26 maig 2018 2.00 h
Maria Palau
El periodisme cultural ha de fer malabarismes
per poder encabir en les seves escarransides seccions dels diaris l’amplíssima
activitat d’un sector viu, plural i sempre canviant. No hi ha una fórmula
tancada, per sort, però sí que l’objectiu és, o hauria de ser, intentar trobar
un equilibri entre l’oferta oficial (que, no ens enganyem, acaba sent la
dominant, per fàcil i mastegada) i les manifestacions marginals que no troben
els canals de difusió per fer-se visibles (no els troben o directament no els
busquen). La informació cultural té un fil de veu que s’ha de fer sentir enmig
del soroll mediàtic del món de la política o dels esports. D’aquí que, sovint,
alguns mitjans de comunicació optin per donar el titular cultural a sis
columnes a allò que mai l’hauria de tenir, només perquè els garanteix aquest
ressò que altres notícies molt més consistents no assoleixen.
Maria Palau
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada