divendres, 26 de novembre del 2010

26/11/10. CCN. Declaració d'Estat per Catalunya

Benvolguts,
Ja he explicat més d’un cop que el Centre Català de Negocis (CCN) ha subministrat uns estudis molt sòlids per demostrar la necessitat de la independència de Catalunya basada en criteris purament econòmics.
Ahir vaig estar a la seu del CCN parlant amb alguns dels associats. Entre moltes coses em van explicar que ells havien creat un manifest que, molt il·lusionats, l’havien proposat a tots els partits catalanistes, CiU, ERC, ICV, Solidaritat i Reagrupament:

DECLARACIÓ D’ESTAT PER CATALUNYA
“Si la suma de la representació parlamentaria dels partits que incloguin en el seu programa electoral la Declaració d’Estat per Catalunya, és igual o superior als 68 diputats, promourem al Parlament de Catalunya dins la propera legislatura, la declaració unilateral de la independència”

Amb tanta estranyesa com il·lusió havien tingut varen comprovar que només Solidaritat i Reagrupament s’hi havien adherit i l’havien signat!
A partir de les següents premisses:
·         Hem de recordar que en Mas i els quadres de CiU han manifestat moltes vegades que arribat el moment ells votarien independència encara que no podien parlar en nom del partit. I en les campanyes i actes públics de CiU les banderes independentistes superen les catalanes. En Jordi Pujol en una entrevista després de la sentència del TC va dir que tal com estava la cosa veia que a Catalunya no li quedava altra solució que la independència
·         A ICV en el seu moment varen dir que eren partidaris d’una consulta on es pogués respondre independència, federalisme o dependència del tipus “ja estic bé com estic”.
·         ERC ha sigut fins ara EL partit independentista de Catalunya.

La meva pregunta a tothom que conegui les interioritats d’aquests partits no signants és: Per què no han signat la Declaració?

Us agrairia molt que em donéssiu pistes. Vaig comprometre’m a cercar les raons d’aquesta deserció o no acceptació,


Joan A. Forès
Reflexions

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada