divendres, 17 de febrer del 2012

17/02/12. El Corredor Mediterrani, el Ministeri de Foment, la representació a l'exterior, la CCMA

Benvolguts,

Ahir varem rebre inputs variats dels nostres enemics espanyols:

·         El pamflet emès per TV3 (la nostra (?)) Monarquia República

·         Opinions de la ministra Ana Pastor

o   La malaltissa mania del nacionalisme espanyol a esborrar Catalunya del seu imaginari, li fa oblidar el Corredor Mediterrani i potenciar el Corredor Central passant per Osca i foradant 40 km del Pirineu, que la UE va eliminar de les seves prioritats i finançament...

o   La malatissa mania del nacionalisme espanyol a esborrar Catalunya del seu imaginari, li fa dir que Foment i AENA són imparcials en els tractes als aeroports de Madrid i de Barcelona

·         L’acceptació resignada (?) per part del govern de Convergència, degut a la imposició dels nostres enemics del PP que els tenen enganxats pels ous,  de l’eliminació de publicitat de la CCMA, que significarà la fi de TV3 i Catalunya Ràdio, com la Camacho ha repetit a bastament, a profit dels altres enemics nostres del Grup Godó i del lobby del Puente Aereo

·         L’acceptació resignada (?) de la sentència que els altres enemics nostres del TSJC està a punt de vomitar sobre la fi de la immersió lingüística


1.       A part de pamflet monàrquic, de publicitat del rei, de la casa reial i de tota la seva parentela, i en primera lectura, crec que l’emissió per TV3  d’un programa de nom Monarquia República va ser una aixecada de camisa! Ja dic que en primera lectura. Ho he de tornar a veure. No vaig veure res seriós sobre les avantatges i desavantages de la Monarquia o de la República. O dit d’una altra manera: vaig veure una apologia malaltissa pel rei i companyia i un absència total de les possibles avantatges de la República. Però d’aquest programa en parlarem en una altra Reflexió.


2.     Corredor Mediterrani

a.     El PP recupera el túnel del Pirineu descartat per la UE


La ministra de Foment el considera igual de necessari que els passos mediterrani i atlàntic, i diu que hi haurà diners per a tots tres...


El govern català ho qualifica d'obra faraònica que Europa no entendrà...


16/02/12  Xavier Miró email protegit

En el discurs espanyol d'infraestructures res no canvia. Encara que tothom sap que les finances públiques s'han ensorrat i que la majoria de grans projectes estan congelats, la propaganda governamental fa com qui sent ploure. La promesa de cafè per a tothom continua fins i tot quan el cafeter reconeix que no es pot pagar. Al nou govern del PP li ha faltat temps per recuperar un projecte que la mateixa Unió Europea havia descartat: el túnel ferroviari del Pirineu aragonès. La ministra de Foment, Ana Pastor, anunciava ahir que aquest pas transfronterer és tan necessari com els del Pertús i Irun.

Mentre per un costat es defensa que s'han acabat les obres faraòniques perquè ha arribat el temps d'invertir els pocs diners disponibles en els projectes rendibles socialment i econòmicament, per l'altre es recupera per a la Xarxa Transeuropea de Transports el pas central dels Pirineus, que el PSOE també va defensar però que la UE ha descartat finançar com a corredor prioritari fins al 2020. A més, França ha deixat clar que no està interessada a construir la part que li correspondria.

El temps ha de dir si el PP estarà disposat a pagar aquesta obra amb els diners de l'Estat o si només són paraules per acontentar tothom de nou perquè prometre surt gratis. Segons l'agència ACN, per Pastor es tracta d'una infraestructura “clau” per al desenvolupament de l'Estat. En la proposta també consten els corredors atlàntic i mediterrani, als quals el túnel d'Osca no restarà diners perquè Pastor els considera prioritaris tots tres. La ministra diu que no vol “una Espanya asimètrica” i que tots els governs autonòmics hi estan d'acord. A l'octubre, la Comissió Europea (CE) va incloure els corredors mediterrani, atlàntic i central a la Xarxa Transeuropea que rep fons europeus, des d'Algesires al Pertús, el primer; de Portugal al País Basc, l'altre, i d'Algesires a Saragossa, l'últim, però sense travessar la frontera per un nou túnel a Osca, sinó confluint amb el corredor català cap al Pertús. Pastor justifica la incorporació del projecte, malgrat que el seu predecessor sostenia que la falta d'estudis fa impossible l'inici de les obres abans del 2020.

La proposta, segons la ministra, es debatrà ara en el grup de treball de la CE i que es podria assolir un acord en el consell del 7 de juny. El conseller Lluís Recoder ha reaccionat amb sorpresa i ha qualificat de faraònic un nou túnel de 40 quilòmetres quan queden per fer obres molt més prioritàries.

LA FRASE (referida al Corredor Mediterrani)

Com explico als espanyols que els d'una comunitat són més importants que els d'una altra?
Ana Pastor
ministra de foment
Seria millor que passés per totes i cada una de les autonomies. No ens podem permetre greuges comparatius...
Pepiño Blanco
EX-MINISTRE DE FOMENT

Ja sé que em repeteixo més que l’all, però aquesta frase ja l’havíem sentit repetidament a l’anterior ministre Pepiño Blanco i també al ninotaire Ferreres i per tant he de tornar a publicar l’acudit. A veure si hi veieu cap semblança?


Calen més explicacions?  No veieu el Corredor Mediterrani cada cop més lluny?


b.     No saben on van


16/02/12 - Vicent Partal email protegit

Ja tenim ací la resurrecció del corredor [central] impossible

El PP, i per tant el president del govern espanyol Mariano Rajoy, van ressuscitar ahir l'anomenat corredor central ferroviari. O siga que volen que els trens cap a Europa no passen per València i Barcelona sinó per Madrid i Saragossa amunt, fent un túnel impossible sota els Pirineus. La cosa té la seua gràcia. És la posició que defensava el PSOE també. És la posició espanyola en definitiva, que segurament ja comença a assumir que aviat el Principat serà independent. Però és una posició que la Unió Europea va desaconsellar de forma contundent. A ells, però, tant els fa, i ja tenim ací la resurrecció del corredor impossible. Espanya ens ensenya així una cara que li ha eixit molt cara al llarg dels anys. La d'enfrontar-se a la realitat com siga, per a construir el seu model de país.

Hi ha un exercici molt recomanable en aquest sentit. En el moment de màxima extensió Espanya era un país que abastava quatre continents. Milions i milions d'éssers humans han deixat de ser espanyols en un moment o un altre. I quan ho han deixat de ser, llegint les constitucions dels nous estats creats o les declaracions d'independència, hi ha una tendència que emergeix sempre com explicació del pas fet. Des de la declaració de les Províncies Unides, l'actual Països Baixos, fins la de la Guinea Equatorial, sempre la raó esgrimida per haver-se fet independents té a veure amb l'espoli, amb el menyspreu i amb la irracionalitat de les decisions preses des de Madrid.

El que és ben curiós és que no n'aprenen. I continuen allà mateix. Insistir a fer el corredor ferroviari central és insistir a prendre una decisió irracional, que menysprea no només el nostre país sinó la més elemental lògica econòmica i que consolida l'espoli. Hi ha una diferència, però, que fa que l'actitud espanyola siga avui més surrealista encara: per primera vegada ells no manen. O, per a dir-ho de forma exacta, no manen del tot. Integrats a Europa com som, hi ha decisions que cap president del govern espanyol pot prendre ja per ell sol. I quan Europa diu corredor mediterrani que ells diguen corredor central és simplement una prova més que no saben on són ni on van. Cosa que en definitiva és una bona notícia per a nosaltres.



Com veiem en Partal és ultraoptimista!

Val la pena d’esmentar que en la tertúlia de Catalunya Radio d’aquest matí l’economista Germà Bel, molt coneixedor de les desgràcies i la dilapidació de diners que han fet els successius governs espanyols amb el TGV, ha dit: Espanya vol cosir l’interior, no projectar-se a l’exterior!


c.      Ana Pastor considera els cels de Barajas i El Prat 'en igualtat de condicions'


La ministra de Foment fa aquestes declaracions malgrat que hi ha convenis amb companyies per part de l'estat espanyol perquè només operin a l'aeroport de Madrid


La ministra de Foment, Ana Pastor, creu que els aeroports del Prat i de Barajas competeixen 'en igualtat de condicions' perquè són 'gestionats en igualtat' per part d'AENA, que és l'operador de 'tots els aeroports'. Ha respost d'aquesta manera una pregunta del portaveu d'ERC a Madrid, Alfred Bosch, que ha recordat que l'Estat manté vigents 23 convenis amb països que obliguen les seves companyies aèries de bandera a operar només a Barajas, i que l'aeroport madrileny rep el 55% de les inversions malgrat que només representa el 25% del trànsit aeri. Segons Bosch, només Romania i repúbliques exsoviètiques com Bielorússia tenen models tan 'intervencionistes' i 'centralistes'.

 La ministra ha aprofitat el seu torn de resposta a la sessió de control del Congrés dels Diputats per assegurar que Barajas i el Prat tenen infraestructures 'de qualitat' i tots dos han tingut un creixement de trànsit 'impressionant' que va suposar més de 34 milions de passatgers per a l'aeroport de Barcelona al 2011 i 49,7 per al de Madrid. 'Tots dos són gestionats com la resta amb igualtat', ha dit, fet que segons Pastor 'significa que s'atén des de l'operador, que és AENA, a tots els aeroports'.
Pastor ha afirmat que una de les seves prioritats és solucionar
'el forat de més de 14.000 milions de deute' que tenen el conjunt dels aeroports de l'Estat però no ha entrat a valorar com es reparteix aquest deute ni si Barajas gaudeix de condicions més favorables per operar que no pas la resta d'aeroports.
La ministra també ha aprofitat per retreure a ERC, com a integrant del tripartit, la gestió de la companyia Spanair. 'Vostè formava part d'un equip de govern que va posar en marxa un projecte que ha acabat posant al carrer a més de 4.000 persones', ha dit a Bosch entre aplaudiments. En tot cas ha assegurat que el seu govern treballarà perquè tots els aeroports siguin capaços de 'sortir endavant i tenir més passatgers', i ha estès la mà a ERC per participar en el disseny del nou model aeroportuari, 'perquè volem que les CCAA i les organitzacions empresarials i els ajuntaments participin en la planificació'.
Ha estat la resposta que ha donat a Alfred Bosch, que ha afirmat que el model aeroportuari de l'Estat no fomenta la competència 'sinó la incompetència' i li ha recordat els 700 milions d'euros d'ajudes en subvencions i el 'tracte de favor escandalós' per Barajas en 'slots', taxes i a la terminal T-4. A més, segons Bosch, les pèrdues d'AENA pràcticament s'expliquen per Barajas i tot el model se sosté pels aeroports turístics perifèrics que són els que realment tenen beneficis. Es tracta, ha dit, d'un model 'intervencionista, car, centralista, burocràtic i ruïnós' fruit d'una 'obsessió dirigista per terra, mar i aire que creu que només des de Madrid es pot anar al cel'.




3.       El PP dóna sis mesos al govern per reduir la representació a l'exterior


L'acord pressupostari entre CiU i els populars planteja aprimar el sector públic que gravita al voltant de la Generalitat


Enric Millo destaca que l'executiu d'Artur Mas ha triat un “company de viatge seriós”


15/02/12 - Redacció email protegit

 Uns tasts:

L'acord entre CiU i PP per aprovar els pressupostos del 2012 dóna sis mesos al govern perquè redueixi la seva xarxa de representació a l'exterior. Així ho ha explicat el portaveu dels populars al Parlament, Enric Millo, en una entrevista als Matins de TV3.

Millo ha assegurat aquest dimecres que en el pacte pressupostari han apostat per ser “més austers i eliminar despeses supèrflues”.

En aquest sentit, ha explicat que entre els punts de l'acord amb la federació nacionalista hi ha un “canvi d'orientació en la política de relacions internacionals de la Generalitat”. Pels populars, aquesta no ha de tenir una vocació diplomàtica sinó que ha de representar les empreses catalanes. Millo ha precisat que aquesta condició ja es trobava en els pactes per aprovar els comptes del 2011, però ara es dóna un termini de sis mesos per al seu desplegament.

De fet, Millo ha anunciat que la seva formació ha presentat al registre del Parlament una llista d'entitats que s'han de reduir o eliminar. Entre aquestes ha citat explícitament el Memorial Democràtic.
 



Haurem d’enyorar el Pepiño Blanco? O és hora de dir prou?



Joan A. Forès

Reflexions

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada