Insertem tasts de diversos articles que expliquen i comenten la cacicada d’AENA, no permetent que l’Aeroport del Prat tingui una gestió independent i no totalment subsidiari de Barajas. La història ve d’antic. Malgrat tot i en visió optimista és important que el Parlament Europeu hagi renyat el govern espanyol!
Aprova una esmena de CiU que demana que els acords bilaterals sobre transport aeri entre països no donin prioritat formal a cap aeroport específic.
El ple del Parlament Europeu ha votat contra la discriminació de l'aeroport de Barcelona en els vols intercontinentals. L'Eurocambra ha aprovat una esmena de CiU que demanava a la Comissió Europea que 's'asseguri que els acords bilaterals sobre transport aeri entre països no donen prioritat formal a cap aeroport específic pels vols d'un país a un altre', com passa a l'Estat espanyol. Segons la Cambra de Comerç de Barcelona, els governs espanyols han signat almenys 23 tractats amb països d'altres continents que fixen Barajas com l'únic aeroport on poden enlairar-se i aterrar els seus avions. Els eurodiputats de la comissió d'Economia i Finances ja es van queixar el 22 de novembre.
L'Eurocambra ha donat llum verda a l'informe sobre Competència elaborat pel democratacristià alemany Andreas Schwab. El punt 53 d'aquest informe exigeix que el govern espanyol - ni cap altre dels 27- no pugui seguir impedint a les aerolínies d'altres continents operar a Barcelona - o en qualsevol altre aeroport- i demana a l'executiu comunitari que garanteixi la lliure competència. L'esmena és una iniciativa de l'eurodiputat convergent Ramon Tremosa, que denuncia que 'Espanya manté un sistema aeroportuari com el de Romania' i confia que 'la Comissió Europea pugui forçar-la' a abandonar-lo i permetre a l'aeroport de Barcelona 'competir en millors condicions' amb Barajas’.
Veto a 23 països d'altres continents
Espanya encara veta les connexions directes de l'aeroport del Prat amb 23 països de fora de la UE, segons un informe de la Cambra de Comerç de Barcelona del 2009. Aquesta informació ja l’hem comentada de fa temps treta del llibret del CCN. Dels 80 acords bilaterals que l'Estat té signats, 42 inclouen Barcelona, 15 més donen llibertat a les aerolínies per elegir aeroport i 23 només permeten als seus avions aterrar o enlairar-se al de Barajas. Onze d'aquests països que tenen prohibit volar directament a Barcelona són africans, sis d'Amèrica Llatina, quatre de l'Orient Mitjà, un d'Oceania i un d'Europa.
Tremosa lamenta la 'mala notícia de l'eliminació d'Spanair', perquè 'els vols intercontinentals són els que més valor afegit aporten a una economia, faciliten les inversions d'altres països, l'exportació i els intercanvis de tots tipus, el turisme, les fires i congressos i els creuers'. 'Si aspirem a que Catalunya sigui una economia de primer nivell en el context europeu i mundial, la condició necessària és que l'aeroport de Barcelona no sigui de baix cost sinó que tingui una part important del seu trànsit en vols de llarg radi a altres continents', ha advertit l'eurodiputat
2. Marta Sardà. Ara toca remuntada
Article excessivament optimista basat en la teoria de que “to er mundo é güeno!”
Diu que encara que s’hagi esvaït l’opció Spanair n’hi ha d’altres...
Oriol Balaguer, exdirector general de Ports, Aeroports i Costes de la Generalitat entre els anys 2007 i 2011, assegura: “Dels quatre blocs que donen a un aeroport la categoria de hub:· bones infraestructures,
· una companyia aèria amb vols intercontinentals i competitiva en el curt radi basada al Prat,
· gestió estratègica publicoprivada i
· un tracte excel·lent als passatgers–,
tenim futur en tots.” El Prat, diu, disposa de “les infraestructures necessàries, tot i que amb deures pendents, i té companyies de les tres grans aliances: Star Alliance, One World i Sky Team. Ens falta una línia aèria i la gestió”. Balaguer creu que “el camí a seguir és Vueling”. Proposa que “amb el permís d'Iberia, assumís el rol que tenia Spanair a Star Alliance però a One World, l'aliança d'Iberia”.
El president de la Generalitat, Artur Mas, deia divendres passat que en cap cas s'havia de deixar de creure en les potencialitats de l'aeroport de Barcelona i, per tant, s'ha de seguir treballant a favor de la seva internacionalització i a favor que la part catalana sigui majoritària i determinant en el seu òrgan gestor.
Ocellets! Sembla que no volen adonar-se de amb quin enemic s’estan jugant el futur!
Fins ara el Prat podia subsistir, però els plans de la ministra Mato passen per fer que BCN sigui totalment subsidiària de Madrid, per tant baixarà encara més el nombre d’interconnexions, ja que els vols intercontinentals que hi havia fins avui poden desaparèixer!
Segons ell, en llenguatge futbolístic: toca remuntada.
http://www.elpuntavui.cat/noticia/article/4-economia/18-economia/503376-els-hubs-mad-muc-i-fco.htmlhttp://www.elpuntavui.cat/noticia/article/4-economia/18-economia/503376-els-hubs-mad-muc-i-fco.html
http://www.elpuntavui.cat/noticia/article/4-economia/18-economia/503320-sospitosos-habituals.html
Joan A. Forès
Reflexions
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada