segon rescat seria afrontar la fallida de concessionàries i el seu deute (5.000 milions) just quan Blanco està a punt de reclamar a les firmes que inverteixin en el nou pla públic i privat d'infraestructures. L'entorn de Blanco, però, nega que el xec a les vies radials sigui la torna del que exigirà als colossos de l'Íbex-35.
http://www.avui.cat/noticia/article/4-economia/18-economia/327613-foment-rescata-per-segon-any-les-vies-radials-de-peatge-a-madrid.html
En el Periódicu Antoni Serra i Ramoneda compara el volum de trànsit de l’autopista Madrid-Toledo amb la de Montgat a Palafolls:
"Prenguem el cas de l'autopista que enllaça Madrid amb Toledo. Aquest any, el nombre mitjà de vehicles que diàriament hi circulen oscil·la al voltant dels 2.000. Té una longitud d'uns 75 quilòmetres i el peatge que ha d'abonar un turisme per recórrer-la de cap a cap s'acosta als sis euros. La tarifa per quilòmetre és molt similar a la que paguen els vehicles que recorren l'autopista costanera catalana que uneix Montgat amb Palafolls. La diferència és que aquesta registra un trànsit mitjà d'uns 60.000 vehicles; és a dir, 30 vegades més que el de la seva col·lega madrilenya."
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/opinio/20101108/error-com-una-casa/584061.shtml
Joan A. Forès
Reflexions
Joan A. Forès
Reflexions
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada