dimecres, 19 d’octubre del 2011

19/10/11. Història d’una hipocresia compulsiva

Benvolguts,

Avui presentem la Història d’una hipocresia compulsiva.

2 articles:
·         El Corredor Mediterrani serà el primer projecte que s'escapa de la història de l'Espanya radial”
·         El govern espanyol dóna per fet el Corredor Mediterrani

O. MARCH / S. GONZÁLEZ
Barcelona | 18/10/2011

El Corredor Mediterrani serà el primer projecte que s'escapa de la història de l'Espanya radial”

El portaveu del Govern fa una crida a deixar de banda la "polèmica" i celebrar la decisió europea. Confirma que Artur Mas assistirà a l'acte de la Cambra de Comerç
El portaveu del Govern, Francesc Homs, ha assegurat que si demà es confirma que el corredor ferroviari mediterrani és prioritari i, per tant, finançat per Europa, serà el “primer projecte” que s'escapa de la “història de l'Espanya radial”. El portaveu ha volgut fugir de la polèmica amb el govern espanyol i el ministre de Foment, José Blanco, i ha assegurat que, malgrat que hi ha hagut “malestar” demà serà un moment per “mudar-se tots i celebrar-ho”.

Aquest xicotet toca campanes. Aquest projecte no és el primer. Hi ha completament construïda i suposo que sense circulació una autovia de nom Autovia de la Plata, de 700 km que va de Sevilla a Gijón. Passa per tota la “meseta” i les províncies que travessa tenen una densitat de població de menys de 65 habitants per km2. D’acord, no és una infraestructura ferroviària, però és una infraestructura vial, està finançada per la UE, no passa per Madrid i és un projecte executat totalment en les dues legislatures del Sr. ZP. Mentrestant, en aquests 8 anys l’autopista A2 a Girona ha avançat la increïble distància de 8 km. Girona té una densitat d’entre 140 i 500 habitants per km2 (10 vegades més). Si volguéssim fer una mena de regla de tres diríem que a Girona toca 8km/300 hab/km2, mentre que a l’Autovia de la Plata toca a 700km/65 hab/km2. De jutjat de guàrdia!

Tampoc no l’encerta quan diu: finançat per Europa. Europa amb molta sort en finançarà entre el 10 i el 15%, amb la condició que Espanya hi posi la resta. I com que Espanya està en fallida tècnica aquesta obra no es realitzarà mai...

Entradetes:
·         Homs, que ha confirmat que el president Artur Mas assistirà a l'acte de la Cambra de Comerç que servirà de celebració, ha subratllat que aquesta “lògica radial” i aquests intents de dibuixar el Corredor Mediterrani “de Madrid cap a Sevilla”, xuclava Catalunya “cap a un centre que era buit” i que si demà es confirma la notícia els catalans estaran connectats “amb el món i amb Europa”.
·         Foment molesta la Generalitat amb l'anunci de la visita de Blanco
·         El govern espanyol dóna per fet el Corredor Mediterrani
·         El govern espanyol està convençut que Brussel·les donarà demà llum verda al Corredor Mediterrani. El ministeri de Foment fins i tot ja prepara un acte de celebració a la Llotja de Mar de Barcelona.

Sembla mentida que el govern català s’emocioni com un nen amb sabates noves, sense adonar-se que els estan aixecant la camisa un cop més! En castellà diuen: Es que son como niños!
En Blanco abans de les eleccions del 28N va prometre a Montilla que si guanyava li traspassava l’aeroport...
I no crec que s’ho cregués ningú, però és que els polítics són com a mínim malalts...
El Sr. Blanco i les seves mans dretes (dir ma esquerra és mal vist) en transports, Victor Morlan i Isaias Taboas són els enemics de Catalunya que durant 10 anys han estat proposant la demencial Travessa Central dels Pirineus per aconseguir esborrar Catalunya del mapa de ferrocarrils espanyol, i ara quan sembla que toca fer veure que fan favors a Catalunya perquè s’acosten les eleccions, es giren la camisa del revés i són els més abrandats defensors del Corredor Mediterrani...
Au, au, au!

Post data:
Per veure la categoría dels Secretarios de Estado adjunts a Blanco vegeu qui són i que han fet:
Isaias Taboa desde noviembre de 2010, Secretario de Estado de Transportes del Ministerio de Fomento. Desde diciembre de 2006 hasta noviembre de 2010 fue secretario general de la Presidencia de la Generalidad de Cataluña con José Montilla
Víctor Morlán. En la actualidad desempeña el cargo de Secretario de Estado de Planificación e Infraestructuras del Ministerio de Fomento. Individu perillosissím. PSOE en estat pur. Sicari compulsiu.
Para Víctor Morlán, "lo que hemos hecho no puede volver a pasar, pero me niego a pensar que lo que hicimos fue malo. Lo hicimos con los ojos de entonces. Pero estos ojos estaban cuando se hizo y cuando se hizo había suficientes tensiones, apoyos y justificaciones para que se hiciera".
"Los que protestan ahora tenían que haber protestado entonces. Pero entonces estuvieron callados", se ha lamentado.
Morlán ha declarado que "lo que sí le puedo decir es que hemos aprobado que a partir de ahora no podemos funcionar tal y como lo hemos hecho. Tenemos que racionalizar el gasto y tenemos que ahorrar. Además de construir las infraestructuras hay que mantenerlas y gestionarlas. Ese será el reto del futuro".


CARLES ARBOLÍ. 18/10/2011
El govern espanyol dóna per fet el Corredor Mediterrani
El ministeri de Foment treballa amb el convenciment que demà la Comissió Europea (CE) inclourà el Corredor Mediterrani entre els eixos prioritaris d'infraestructures ferroviàries 2014-2030. El mateix ministre, José Blanco, ja ha confirmat la seva presència en un acte amb la societat civil catalana que es farà dimecres, a partir de les set de la tarda, a la seu de la Cambra de Comerç de Barcelona, només poques hores després que l'eurocomissari de Transports i vicepresident de la Comissió Europea, Siim Kallas, faci pública la decisió. El gest de Blanco ha estat interpretat com la confirmació que finalment l'eix mediterrani serà un dels escollits, malgrat que encara es desconeix si arribarà fins a Algesires, com demana Catalunya, o bé si es liquidarà a València o Cartagena.
Sigui com sigui, l'anunci de la presència del ministre de Foment a Barcelona per una suposada celebració no ha agradat gens a la Generalitat. El Govern considera "precipitada" i "electoralista" la presència de Blanco a Barcelona coincidint amb la decisió de la Comissió Europea sobre el Corredor Mediterrani,
L'executiu català està molest per la participació del portaveu del govern espanyol en un acte a la Cambra de Comerç de Barcelona, fins al punt que la presència del president de la Generalitat, Artur Mas, és encara una incògnita, ja que, més enllà del malestar, s'assegura que no ha rebut cap tipus d'invitació a l'acte.
El ministeri de Foment es mantenia ahir instal·lat en el mutisme amb l'excusa que encara no té confirmació oficial del traçat que finalment rebrà el suport de la Comissió Europea en forma de fons comunitaris -cobreixen el 10% del cost del projecte-, malgrat que hi ha optimisme. El mateix Blanco s'ha mostrat públicament diverses vegades del tot convençut que el Corredor Mediterrani serà al llistat d'eixos prioritaris a partir de demà, en què culminen mesos de negociacions per situar el corredor al mapa.
Fa deu dies, fins i tot l'eurodiputat català, Ramon Tremosa, va filtrar que, segons les seves informacions, Brussel·les ja havia començat a informar de la seva decisió a diversos eurodiputats que apunten que el mapa al qual van tenir accés mostra la línia del corredor des de França fins a Cartagena i, per tant, deixaria fora l'últim ramal fins a Algesires. Aquesta solució no satisfà, però, els interessos catalans ni els del País Valencià, que consideren fonamental per al creixement econòmic la connexió pel litoral fins a Algesires. El diputat de CiU al Congrés, Pere Macias, ja va admetre divendres que tem que Brussel·les opti per incloure un Corredor Mediterrani que es desviï cap a Madrid, i d'allà cap a Algesires. (Vegeu l’apunt del dia 18 del Corredor Madriterrani). La CE també hauria descartat el corredor pel centre dels Pirineus, que és una altra de les prioritats del govern espanyol, però en canvi també es posicionaria a favor del corredor atlàntic a través del País Basc.

El govern espanyol dóna per fet el Corredor Mediterrani


Joan A. Forès

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada