La setmana passada varem parlar de la NII, de la N340 i d’Abertis. Resulta que els desdoblaments de la NII i la N340 no estan tots acabats i hi ha molts trams que encara són de dues direccions, sense separació de calçades. Ara encara no es pot anar de fora de Catalunya a França per autovia. Com si fóssim al 1936. S’hi pot anar però amb autopista de peatge. Resultat: aquest any ja hi ha hagut 9 morts, els dos darrers avui...
Òscar Pinilla. Moren dues persones en dos accidents frontals a l'N-II
· Els dos veïns de Girona i Llagostera van morir en col·lidir els seus vehicles contra dos camions a la variant de Girona i a Sant Julià de Ramis
· Aquest any ja han mort 9 persones
Uns tasts:
· L'N-II continua sumant morts a la carretera. Aquest any ja són nou les víctimes mortals, cinc de les quals van perdre la vida en un mateix accident el febrer passat al cinturó de la ronda de Figueres.
· Ahir, dues persones més van morir ens dos accidents de trànsit en tan sols cinc quilòmetres de distància i poc menys de set hores de diferència. El primer dels accidents es va produir a dos quarts de vuit del matí al punt quilomètric 718 de l'N-II, quan, segons les primeres investigacions dels Mossos d'Esquadra, per causes que es desconeixen un cotxe va envair el carril contrari i va xocar frontalment contra un camió cisterna. El segon dels accidents també va tenir lloc a la carretera N-II, però aquest cop al punt quilomètric 723, al terme municipal de Sant Julià de Ramis, a les dues del migdia. El sergent de Trànsit dels Mossos d'Esquadra, Jordi Serra, va reconèixer ahir en declaracions a l'Agència Catalana de Notícies (ACN) que aquest punt de l'N-II és un lloc “una mica perillós”. De fet, al llarg de tota la variant i fins arribar a Medinyà (on hi ha aparcaments) com que la carretera no té voral i hi ha un carril per banda, no hi ha lloc on arraconar-se, cosa que n'incrementa la perillositat.
Continuem amb notícies i articles de l’ACN:
Víctimes a la N-II, víctimes d’un “pelotazo”· Un conveni abusiu entre Foment i ABERTIS és la causa principal del retard en el desdoblament de la N-II que, només en el tram gironí acumula 65 víctimes des del 2008.
· Batejada com el corredor de la mort, és una carretera insegura i lenta. Una via amb obres inacabades amb pedaços, que acumula promeses i terminis incomplerts, embussos, accidents i pèrdues de vides humanes, a més, dels greuges econòmics que suposa l’aplaçament sense data del desdoblament de la N-II. La clau de la resposta a tant de despropòsit i de desídia rau en la signatura d’un conveni entre Foment i ABERTIS pel tercer carril de l’AP7, que fa inviable el desdoblament de la N-II i N-340 i que pot suposar uns beneficis de més de 2000 milions d’euros per a BERTIS.
N-II la carretera de la mort i l’especulació
Les paraules del conseller de Territori i Sostenibilitat Lluís Recoder expliquen la situació en la que es troba la vi:"no pot ser que tinguem la N-II en la situació en la que la tenim, amb la quantitat de cotxes que hi passen cada dia, amb obra feta i abandonada", i , "És absolutament inadmissible".
La qüestió és per què no es va desdoblar la s N-II i N-340 primer?. I com pot ser que un conveni clarament abusiu que malbarata recursos del sector públic, beneficia a uns pocs i posa en perill la vida de moltes persones no és qüestionat ni denunciat?.
Història d’un “pelotazo”
A l’any 2006 el Ministeri de Foment, amb Magdalena Álvarez al cap davant, va signar un conveni amb l’empresa ABERTIS per la construcció del tercer carril de l’autopista AP-7. Amb una inversió prevista a càrrec d’ABERTIS de 500 milions d’euros, però real de 350 milions d’euros, l’obra i el conveni s’han convertit en un negoci milionari i suposa un impediment pel desdoblament, llargament ajornat, de la N-II i la N-340.
Els serveis jurídics del ministeri ja van advertir que el conveni era incompatible amb el desdoblament i que provocaria un desequilibri econòmic de la concessió. L’actual Ministra de Foment Ana Pastor va afirmar que “els 350 milions d’euros inicials de la inversió és poden convertir a l’any 2021 en més de 2000 milions d’euros”.
Les paraules del conseller de Territori i Sostenibilitat Lluís Recoder expliquen la situació en la que es troba la vi:"no pot ser que tinguem la N-II en la situació en la que la tenim, amb la quantitat de cotxes que hi passen cada dia, amb obra feta i abandonada", i , "És absolutament inadmissible".
La qüestió és per què no es va desdoblar la s N-II i N-340 primer?. I com pot ser que un conveni clarament abusiu que malbarata recursos del sector públic, beneficia a uns pocs i posa en perill la vida de moltes persones no és qüestionat ni denunciat?.
Història d’un “pelotazo”
A l’any 2006 el Ministeri de Foment, amb Magdalena Álvarez al cap davant, va signar un conveni amb l’empresa ABERTIS per la construcció del tercer carril de l’autopista AP-7. Amb una inversió prevista a càrrec d’ABERTIS de 500 milions d’euros, però real de 350 milions d’euros, l’obra i el conveni s’han convertit en un negoci milionari i suposa un impediment pel desdoblament, llargament ajornat, de la N-II i la N-340.
Els serveis jurídics del ministeri ja van advertir que el conveni era incompatible amb el desdoblament i que provocaria un desequilibri econòmic de la concessió. L’actual Ministra de Foment Ana Pastor va afirmar que “els 350 milions d’euros inicials de la inversió és poden convertir a l’any 2021 en més de 2000 milions d’euros”.
Seguim gotejant notícies sobre Abertis i la màfia.
ABERTIS, l’altre espoli que pateix Catalunya
· La signatura del conveni entre ABERTIS i Fomento pel tercer carril de l’AP7 fa inviable el desdoblament de les carreteres N-II i N-340 i pot suposar uns beneficis de més de 2000 milions d’euros per a ABERTIS
La qüestió és per què no es van desdoblar les N-II i N-340 primer i com pot ser que un conveni clarament abusiu, que malbarata recursos del sector públic, beneficia a uns pocs i posa en perill la vida de moltes persones, no és qüestionat ni denunciat? Els serveis jurídics del ministeri ja van advertir que el conveni era incompatible amb el desdoblament i que provocaria un desequilibri econòmic de la concessió. L’advertiment s’ha fet realitat, i amb la davallada dels darrers anys del transit per l’autopista s’agreuja.
Amb el conveni signat, ABERTIS va aconseguir una línia de crèdit amb les entitats bancàries, principalment amb La Caixa -accionista principal d’ABERTIS- i la garantia eren les compensacions que ja preveien que l’Estat hauria de pagar. El deute de l’Estat amb ABERTIS a causa d’aquest conveni no s’atura, a l’any 2009 58 milions d’euros, el 2010 més de 200 milions d’euros, i el 2011, 451 milions d’euros, un creixement exponencial que tal i com va dir l’actual ministra de Foment a l’any 2021 superarà els 2.000 milions d’euros. Amb les carreteres N-II i N-340 desdoblades la compensació que preveu el conveni podria doblar.
A data d’avui el valor a Bolsa de la companyia líder mundial en peatges és de tant sols uns 10.000 milions d’euros, és a dir el conveni de l’AP-7 aporta a l’empresa uns beneficis equivalents al 20% del seu valor a borsa, una dada que posa de manifest que el conveni supera tots els despropòsits imaginats
Silenci davant el malbaratament de 2.000 milions d’euros
Posats en contacte amb la Conselleria de Política Territorial, amb la Delegació del Govern Espanyol a Catalunya, i amb els ajuntaments de Figueres i Girona, de moment el silenci és la resposta. Esperem que las noves dades facin les administracions reaccionin. La xifra és molt important, un altre espoli que patim els catalans i que afecta a la nostra economia, però també a vides humanes. Són massa morts a la carretera pel retard en els desdoblaments, i per afavorir l’especulació. La situació és greu.
Altres enllaços d'interès:
http://noticies.sirius.cat/2012/02/n-ii-la-gran-estafa-publica-dabertis.html
http://ca.wikipedia.org/wiki/Salvador_Alemany_i_Mas
http://www.invertia.com/noticias/articulo-final.asp?idNoticia=2457575
Joan A. Forès
Reflexions
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada