Benvolguts,
Recordeu el cas del nou Canal de Panamà?
O recordeu el cas de la plataforma Castor, el Florentino i algun espavilat dins del Gobierno que per una mòdica comissió va acceptar la clàusula del contracte que deia que si
la cosa no funcionava l’Estat espanyol
se’n feia càrrec? Doncs el cas és semblant perquè si el Florentino va cobrar l’endemà del fiasco aquests no trigaran gaire
més!
Prepareu-vos que pagareu els 6.763 milions
de l’AVE entre Medina i la Meca
POSTED BY: GEOPOLITICA.CAT 11
MARÇ 2016
Prepareu-vos que pagareu els 6.763
milions de l’AVE entre Medina i la Meca
No sé quants dels nostres lectors són
enginyers o arquitectes, però estic convençut que si ús demanes un per un
quina és la dificultat més gran que et pots trobar quan vols construir una via
de ferrocarril al desert, tots i cada un de vosaltres em contestaria que la
sorra, elemental
estimat Watson! Aquella maleïda sorra
amb els seus granets insignificants vola amb el vent i es diposita on vol i
pot, cobrint qualsevol construcció humana feta arran de terra, salta barreres i
muralles.
Gràcies
a la intercessió directa del rei Joan Carles I “el campexano” o també
conegut com el “comissionista”, un conglomerat de 12 empreses espanyoles i dues
saudites, anomenat Al Shoula, es
va endur el 2007 aquesta obra per un valor 6.763 milions
d’euros, el contracte més important que mai havien aconseguit unes empreses
espanyoles.
Segurament els saudites quan van
plantejar-se de construir una línia de
tren d’alta velocitat
per unir Medina i La Meca coneixien el problema, sembla que l’alta
tecnologia espanyola va guanyar el “concurs” internacional
però va
passar per alt o va subestimar la qüestió. El tram a cobrir entre
les ciutats de Medina i La Meca, és de 451 km i travessa un desert que sembla estar
obsessionat a cobrir les vies, i podeu imaginar que un tren AVE en aquestes
condicions no pot viatjar.
Els responsables del Consorci d’Empreses previsor ells de
què tinguessin problemes per poder acabar, lliurar el treball en els temps
pactats o simplement no fer el treball, van decidir fer-se una asseguració per
poder tornar els diners a l’Aràbia Saudita i pagar també les penals si era el
cas. Una pràctica normal en l’àmbit empresarial em
direu, les empreses espanyoles hauran contractat amb les grans asseguradores
internacionals pensareu, així que tranquils!, ja pagarem ells. Doncs em desplau
estimats compatriotes, però el tren AVE de la Meca com aquell desastre de Renfe
ho pagareu vosaltres, comenceu a fer guardiola perquè hi ha altes possibilitats
que ens tocarà pagar aquests 6.763 milions d’euros.
“CompañíaEspañola de Seguros de Crédito a
la Exportación (Cesce) ”
i qui són aquests?
Doncs simplement l’estat espanyol, perquè no existia al
món una asseguradora privada disposada a assegurar la construcció d’un tren al
desert entre Medina i La Meca.
Que podem fer mentrestant? Esperar un miracle
i que l’alta tecnologia que permet fer funcionar amb regularitat absoluta els
trens de Rodalies, aconsegueixi derrotar la sorra del desert, ja sabeu
que segons els amics de la Marca España, tot es culpa sempre d’un imbècil català, ara no sabem de qui és la culpa exactament
però comenceu a gratar-vos les butxaques per si de cas.
Gustau Navarro i
Barba
Joan A. Forès
Reflexions
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada