Benvolguts,
Si us recordeu de la
plataforma Castor del Florentino, si us recordeu del segon canal de Panamà que
està construïnt Sacyr, que surt molt més car del que s’havia pressupostat i va
generar un conflicte diplomàtic, les pèrdues del qual acabarà absorbint el Reino de España endeutant-se (generant Deute
Públic), si us recordeu de les quatre autopistes de peatge de Madrid
que en pocs anys han entrat en fallida i de moment les deu haver pagat el Reino de España,
endeutant-se (generant
Deute Públic i augmentant per tant el Dèficit Públic) deute que
pagaran els espanyols de les nostres generacions i els fills i nets dels espanyols...
Tots aquests projectes
demencials són una
altra manera d’enriquir els rics i empobrir els pobres de l’Estat espanyol,
resultat de la manera de fer política, ai, de fer negocis de les oligarquies
espanyoles del PPSOE-Puente Aéreo-etc...
Aquesta mena de projectes estan
assegurats directament pel Reino de España, o sigui que si hi ha guanys són per l’oligarquia, si hi ha pèrdues són
pel Reino de España. D’aquesta metodologia en diuen:
"la privatització dels guanys i la socialització de les
pèrdues..."
Del projecte que es parla avui, de l’AVE Medina-La Meca, s’ha dit que es va negociar i concretar amb la intervenció i se suposa que amb la corresponent comissió del Juanca (dinerets que devia enviar a la seva germana Pilar per tal que els fes arribar als bancs panamenys). El projecte es va guanyar perquè era més barat que la competència, perquè diuen que, com sempre en aquest tipus de negocis, es va sobreestimar la demanda, la quantitat de passatgers que transportaria, o sigui el ROI, el Retorn de la Inversió i per això hi estan perdent diners i preveuen perdre’n molts més, que pagarà el Reino de España durant 12 anys...
Hi havia un acudit que
deia d’un que tenia una empresa que perdia una pesseta per cada unitat de
producte que venia, però tal com ell deia “com que en venem moltes unitats...”.
Per cert que en l’entrevista
del Jordi Évole amb en Rajoy de la setmana passada, aquest va dir exactament el
mateix que en l’acudit:
L’Évole li va preguntar
quin negoci és que hi hagi AVEs sense passatgers (i autopistes sense vehicles i
aeroports sense avions?) i el Rajoy va respondre: Es cierto, van vacios, se
pierde dinero, però el proyecto AVEs (de coser España con cables de acero, que
deia la Maleni) va adelante...
El tren Medina-La Meca té
un recorregut de 400 o 500 quilòmetres pel desert entre les dues ciutats. Fa
menys d’un mes va aparèixer una notícia que explicava els grans problemes afegits que
tenen quan les vies queden colgades per l’arena del desert. Com s’ho manegaran?
Qui pagarà el nyap? En continuarem parlant!
Vegem com continua el vodevil:
13 D'ABRIL DE 2016 05:00 H
Denúncia a la CE que les pèrdues de l’AVE a la Meca augmentaran el dèficit públic de l’Estat i pregunta si el Govern espanyol vulnera la llei de lliure competència assumint les pèrdues del projecte
L’eurodiputat Ramon Tremosa ha denunciat avui a la
Comissió Europea que les pèrdues que es preveuen de l’obra de l’AVE entre la
Meca i Medina seran assumides pels pressupostos de l’Estat, amb el risc que
augmentin encara més el seu dèficit públic. Renfe, Adif i Ineco, les empreses
que s’encarregaran de l’operació i manteniment dels serveis ferroviaris, han
calculat que com a mínim tindran unes pèrdues de 1.000 milions d’euros anuals [?], degut a un error en el
càlcul de passatgers. L’estimació inicial era de 60 milions de
passatgers l’any i ara la xifra s’ha reduït en un 30%.
Això portaria les empreses afectades a
declarar uns 81
milions d’euros anuals de pèrdues, que multiplicats pels 12 anys que tenen de concessió, suma
un total de 972
milions d’euros de dèficit. Això farà molt probable que les empreses presentin números
vermells en els seus comptes anuals i que el deute hagi de ser assumit per
l’Estat espanyol.
Tremosa ha fet una pregunta parlamentària a la Comissió Europea i ha demanat si les pèrdues d’aquest projecte faraònic han estat incloses en les seves previsions de dèficit per Espanya en els propers anys. Cal recordar que l’Estat espanyol ha incomplert l’objectiu de dèficit públic durant els darrers 8 anys.
Tremosa ha fet una pregunta parlamentària a la Comissió Europea i ha demanat si les pèrdues d’aquest projecte faraònic han estat incloses en les seves previsions de dèficit per Espanya en els propers anys. Cal recordar que l’Estat espanyol ha incomplert l’objectiu de dèficit públic durant els darrers 8 anys.
Tremosa també ha preguntat a la Comissió Europea si hi ha possibles ajudes d’estat o competència deslleial en el fet que empreses públiques estatals participin a concursos d’obra pública amb garantia de l’Estat, ja que les pèrdues que puguin generar aquestes obres sempre hauran de ser assumides pels pressupostos públics.
Directe.cat
Joan A. Forès
Reflexions
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada