divendres, 18 de maig del 2012

18/05/12. La Caixa executa l'amenaça de retirar la publicitat a mitjans que difonen la cassolada indignada

Benvolguts,

No sé si recordeu que el dia dels atemptats d’Atocha del 2003, l’Ansar va fer una operació indigna trucant personalment als diaris i fent que els ambaixadors de  l’estat espanyol es comuniquessin amb presidents del govern i mitjans de comunicació per advertir-los que “Ha sido ETA, se lo digo yo”! I tots els diaris es van sotmetre al xantatge i varen publicar la notícia en primera pàgina. Aquest fet va ajudar a que el PP perdés les eleccions...

Avui a les 7 de la tarda he passat davant de La Caixa a la Diagonal i he vist la munió de gent, no sé si indignats o afectats per les accions preferents o desnonats per La Caixa, o tot alhora que feien una concentració pacífica, això sí amb sorolls i xiulades...



Suposo que en un mercat lliure qualsevol empresa té dret a comprar o deixar de comprar espais publicitaris en una altra, però no d’aquesta manera tant indigna...

Ahir La Caixa, que està caient molt baix, va ser la protagonista de la notícia que segueix:


La Caixa executa l'amenaça de retirar la publicitat a mitjans que difonen la cassolada indignada


JESÚS RODRÍGUEZ | 17/05/2012

Ahir a la tarda, i segons hem pogut confirmar telefònicament pel testimoni de diversos periodistes, alts directius de La Caixa van trucar a diaris, ràdios i televisions per saber si aquests mitjans continuarien publicant informació sobre la cassolada indignada a les portes de l'edifici central de l'entitat, a l'avinguda Diagonal de Barcelona. Algunes d'aquestes trucades van ser a tall informatiu, sense amenaces explícites, però, en el cas de Televisió de Catalunya, es va anar més enllà i se'ls va recordar que aquesta entitat financera insereix gran quantitat de publicitat a TV3. El resultat ha estat prou evident a les edicions de la majoria de mitjans aquest matí. Una cobertura mínima i, en alguns casos, sense citar les paraules "La Caixa" o "CaixaBank" en cap moment.

L'amenaça verbal es fa real

Aquesta tarda, però, les paraules s'han convertit en fets i la revista Cafè amb Llet, una publicació molt crítica amb el govern de CiU i les retallades en l'àmbit de la sanitat que, precisament ahir es va fer ressò de l'acció #occupymordor –nom amb que s'ha batejat la cassolada indignada a La Caixa–, avui ha rebut una notificació on se'ls informa de la cancel·lació d'una pàgina de publicitat de la Fundació La Caixa que havia estat assignada i confirmada a través de l'Associació Catalana de Premsa Gratuïta el passat 14 d'abril.


Ja podeu opinar, sobre el sotmetiment al xantatge dels mitjans de comunicació del país...


Joan A. Forès
Reflexions

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada