Benvolguts,
Sembla que tant el
MHP com tots els lectors i tots els periodistes de tots els diaris (ep! Excepte
Vilaweb) toquen campanes…
Llegiu vosaltres mateixos tot l’article i feu-vos la
vostra pròpia composició de lloc:
13/11/2017 12:06
Desintoxicació: Què ha dit realment Puigdemont a Le Soir sobre ‘una altra solució’ a la independència?
Diversos mitjans espanyols i catalans han agafat el titular sense context i l'han presentat com un pas enrere del president
El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha concedit
una entrevista al diari belga Le Soir, que porta aquest
titular: ‘És possible una solució diferent que la independència.’
Diversos
mitjans espanyols i catalans han interpretat aquestes declaracions com una ‘reculada’ del president, com un pas
enrere. Però què ha dit realment Puigdemont? Què més ha dit? Quin és el
context en què ho ha dit i que permet entendre el significat d’aquesta frase?
Durant l’entrevista,
el periodista Jurek Kuczkiewicz qüestiona que l’independentisme pugui renunciar
al seu objectiu i pregunta:
‘Una altra solució a la independència és
possible?’
Puigdemont respon que sempre és possible, però avisa que ell mateix ho ha intentat sense aconseguir-ho: ‘Jo que he estat independentista tota la meva vida i he treballat durant trenta anys per obtenir un altre encaix de Catalunya dins Espanya. Hem treballat molt per això. Però va arribar Aznar, mentor de Mariano Rajoy, i va barrar aquest camí.’
Llavors el periodista
li repregunta:
‘Doncs vostè no diu la independència o la mort?’ Puigdemont afirma
que ell mai ha donat suport a aquesta estratègia. ‘Jo encara estic a favor d’arribar a un acord’,
afirma. De totes maneres, el president torna a recordar com n’és de difícil de
negociar amb l’estat espanyol:
‘L’origen de tot plegat és l’anul·lació el
2010 de l’estatut d’autonomia que havien aprovat
els parlaments català i espanyol.’ A més, explica que en
aquell moment només catorze dels 135 diputats eren independentistes. Anys més
tard, l’independentisme té la majoria: ‘El responsable de
l’impuls de la independència és el Partit Popular.’
En resum, Puigdemont
diu efectivament que sempre ha estat possible ‘una altra solució’ que no la independència. Que ell, tot i ser
independentista, havia treballat ‘durant trenta anys’
per aquesta solució, però que la política del PP al govern espanyol i el Tribunal
Constitucional el 2010 l’han impedit.
Redacció Vilaweb
18 comentaris dels subscriptors
Josep Maria Martín
13.11.2017 |
13:43
Estem en una guerra
total sense cànons.
Josep Guia
13.11.2017 |
13:39
Totalment d’acord amb
Robert Joan: no hi ha cap altra solució (de futur, de vida… per al poble
català) que la independència.
carles mesegué
13.11.2017 |
13:32
facil explicació: el
MHP mai parla clar,i aixo es un problema, per a ell i per a tots els altres.
Josep Salart
13.11.2017 |
13:27
.. i dir que, mentre
preparava el comentari, des d’en Pep en amunt, molt be.
Josep Salart
13.11.2017 |
13:22
Lluis Ribas, ets
l’únic comentari que es mulla. Estic d’acord amb tu.
El meu President és en Puigdemont i els meus
companys de viatge tots els que vulguin un estat lliure d’aquest país assassí i
lladre que es Espanya.
De la mateixa manera
que el Japó no està federat, ni confederat, ni te cap encaix amb Austria. De la
mateixa manera que Corea del Nord no en te cap amb Suissa, jo ni soc ni vull
ser espanyol, ni vull tenir-hi cap relació.
Es més, visc amb tant
d’odi (molt ben portat i ben alimentat cada dia de sarcasme) contra aquest putu
país que és Espanya i tots els seus amos, falsos gobernants i els seus
habitants, uns incults, ineptes, ganduls, oligofrénics i mentiders, on hi ha la
prova mès palpable que Darwin no va saber-los identificar prou be, que
necessito deixar de respirar pudor de merda i viure en un país lliure,
treballador, culte i amb dos dits de front.
I tot això tambè va
dirigit als que, per culpa dels 303 anys d’esclaus, tenen la puta manía de
pensar amb Espanya, amb llistes autonòmiques, amb interessos de partit.
Ostia, no veieu que
tenen gent privada de llibertat? No veieu que us eliminaràn sense cap mirament?
Penseu en un moment
amb Tanzània, amb el Butàn, amb Finlàndia i no amb Espanya!!!
Pep Agulló
13.11.2017 |
13:12
Preucupem-nos per:
“Ara cap independentista no té excusa per no votar en aquestes eleccions il·legals. Però tampoc cap de les candidatures independentistes, la Llista del President (PDeCAT i altres) ERC (Més, Demòcrates) i la CUP (PC…) tenen cap excusa per implementar la república.”
“Ara cap independentista no té excusa per no votar en aquestes eleccions il·legals. Però tampoc cap de les candidatures independentistes, la Llista del President (PDeCAT i altres) ERC (Més, Demòcrates) i la CUP (PC…) tenen cap excusa per implementar la república.”
Elisenda Tortajada
13.11.2017 |
13:10
De fet, el titular és
la pregunta que li fa l’entrevistador.
Robert Joan
13.11.2017 |
13:08
Als companys bonistes:
El periodista fa la seva feina. No li podem carregar el mort. No ha fet cap trampa.
No podem seguir matant el missatger. Perquè volem enganyar-nos a nosaltres
mateixos? Jo no sé francés però això (transcric de més amunt)
Periodista: Une autre
solution que l’indépendance est donc possible?
Puigdemont: C’est
toujours possible!
No deixa cap lloc a
dubte. Com que és un fet demostrat empíricament que el programa espanyol
definit pel Conde Duque de Olivares és esborrar la nació catalana de la faç de
la terra, caldria que algú expliquès quina és la solució que no sigui la
independència.
Elisenda Tortajada
13.11.2017 |
13:07
Tothom opinant, però
algú ha llegit o vist l’entrevista sencera? Si no m’erro només es pot fer amb
lesoir+ que és per subscriptors. Si algú pot enviar un enllaç podrem opinar
sense intermediaris.
Tots els mitjans s’han limitat a traduir els titulars de le Soir, que pel que de moment he llegit i sentit en directe són tendenciosos.
Tots els mitjans s’han limitat a traduir els titulars de le Soir, que pel que de moment he llegit i sentit en directe són tendenciosos.
Pep Agulló
13.11.2017 |
12:58
Buf! estava preparant
el comentari quan heu donat la notícia de la “desintoxicació”. És més que
necessari. En una entrevista a Le Soir has de donar explicacions que ara i aquí
estan ja ben païdes. Pels que fan d’una frase en un determinat context matèria
d’excomunió estan actuant com feia la Inquisició. Ostia!
Feu cas dels objectius dels programes electorals i no de quin partit o quin altre que diu no sé què…
La ciutadania no pot caure en el parany de pugna partidista, estem un pas més endavant !!!
Feu cas dels objectius dels programes electorals i no de quin partit o quin altre que diu no sé què…
La ciutadania no pot caure en el parany de pugna partidista, estem un pas més endavant !!!
Josep C. A. Codina
13.11.2017 |
12:47
Fa pena i força ràbia,
que i hagi professionals del periodisme, que siguin tant poc professionals, i
encara fa mes fàstic, angúnia i ràbia que ho facin malament només per diners i
poder.
Gracies WilaWeb.
Gracies WilaWeb.
Lluís Ribas
13.11.2017 |
12:43
Però ho diu…..ho
diu…………i al dir-ho alimenta els PSCs, i els Iglesias, i els Rabells, i tota la
colla de gent que proposen entelèquies impossibles d’enteniment amb Espanya.
Perquè si el problema només és el PP i Cs, aleshores hi ha vies teòriques que
s’haurien d’explorar. I això és un immens error. NO hi ha vies possibles. Només
clavar les dents al punt on som per no tirar enrere, i anar escalant la paret
maó a maó fins poder saltar a l’altra banda. En Puigdemont és el meu president,
però la gestió política del procés durant els últims dos anys no ha estat bona.
És hora de fer autocrítica des de la unitat, i de marcar un full de ruta més
intel·ligent, més astut, més maquiavèl·lic……………..
M. Carme Serrat
13.11.2017 |
12:42
Crec que s hauran de
llegir molt be els diferents programes electorals.
També estaria be que algun mitjà d aquí l entrevistes i aclarís la situació pq la ciutadania ho pugui sentir d 1a.veu.
Tots plegats hauran d ser molt clars a partir d ara i posar els punts sobre les is.
També estaria be que algun mitjà d aquí l entrevistes i aclarís la situació pq la ciutadania ho pugui sentir d 1a.veu.
Tots plegats hauran d ser molt clars a partir d ara i posar els punts sobre les is.
Josep-Anton Monfort
13.11.2017 |
12:42
Bé pel bon periodisme
de Vilaweb. Abans d’opinar massa, estaria bé veure i escoltar atentament el
vídeo de l’entrevista de Le Soir amb el President. Teniu el link en aquest
mateix article de Vilaweb, o podeu anar a http://dai.ly/x68uyji
Dolors Rovira
13.11.2017 |
12:35
La feina del bon
periodisme no crec que sigui triar la notícia, sinò donar-la de manera que els
fets siguin certs i la interpretació honesta. Vilaweb compleix sempre els dos
requisits. I aquesta vegada, també.
A més, sí altres medis escampen una interpretació, la seva, Vilaweb fa bé de desmentir-ne l’unicitat
A més, sí altres medis escampen una interpretació, la seva, Vilaweb fa bé de desmentir-ne l’unicitat
Josep Maria Martín
13.11.2017 |
12:33
Nacional avui:
Puigdemont ha assegurat en una entrevista al diari belga Le Soir que “una altra solució que no sigui la independència és possible”. En la mateixa línia ha afegit que està disposat a “acceptar la realitat d’una altra relació amb Espanya”
Al començament “només hi havia 14 diputats independentistes i ara en són 72; el responsable d’aquesta remuntada independentista és el Partit Popular”.
¿Això deu voler dir que amb el PSOE o Ciutadans Espanya seria millor??
DISCREPO.
Puigdemont ha assegurat en una entrevista al diari belga Le Soir que “una altra solució que no sigui la independència és possible”. En la mateixa línia ha afegit que està disposat a “acceptar la realitat d’una altra relació amb Espanya”
Al començament “només hi havia 14 diputats independentistes i ara en són 72; el responsable d’aquesta remuntada independentista és el Partit Popular”.
¿Això deu voler dir que amb el PSOE o Ciutadans Espanya seria millor??
DISCREPO.
Mª Teresa Brasó
13.11.2017 |
12:30
Moltes gracies hem de
tenir en conte el context i no avançar nos abans, ens fa mal. Sobretot vilaweb
continueu informan. Gracies
ESTEVE TORRUELLA
13.11.2017 |
12:17
I vosaltres sou 1 dels
mitjans q ho heu anuniat.
Així ajudeu a q la gent ens desanimem i desconcertem.
Gràcies per ajudar-nos, Vilaweb.
Quin disgust.
Així ajudeu a q la gent ens desanimem i desconcertem.
Gràcies per ajudar-nos, Vilaweb.
Quin disgust.
Maria Solà
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada