dimecres, 23 de novembre del 2011

23/11/11. L'Aeroport del Prat continua putejat per l'Estat Espanyol

Benvolguts,
El desembre de l’any passat, comentant el llibret del CCN en el nostre Bloc http://reflexionsjafores.blogspot.com/search?q=bolivia, ja explicàvem el gran greuge comparatiu que l’estat espanyol perpetra contra Catalunya des de la dictadura cap aquí, hi hagi règims democràtics (?) o dictatorials, prohibint que els vols de segons quins països entrin a Espanya per Barcelona i ho hagin de fer obligatòriament per Madrid!
A part de la pèrdua de temps dels viatgers i de combustible dels avions hi ha les taxes extres que l’Aeroport de Madrid rep per ser la “niña bonita” del règim. És per això també que la quantitat de vols que arriben o surten de Madrid són molt més alts que els de Barcelona, amb passatgers viatjant a Barcelona però que han de fer escala a Madrid, quan el nombre dels que es queden a una i altra ciutat són similars!
Segons el CCN els Convenis sobre Transport Aeri signats entre 1954 i 1993 imposen
l’aeroport de Madrid com a l’únic on poden aterrar i enlairar-se els avions de:


Amèrica
Àfrica
Àsia
Europa
Bolívia, 1974
Costa d'Ivori, 1976

Corea, 1989

Croàcia, 1997

Canadà, 1988

Gabon, 1976

Índia, 1987

URSS, 1976

Costa Rica, 1979

Guinea Equatorial, 1971

Iran, 1996


El Salvador, 1997
Kenya, 1981

Iraq, 1980


Guatemala, 1971
Mali, 1990

Japó, 1980


Mèxic, 1978
Nigèria, 1975
Kuwait, 1979


Perú, 1954
Sierra Leone, 1976

Malàisia, 1993


R. Dominicana, 1968

Pakistan, 1979


Uruguai, 1979


Síria, 1979


Xile, 1974

Tailàndia, 1979

EEUU, 1973 (Miami i San Juan de Puerto Rico)






Com es veu, gairebé tots els convenis foren signats, descaradament, en l’Espanya democràtica i constitucional (?), quan manava el PSOE o el PP a Madrid.

I per què parlem d’aquest tema?
Doncs tornem a explicar això ja que els diaris d’avui diuen que:
·         Dur avís al govern espanyol per discriminar el Prat...
·         Aprova una esmena de CiU que demana a l'Estat que deixi de "donar prioritat" a Barajas en els acords bilaterals amb tercers països...
·         La comissió d'Economia del Parlament Europeu exigeix que deixi de privilegiar Barajas en els vols intercontinentals...
·         Aena assegura que els acords posteriors al 1993 ja permeten volar a Barcelona

D’aquests titulars potser el més obscè és el d’AENA. Primer perquè reconeix que el xantatge ha sigut i és la pràctica habitual quan es tracta de discriminar Catalunya en qualsevol camp i segon perquè és mentida ja que segons el CCN hi ha 3 o 4 dels convenis signats després del 1993!

Traiem de l’Avui:
Nova envestida europea contra l'Espanya radial, només un mes després de l'aposta pel corredor ferroviari mediterrani. El Parlament Europeu va renyar ahir l'Estat per discriminar l'aeroport del Prat i privilegiar el de Barajas en els vols intercontinentals. I és que un de cada tres països de fora de la Unió Europea que tenen vols a Espanya estan obligats a fer aterrar i enlairar els seus avions a Madrid, segons els tractats bilaterals signats pel govern espanyol. La comissió d'Economia i Finances de l'Eurocambra exigeix que no es posin traves a la lliure competència i no s'impedeixi a les aerolínies que ho vulguin operar a Barcelona.
Espanya encara veta les connexions directes de l'aeroport del Prat amb 23 països de fora de la UE, segons un informe de la Cambra de Comerç de Barcelona del 2009. Dels 80 acords bilaterals que l'Estat té signats, 42 inclouen Barcelona, 15 més donen llibertat a les aerolínies per elegir aeroport i 23 només permeten als seus avions aterrar o enlairar-se al de Barajas. Onze d'aquests països que tenen prohibit volar directament a Barcelona són africans, sis d'Amèrica Llatina, quatre de l'Orient Mitjà, un d'Oceania i un d'Europa. Però a l'impediment legal perquè el Prat sigui un hub, cal afegir-hi els tics d'un model acostumat a 40 anys d'Iberia, “una situació en què pocs operadors de llarg recorregut poden fer-li ombra”, va denunciar la Cambra. Aquest 19 d'octubre, Brussel·les ja va atacar el model radial dels ferrocarrils espanyols: “A Espanya no tot ha de passar pel centre”, va advertir l'eurocomissari de Transports, Siim Kallas, després de negar-se a finançar la travessia central dels Pirineus, que pretenia connectar Madrid amb Tolosa esquivant Catalunya.

A veure quan reconeixerem que Espanya ens roba per tots els cantons i mani qui mani...
A veure quan prendrem consciència que Espanya és el nostre enemic!
Espanya ens enganya!
Espanya ens escanya!
Espanya ens espanya!



Joan A. Forès
Reflexions

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada