A començaments de setmana el President Mas es
va reunir a Paris amb el president de la SNCF, per oferir-li un eventual
contracte d’operador.
Jo recordo com als anys 50-60 corria un acudit
per França que deia que els seus ferrocarrils funcionaven tant bé com els
telèfons a Espanya i que en contrapartida els telèfons francesos funcionaven
tant malament com els trens d’Espanya...
No sé si els telèfons francesos han millorat,
ara bé els trens espanyols continuen anant igual de malament i per això Mas
tempteja altres solucions. I potser he d’acotar més la frase: Els trens d’ample ibèric
espanyols, que inclouen els serveis(?) de Rodalies de Catalunya i del País
Valencià, continuen igual de malament. Tinc entès que el servei de
Rodalies de Madrid funciona molt bé i tots els serveis de TGV (ells en diuen AVE)
sembla que funcionen regularment bé, malgrat que van pràcticament buits en el 90% dels trajectes,
i no es podran amortitzar mai...
Avui escollim l’article de Vicent Sanchis a l’Avui,
que se’n fot de la farsa amb les inversions que no s’han fet, el
canvi de legislació que cal i que mai no es farà i la conya del disseny de la gorra
del Cap d’estació. L’article
de Joan Faus a l’ARA és més seriós, ja que demostra que Renfe té una certa por
de perdre el xollo. Quan el president de Renfe, que mana infinitament més que
en Mas, diu que té un sistema de seguretat diferent, vol dir que ja fa 13 anys
l’estat espanyol va pressupostar substituir un sistema antediluvià de seguretat
que hi havia a Rodalies Madrid i Barcelona i implementar-n’hi un de més modern
i al cap de 4 o 5 anys varen explicar que el de Rodalies Madrid ja funcionava correctament
i el de Barcelona encara no s’havia començat a implementar. Per això el
president de Renfe tem haver d’ensenyar les vergonyes a un operador estranger i
va posant excuses de mal pagador...
Deixem finalment un parell més d’enllaços cada
un més patètic que l’anterior.
Qui mana a Rodalies?
04/06/13
02:00 - Vicent Sanchis
Una de
les transferències que el govern de Montilla va celebrar amb més pit i cresta
va ser la de Rodalies
de Renfe. Amb la jugada, Zapatero es va cobrir de glòria i va cobrir d'una matèria
menys divina i més humana els representants de la Generalitat. El
govern de Catalunya va obtenir-ne la gestió. Les vies i les catenàries malignes són
competència d'Adif i l'operadora del servei continua sent la Renfe. Per
arrodonir la farsa, el govern de l'Estat es va comprometre a fer inversions per
valor de 5.000
milions d'euros que ningú sap on són. Què vol dir exactament “gestió”?
Vol dir que la
Generalitat podria substituir l'operadora, però per fer-ho necessita un canvi
en la legislació que ha d'aprovar el govern de l'Estat. Què té,
doncs, la Generalitat? El disseny de la gorra dels caps d'estació. Ahir Artur
Mas es va reunir amb el president de la SNCF, Guillaume Pepy, que diu que en té
“ganes”. Ganes d'oferir un bon servei. Coneixent el govern espanyol, Pepy podrà finalment aspirar a
operar el tram Parc de la Ciutadella-Zoològic.
Renfe adverteix a Mas que
canviar d'operador a Rodalies seria molt "complex i delicat"
El president català obre la porta perquè la companyia
ferroviària francesa SNCF aspiri a gestionar el servei de Rodalies de Barcelona
a partir del 2016
JOAN FAUS
Madrid |
05/06/2013
El
president de Renfe, Julio Gómez-Pomar, ha afirmat aquest dimecres que l'"aspiració"
del gestor ferroviari públic és continuar operant el servei de Rodalies de
Catalunya a partir del 2016, quan caduca el compromís actual amb la
Generalitat.
"Pensem
que estem prestant un bon servei, millorable, però un bon servei, i la nostra
aspiració és fer-ho cada cop més", ha dit Gómez-Pomar en ser preguntat,
durant un col·loqui organitzat per l'Associació de Periodistes d'Informació
Econòmica (APIE), per les declaracions que va fer dilluns a París el president
català, Artur Mas, en què va obrir la porta perquè la companyia ferroviària
francesa SNCF aspiri a gestionar el servei de Rodalies Renfe de Barcelona.
"Volem
demostrar que podem prestar un servei d'alta qualitat", ha afegit el
president de Renfe, que tot seguit ha alertat dels riscos que comportaria canviar
d'operador de Rodalies, que té un cost de servei d'entre 90 i 100 milions
d'euros. "La
substitució d'un operador nacional per un d'internacional és una operació
extremadament delicada i complexa", ha subratllat Gómez-Pomar,
argumentant que per exemple SCNF opera amb un altre ample de via i amb un
sistema de seguretat diferent.
Pel que
fa als plans de millora del servei de Rodalies, el directiu ha evitat fer una
quantificació exacta de les inversions, però ha avançat que aquest any i els
propers tres, Renfe
farà un "esforç important de millora" a Rodalies. Per
exemple, ha explicat que a la reunió que va celebrar ahir l'ens públic es va
acordar una inversió de quatre milions d'euros en la instal·lació de túnels de
neteja de trens a diverses estacions i en la millora d'algunes estacions.
En
aquest sentit, Gómez-Pomar ha dit que encara no ha acordat amb la Generalitat
el conveni d'actuació en Rodalies i mitja distància fins al 2015, i s'ha
mostrat confiat a fer-ho "en breu". El conveni, ha explicat, inclou
per exemple compromisos de puntualitat, confort o freqüències, nombre de trens,
plans de millora, extensió de la xarxa o substitució de material ferroviari,
com en la línia de Vic a Puigcerdà.
I més notícies i articles sobre el tema:
Joan
A. Forès
Reflexions
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada