Benvolguts,
Ja sabeu que la fal·lera dels successius governs espanyols ha sigut l’España radial, el Kilómetro zero, Atocha, La Puerta del Sol. La centralitat absoluta! I s’han distingit, com s’està llegint contínuament, a no utilitzar estudis de viabilitat sinó pressupòsits polítics per decidir els traçats de les autovies, els traçats dels corredors ferroviaris, els traçats del trens de rodalies, mitges distàncies i les prioritats de cada projecte. I la xarxa d’AVEs és la més gran, la més desaprofitada, la més generadora de dèficit i la més impossible de mantenir només amb l’explotació, d’Europa!
Vegem-ne un acudit, molt ben trobat:
Ara vegem què diu el Pepiño Blanco ministre de Foment en la notícia de l’AVUI Foment manté l'aposta pel corredor mediterrani:
“El Ministeri de Foment va refermar ahir la seva aposta pel projecte de corredor ferroviari per a mercaderies des d'Algesires fins a França i la resta d'Europa.”
El flamant portaveu del govern estatal i ministre de Foment, José Blanco, va garantir a les comunitats autònomes implicades (Catalunya, el País Valencià, Múrcia i Andalusia) que en els pròxims mesos començarà a posar a licitació obres per poder dur a terme aquest projecte per portar mercaderies des del nord d'Àfrica i des de les esmentades zones de l'Estat cap a Europa.
La Comissió Europea (CE) decidirà a la tardor quin eix ferroviari per a mercaderies potenciarà i finançarà durant la pròxima dècada. Blanco va garantir ahir que l'Estat continua apostant pel projecte del Mediterrani, el més viable econòmicament si es compara amb el projecte que des d'Algesires arriba a Madrid i el País Basc.
Les comunitats temen que Europa acabi finançant un traçat més curt, fins a València o Múrcia, i que una part dels fons europeus es reparteixin amb l'altre corredor que apadrina l'Estat espanyol. La xarxa ferroviària arribaria fins als ports d'Hamburg o Rotterdam. Diverses entitats empresarials, comercials i d'emprenedors han reclamat la urgència de l'obra.
Tota la notícia és una completa mentida! I a més has de saber no només la lletra sinó també la música. Dels ministres no te’n pots fiar (les enquestes diuen que un 88% dels espanyols creuen que hi ha corrupció als ministeris, el 12% restant hi deu treballar!).
· Foment manté l’aposta! No l’han feta mai aquesta aposta!
· Refermar l’aposta! D’aquest corredor mediterrani no se n’han preocupat mai i la seva aposta com diu més avall és el projecte que des d'Algesires arriba a Madrid i el País Basc. Sobretot sense passar pel Països Catalans! Hi ha una aposta més bèstia que també és la seva i que n’hem parlat a bastament en el Bloc que vol fer passar els trens de mercaderies per port de Canfranc!
· Garantir... a les comunitats autònomes implicades (Catalunya, el País Valencià, Múrcia i Andalusia) que en els pròxims mesos ... començarà... a posar a licitació... obres per poder dur a terme... aquest projecte per portar mercaderies des del nord d'Àfrica i des de les esmentades zones de l'Estat cap a Europa. En castellà diuen “Muy largo me lo fiais!”
· Garantir... que l'Estat continua apostant... pel projecte del Mediterrani, el més viable econòmicament si es compara amb el projecte que des d'Algesires arriba a Madrid i el País Basc. Mai no hi havia apostat i fa deu anys que el projecte Ferrmed està en marxa!
· El més viable econòmicament. Quina barrra! No s’han preocupat mai per la viabilitat! L’altre dia vaig sentir que l’aposta per l’AVE Toledo-Cuenca-Albacete (que l’acaben de tancar ja que només portava 9 passatgers amunt i avall) es va fer perquè el José Bono, que era nascut a Albacete, fill de batlle franquista, i president de Castilla-La Mancha en aquell moment, va dir que la seva comunidaz tenia tant dret com les altres a tenir AVE. Aquest fou l’estudi de viabilitat...
Podeu treure’n les vostres pròpies conclusions...
Joan A. Forès
Reflexions
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada