Benvolguts,
Avui publiquem 3 retalls referents a una
Associació de nom Barcelona Global.
1.
La
Barcelona provinciana. En Carles Ribera diu que va tenir el
privilegi d'assistir a un acte de promoció de Barcelona Global. Emilio
Cuatrecasas explica que hi ha ciutadans estrangers que no volen escolaritzar
els fills en una llengua que, segons va afirmar, després no els servirà.
2.
El català és un llast per promocionar Barcelona. Segons El Mundo (Pedro jota, corpinyos vermells, piscines a Mallorca,
enemic declarat de Catalunya i el català), la política lingüística que regeix a
Catalunya, és un
escull «important a l'hora d'atraure talent de la resta d'Espanya»
3. Llistat de Socis corporatius
de Barcelona Global (ABERTIS, Agrolimen, el Grup Godó,
Freixenet, et alter)
L’Associació Barcelona Global a la que pertanyen
les societats del Puente Aereo, de la Fundació Príncipes de Girona, la llotja
del Real Madrid,
etc, és
el nostre enemic interior, de més difícil visualització que els
externs, PP, PSOE, TC, TS, TSJC, i d’altres. Vegem d’altra part com la burgesia
catalana que va fer possible el modernisme i també la Mancomunitat, no té res a
veure amb la burgesia actual, barrejada a fons amb les companyies
multinacionals amb interessos a Madrid. I vegem com l’Ajuntament de Barcelona
amb en Trias al davant també hi està embolicat...
I d’idees pintoresques no res! Està perfectament
pensat i dirigit per continuar l’anorreament de Catalunya.
En sentirem a parlar!
1.
La Barcelona provinciana
20/07/12
- Carles Ribera
“Amb segons quina burgesia tan provinciana, em sembla que Madrid no deixa de
ser un mal menor”
Estem tips de
dir i de sentir que, sense l'empenta altruista i compromesa de la societat
civil, Catalunya no seria res. Per això totes les iniciatives ciutadanes
destinades a impulsar diferents aspectes del nostre país haurien de ser
aplaudides dempeus i amplificades al màxim, i més en un moment com l'actual que
les locomotores públiques són en estat de desballestament o, més ben dit, són
desballestades per l'estat.
Ahir vaig
tenir el privilegi d'assistir a un acte de promoció d'una d'aquestes
encomiables entitats. Es diu Barcelona Global i està centrada en la capital. Té el suport de la
flor i nata de la burgesia i el món de l'empresa barcelonins. Pela llarga
i, per tant, potencial d'influència. Va ser una xerrada instructiva en què el
president de l'associació, el senyor Emilio Cuatrecasas, va desgranar a diversos
representants de la premsa catalana, en un castellà impecable, una extensa programació
d'activitats. Just al final de l'acte va expressar una idea pintoresca: el català és una
barrera per atraure talent perquè a molta gent li molesta haver d'escolaritzar
la mainada en un idioma poc útil. Coi. No em vaig ennuegar amb el
croissant perquè venia esmorzat de casa. Tornant a la redacció rumiava com s'ho deuen fer,
per exemple els danesos, per tenir una capital tan cosmopolita com Copenhaguen
tot i parlar danès. Deu ser que tot el temps que aquí perdem
aprenent l'espanyol com a segona llengua (idioma que podríem saber igualment
per proximitat), els danesos, per exemple, l'inverteixen en l'anglès. Hi ha casos
d'egregis patricis de casa nostra que ens obliguen a admetre que no pas tots
els problemes vénen de Madrid.
2.El català és un llast per
promocionar Barcelona
Segons Barcelona Global, L’associació formada per
corporacions com ABERTIS, Agrolimen, el Grup Godó o Freixenet, que va signar un
conveni amb l'ajuntament per promocionar la marca Barcelona
El diari El Mundo, en un article d’avui titulat “La
imposición del catalán, «barrera» para la economía”
explica que el president de Barcelona
Global, Emilio Cuatrecasas, troba que la política lingüística que regeix a
Catalunya, és un escull «important a l'hora d'atraure talent de la resta
d'Espanya». Res de nou, molts dels membres d’aquesta
entitat conformen una casta empresarial hiperactiva que malda per crear opinió
i dirigir els designis del país sense passar per les urnes. La majoria són
membres del Cercle d’Economia o de la Fundació Príncep de Girona - la mal anomenada societat civil catalana-, i també d’entitats
espanyoles com l’associació de "Marcas Renombradas Españolas”. Tot un luxe pel país i per promocionar Barcelona.
Decidits a promocionar la marca Barcelona o a
liquidar la identitat?
El passat mes de març l’Ajuntament de
Barcelona va signar un conveni amb Barcelona Global per col·laborar en la
promoció de la marca Barcelona. Emili Cuatrecasas, va
assegurar en aquell moment que la iniciativa tenia el seu origen en una
experiència semblant a Suïssa i a altres grans ciutats, com Nova York i
Londres, i va assegurar que Barcelona Global és una associació oberta i
"no és un contrapoder" de la política. Tot i que ja va destacar, que
el sector públic "no té capacitat per abraçar-ho tot" per falta de
solvència financera i de mitjans, i també de coneixement, de manera que
l’entitat oferirà idees perquè, de la mà de les institucions públiques, siguin
una realitat. Qüestionar i voler liquidar la política lingüística és una
gran idea?
Per Emilio Cuatrecasas, president de l’entitat, a Barcelona hi ha «barreres internes
difícils de gestionar», i una d’aquestes és la política lingüística que regeix
a Catalunya, ja que és un escull «important a l'hora d'atraure talent de la
resta d'Espanya... molta gent no vol venir a Barcelona perquè saben que, per
exemple, haurien de portar els seus fills a una escola només en català i pensen
que aquest idioma després no els serveix per a res»,
segons explica El Mundo
Un altre destacat membre de Barcelona Global, Gonzalo Rodés, encarregat d’un
projecte destinat a fer de Barcelona «una ciutat acollidora i oberta al talent
directiu, investigador i innovador internacional », va reconèixer que la
burocràcia també pot ser un fre. Amb tot l’entitat pretén potenciar la marca
Barcelona, fer de la ciutat un
exemple d'eficiència energètica o explotar la seva capacitat com a referent
mundial de serveis mèdics.
3.
Novetats de l’Associació (sense ànim de lucre, com les de l’Urdangarín)
Barcelona Global
Una de les novetats de l’associació és la
creació de la figura de “Soci Corporatiu” format per empreses de la ciutat
que es comprometen econòmica i personalment en els objectius de Barcelona Global.
Les primeres 11 empreses a disposar d’aquesta condició i que ahir van signar
els seus respectius convenis:
ABERTIS, Autopistes de peatge
APPLUS, Certificadora (ITV, etc)
AREAS, Divisió d’Abertis
CUATRECASAS, Advocats
DELOITTE, Assessors financers i censors de comptes
de Bankia
MEDIA PLANNING, Publicitat
NATURA BISSE, Cosmètics
PUIG, Colònies
SABA, Divisió d’Abertis
SEELIGER & CONDE, Caçatalents
Joan
A. Forès
Reflexions
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada