Ahir l’Oriol Junqueras va publicar aquest article. I jo no l’entenc. O sigui entenc el que diu, però no entenc perquè ho diu. I no entenc per què no diu altres coses de manera més clara, com jo crec que s’han de dir!
Exemples:
· …el model lingüístic català mai no ha estat del gust d’un Estat
espanyol ben poc interessat en els beneficis que se’n deriven.
A veure
si ens entenem. Per què a l’Estat espanyol li ha d’interessar que es derivin
beneficis o no de la immersió lingüística? L’Estat espanyol, l’ADN de l’Estat espanyol,
des de fa 500 anys s’ha constituït en el nostre enemic. Ells són una potència
colonial i nosaltres som els colonitzats. On s’ha vist que una potència
colonial es preocupi dels seus súbdits o esclaus?
·
…amb la
voluntat declarada de liquidar l’Escola catalana i la immersió lingüística: i
tot, tot, en nom del bilingüisme.
Tornem a
enfocar malament. El bilingüisme, mot inventat fa 40 anys quan va començar el segon
Règim franquista o la Democràcia franquista, segons el periodista Miquel Riera,
no és la causa sinó l’efecte. Fins fa 40 anys no calia qui hi hagués bilingüisme
ja que el català no existia. Havia estat anorreat. Quan el català va sortir de
les catacumbes del primer Règim franquista, l’Estat com està fent ara amb el
CNI, devia abocar diners per tal que els franquistes de veritat, Foro Babel,
Jimenez Losantos, Vargas Llosa, etc, demostressin la bondat d’un soi-disant bilingüisme. El bilingüisme
serveix perquè els espanyols puguin continuar parlant en espanyol, com el Cañas
o la Llanos de Luna, i els catalans tal com la recent sentència del TSJC ha
interlocutat, hagin de parlar també espanyol....
Dijous,
11 d'abril de 2013
Article d'Oriol Junqueras sobre la
resolució del TSJC i l'escola en català
L’Escola catalana és un model que garanteix als alumnes coneixements lingüístics solvents, com a mínim, en català i en castellà. La immersió lingüística, aquest model que funciona harmoniosament i amb tants bons resultats, ha estat premiat per Europa. I és, alhora, un model de convivència i de cohesió social.
Malgrat tots aquests arguments, el model lingüístic català mai no ha estat del gust d’un Estat espanyol ben poc interessat en els beneficis que se’n deriven. Tot al contrari. Fins no fa tants anys, les escomeses contra l’Escola catalana eren de baixa intensitat. Darrerament però, hi ha hagut un moviment que ha anat prenent força i ha acabat per incrustar-se al Govern espanyol i a les institucions d’estat amb la voluntat declarada de liquidar l’Escola catalana i la immersió lingüística: i tot, tot, en nom del bilingüisme.
El problema, per al nacionalisme espanyol, és l’existència d’un model d’èxit que té el català com a llengua vehicular de l’ensenyament. I contra aquesta normalitat i consens s’han dirigit tots els esforços. I a aquesta missió, imposar un determinat model educatiu pensat i dissenyat a Madrid, s’han consagrat. L’estat, en un moment de profunda crisi econòmica, no ha dubtat a centrar la seva prioritat en imposar al preu que sigui el seu model educatiu passant per damunt de la comunitat escolar catalana i de les nostres lleis i institucions.
La darrera intervenció del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya és la rematada final a una situació d’agressió permanent contra l’Escola catalana. EL TSJC, en la seva interlocutòria, pretén atorgar a qualsevol alumne la facultat d’imposar el castellà a tota l’aula i, per extensió, a tota l’escola. La decisió té molt d’aberrant i tot i així ja no ens desperta una excessiva indignació. Ens hem anat acostumant a la persecució judicial de l’Escola catalana amb l’impuls del Govern espanyol i el seu Ministeri d’Educació. Fins al punt que ens hem acostumat a conviure amb l’amenaça permanent d’aquells que breguen per dinamitar la convivència social i generar un problema on no n’hi ha cap.
Tot això coincideix en el temps amb les apel·lacions al diàleg del Govern espanyol i de determinats grups d’opinió i partits del nostre país. Sabem, per experiència, de què serveix dialogar amb el Govern espanyol i de la seva política contumaç d’incompliments. Però tampoc està de més preguntar ara què entenen per diàleg els apòstols del diàleg. Perquè hom intueix que a cop de diàleg acabaran esmicolant el país, arruïnant la nostra societat i amenaçant un valor que hauria de ser sagrat per a tots: la convivència.
Ara, més que mai, hem de ser conscients que posar el futur del nostre país en mans dels ciutadans és imprescindible i urgent. Perquè si el nostre país segueix en mans del Govern espanyol de torn, el futur pinta molt negre. Els catalans no és que no tinguem estat, és que en patim un que sistemàticament actua contra els nostres interessos i voluntat.
Article d'Oriol Junqueras, President d’Esquerra Republicana sobre la resolució del TSJC i l'escola en català http://t.co/DTXs1LwbUT
Joan
A. Forès
Reflexions
Molt d'acord en què el diàleg que demana el Govern espanyo és una enganyifa.
ResponEliminaPer una altra banda veig una gran INCOHERÈNCIA en la consellera Rigau, entre la seva resposta a la resolució del TSJC pel castellà i l'aplicació que fa de l'article 4 del decret 14/2012 sobre les substitucions de mestres i professorat.
Article: http://miquelindignat.blogspot.com.es/2013/04/la-resolucio-del-tsjc-sobre-el-castella.html
Heu vist el vídeo amb humor dels alumnes del Fort Pienc sobre aquest tema? http://www.change.org/es/peticiones/ministro-wert-sustituci%C3%B3n-de-maestr-s-ya