Benvolguts,
La conya o vodevil del Corredor Mediterrani continua...
Vegeu el sistemàtic atac a Catalunya! La notícia és: L’estat espanyol boicoteja el desenvolupament de Catalunya i del País Valencià
A més en aquesta notícia d’agència s’hi ha de llegir el que no està escrit:
· Per què el govern de Madrid i diputats socialistes boicotegen que els eurodiputats i experts logístics visitin el Port de Tarragona? Per continuar-nos anorreant. Aquí s’hi estan jugant els ajuts d’Europa a la inversió pel transport de mercaderies i Madrid no vol que vagin a parar a Catalunya, com no hi van anar els fons europeus per construir metros que varen anar tots a Madrid. Suposo que ja sabeu com s’està finançant la línia 9? Sense cap ajut estatal ni europeu. Els constructors financen l’operació i cobraran dels impostos del nostres fills i nets... I si estem molt penjats ens haurem de construir la infraestructura ferroviària com varem fer amb les autopistes de peatges, pagant-nos-ho nosaltres i arrossegant els peatges ferroviaris per sempre (el túnel del Pertús ja es va fer amb aquest mètode!)
· Tremosa és molt “light”! No es diu 'no té cap interès', sinó que es diu “actuen com a enemics de Catalunya”. I per què? Per moltes raons:
· Volen eliminar les possibilitats de supervivència de les “autonomies” mediterrànies, fent circular les mercaderies per l’Aragó, sistema que no funcionarà mai com hem explicat repetidament ja que passa per regions desèrtiques no productives en comparació amb el nord del país Valencià i de tot Catalunya. I a més ha de pujar fins a 1000 metres amb el cost i pèrdua d’energia i de rendiment. Vegeu les entrades Ferrmed en el Bloc Reflexions!
· Volen protegir Renfe, que ja hem explicat també que és un focus d’integrisme espanyol des dels dirigents fins els sindicats
· Respecte a Renfe, els governs catalans en els darrers anys s’han estat omplint la boca dient que si Renfe es porta malament (s’hi pot portar més?) els trauran la concessió administrativa. I per què no els l’han treta ja? Doncs perquè com molt bé varen fer saber la setmana passada des de Madrid, la lletra menuda del ridícul traspàs de Rodalies, explica molt clar que Catalunya està amb les mans lligades absolutament: les seves atribucions no passen de canviar la C per una R i de redissenyar les gorres dels Caps d’Estació, però no per alterar en absolut l’status quo de Renfe (que sempre ha format part de les forces d’ocupació espanyoles!)
· Renfe paga impostos a Madrid i descentralitzant-ho es repartirien els impostos amb el que l’Estat hi perdria molt, per això està “atado y bien atado”.
Els pals a les rodes per a la publicació de la xarxa bàsica transeuropea no és una qüestió de voluntat política sinó d’atac directe a l’arc mediterrani. I qui dia passa any empeny.
En Tremosa és un eurodiputat de CiU. El Director general de Transport suposo que és de CiU. Jo hauria volgut saber la notícia a través de la Generalitat i no d’una agència...
La notícia de directe.cat:
“L'eurodiputat convergent Ramon Tremosa diu que el govern espanyol evita amb contínues al·legacions la xarxa bàsica transeuropea
L'eurodiputat ha assegurat aquest dijous que el govern espanyol va boicotejar i evitar la visita d'un conjunt d'eurodiputats al Port de Tarragona al març d'enguany. Tremosa ha dit que membres de la comissió europea i experts en logística van arribar a viatjar a Barcelona però les fortes pressions fetes per diputats socialistes i el mateix govern central van evitar la seva arribada al Port de Tarragona. Tremosa ha assegurat, doncs, que el govern de l'Estat 'no té cap interès' en que els ports catalans estiguin connectats amb la resta d'Europa a través de l'ample ferroviari europeu perquè implicaria la pèrdua del monopoli que té actualment Renfe i un fort cop per l'economia de Madrid.
Així mateix, Tremosa ha lamentat les contínues al·legacions que presenta el govern de l'Estat a la publicació de xarxa bàsica transeuropea prevista per aquest mes de juny i passi ara a publicar-se a l'octubre. Tremosa ha assegurat que la Comissió Europea té especial interès en potenciar el corredor del mediterrani però és el mateix govern central qui ho impedeix. Tremosa ha conclòs assegurant que no hi ha cap raó tècnica per no impulsar el Corredor del Mediterrani i és una qüestió únicament de 'voluntat política'.
L'eurodiputat convergent ha fet aquestes declaracions en el marc del 7è Fòrum d'Empresaris que PIMEC ha celebrat al llarg d'aquest dijous al Tecnoparc de Reus.
Prioritat el Port de Tarragona i l'A-27El president del Port de Tarragona, Josep Andreu, ha insistit un cop més que per seguir creixent econòmicament, el Port no pot estar sense una data definida per entrar en l'ample europeu. Tot i que Andreu ha presentat opcions alternatives, ha lamentat que per part de l'Estat no s'hagin definit la implantació definitiva del corredor fins el 2020. Segons el president del Port, aquesta data a llarg termini deixa la situació del Port de Tarragona 'en fora de joc' respecte els seus competidors. Així mateix, Andreu ha recordat un cop més que l'A-27 també és una infraestructura 'bàsica, clau, per vertebrar el territori i potenciar l'economia'.
Sota el nom 'Influència de l'Eix Mediterrani al Camp de Tarragona', PIMEC ha organitzat el 7è Fòrum d'Empresaris Baix Camp. Entre el ponents que han assistit al conjunt de xerrades cal destacar el secretari general de Ferrmed, Joan Amorós o el director general de Transport i Mobilitat, Ricard Font. Han tancat l'acte el president de PIMEC Baix Camp, Jaume Taulats i Isaac Sanromà, president de la Cambra de Comerç de Reus.”
L'eurodiputat convergent ha fet aquestes declaracions en el marc del 7è Fòrum d'Empresaris que PIMEC ha celebrat al llarg d'aquest dijous al Tecnoparc de Reus.
Prioritat el Port de Tarragona i l'A-27El president del Port de Tarragona, Josep Andreu, ha insistit un cop més que per seguir creixent econòmicament, el Port no pot estar sense una data definida per entrar en l'ample europeu. Tot i que Andreu ha presentat opcions alternatives, ha lamentat que per part de l'Estat no s'hagin definit la implantació definitiva del corredor fins el 2020. Segons el president del Port, aquesta data a llarg termini deixa la situació del Port de Tarragona 'en fora de joc' respecte els seus competidors. Així mateix, Andreu ha recordat un cop més que l'A-27 també és una infraestructura 'bàsica, clau, per vertebrar el territori i potenciar l'economia'.
Sota el nom 'Influència de l'Eix Mediterrani al Camp de Tarragona', PIMEC ha organitzat el 7è Fòrum d'Empresaris Baix Camp. Entre el ponents que han assistit al conjunt de xerrades cal destacar el secretari general de Ferrmed, Joan Amorós o el director general de Transport i Mobilitat, Ricard Font. Han tancat l'acte el president de PIMEC Baix Camp, Jaume Taulats i Isaac Sanromà, president de la Cambra de Comerç de Reus.”
I per això (entre moltes altres coses) volem la independència!
Joan A. Forès
Reflexions
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada