El nostre conegut Joan
Lladonet, conegut d’aquest Bloc, que a més és mestre, ens dóna una lliçó de colonialisme,
explicant el tracte colonial que els Països Catalans reben de la
metròpoli, i el perquè d’aquest tracte.
Recordo que en unes
jornades culturals de fa molts anys, en plena dictadura franquista, a
Formentera, un professor universitari eivissenc va dir que: L’avantatge
de les colònies és que des d’infants els colonitzats coneixen dues llengües, la
seva i la dels colonitzadors i en canvi els colonitzadors només en coneixen una.
Això pot ser que fos una avantatge però també
cal dir que el menyspreu que tenien durant la dictadura franquista a la llengua
de Formentera era de tal magnitud que no la deixaven parlar als infants i a més
mai no els havien explicat que allò que ells parlaven fos una llengua, ni que
tingués una gramàtica ni que fos parlada també a Catalunya i al País Valencià.
Els deien que parlaven pagès (danses pageses, vestits pagesos, flaviols i tamborins pagesos,
ergo la llengua era el pagès!)
Doncs bé, aquí tenim una de les moltes manifestacions
de la condició de colònies que tenim els Països Catalans. Recordeu
allò de la Consti que deia de les llengües regionals” que “La riqueza de las distintas modalidades
lingüisticas de España es un patrimonio cultural que será objeto de especial
respeto y protección”?. Doncs així ens va amb l’atac a la immersió lingüística
al Principat i a les Illes Balears, els centenars de milers de xiquets del país
Valencià pels quals no hi ha línies en valencià, la TIL a les Illes per
introduir barroerament el castellà fent veure que era per ajudar a que els
al·lots aprenguessin l’anglès, les LAPAOS i altres noms inventats de llengües a
la Franja de Ponent, les repetides sentències del Tribunal Suprem, del Tribunal
Superior de Justícia contra Catalunya (TSJCC), la llei Wert i molt més...
En una entrevista
de Vilaweb a Jaume Oliver, mestre vaguista del Col·legi Pius XII de Palma, company
per tant de Joan Lladonet, a la tardor passada durant una de les vagues del
mestres de les Illes, va dir:
'El TIL és una versió revisada i ampliada
del decret de Nova Planta'
Queda clar?
7.2.2014.
Sentència colonial
Joan Lladonet
La sentència de la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de
Justícia de Catalunya, sobre l’obligatorietat de fer el 25% en castellà de l’horari lectiu
per garantir la seva presència mínima com a llengua vehicular en cada un dels
cinc col·legis catalans, en el curs i en la classe de referència, ens ha deixat
estupefactes. Com ha dit el president de la Generalitat, “no pot ser que uns
pocs estiguin qüestionant contínuament i intentin alterar el sistema de
pràcticament tots”, i ha advertit que “no perquè aquests pocs ho facin,
canviarem el sistema que és del gust i de l’aprovació de la immensa
majoria de la gent de Catalunya i de l’aprovació de molta gent castellanoparlant
que volen que els seus fills acabin parlant normalment el català, que és
la llengua pròpia”. Per això, aquesta sentència serà recorreguda en els
terminis legals.
No sé com acabarà la qüestió, però fins ara queda clar que és una sentència colonial, i que es va demostrant el tracte de colònia que té el Principat. L’Estat espanyol, des que les tropes del nét de Lluís XIV de França es varen apoderar del País Valencià, el 1707; el 1714, del Principat i el 1715, de Mallorca, va convertir en colònia els Països Catalans, que varen deixar de ser reconeguts com a nació que tenia un furs, una llengua, i una cultura distinta a la de Castella, i els castellans varen deixar de ser considerats estrangers en aquesta terra. Des de llavors ençà, el tracte no ha deixat de ser colonial, encara que ho han dissimulat tot el que han pogut i han fet creure que no era així, perquè els tractats internacionals els haurien obligat a donar la independència a aquests territoris. Des de la metròpoli, des de Madrid, s’ha sabut sempre que la manera d’evitar el perill que poguéssim ser considerats territori colonial, era fer desaparèixer la llengua catalana i la cultura que n’ha resultat, per una part; i per l’altra, procurar que els pobladors d’aquesta gran nació catalana, deixassin de sentir-se el que eren i passassin a convertir-se en espanyols. Això ho han aconseguit amb una gran part de la població, o bé, a partir de l’escola i dels llibres que espanyolitzaven, com els que vol imposar ara Wert, i amb la concessió de prebendes a les elits, ja que aquestes s’encarregarien d’espanyolitzar les classes mitjanes i baixes, com així ha succeït, tant durant les èpoques de dictadura com durant les de democràcia, i gràcies als dos partits d’àmbit estatal, que s’han dedicat a fer aquesta feina.
En el darrer article que vaig publicar “El dret d’autodeterminació és legal” i que pot ser s’hauria d’haver titulat “El dret d’autodeterminació és legal a l’Estat espanyol i, per tant, al Principat de Catalunya”, deia, que aquest dret es concedia als territoris colonitzats, i com que Espanya, considera que els Països Catalans no estan colonitzats, se’ns ha d’aplicar la Constitució espanyola que no preveu aquest dret, o que el considera il·legal. Llavors, el fet que un tribunal de justícia, justícia que no ha volgut normalitzar-se, ja que els seus integrants no tenen com a requisit el coneixement del català, i que posen i han posat sempre obstacles a la llengua colonial, aquests jutges i fiscals que sempre empren la llengua de la metròpoli i que han obligat molts indígenes a usar-la, ja que fins i tot els advocats defensors ho han aconsellat, amb l’ànim d’aconseguir una sentència més favorable, demostra clarament el sentit colonitzador de jutges i fiscals, principalment els que provenen de la resta de l’Estat.
Per si tot això no era suficient, ara han sentenciat que dins una classe de 25, 30 o 35 alumnes, classe que té com a llengua vehicular la llengua colonial, si un alumne demana que la llengua de la metròpoli també sigui vehicular, pot obligar tots els altres alumnes a haver de tenir el que vol l’alumne en qüestió, que els seus pares han fet actuar com a colonitzador. Un alumne pot imposar la seva voluntat, gràcies a una sentència colonial, als altres trenta-quatre alumnes. Queda clar o no queda clar? A més, el TSJC no ha fet la feina que hauria hagut de fer, ja que no són tècnics en ensenyament, ni en pedagogia, ni en didàctica. El Tribunal hauria d’haver comprovat si es complien les lleis existents, que diuen que els alumnes han de dominar les dues llengües, la catalana i l’espanyola, en acabar els estudis d’ensenyament obligatori, cosa que fa molts d’anys que ocorre. Si hi ha diferències sempre solen esser a favor de l’espanyol. Això és el que hauria fet un tribunal que no hagués actuat com a colonial. Llavors, si el tracte que rebem de la Justícia i d’altres ministeris, com el d’Hisenda, que se’n duen l’or i la plata, en forma de dèficit fiscal, que ara volen dissimular; si aquest tracte és colonial s’ha de denunciar i per aquest motiu s’ha d’arribar a fer la Declaració Unilateral d’Independència. Aquest és el camí que cada dia ens mostren. Si el volem veure o no...
No sé com acabarà la qüestió, però fins ara queda clar que és una sentència colonial, i que es va demostrant el tracte de colònia que té el Principat. L’Estat espanyol, des que les tropes del nét de Lluís XIV de França es varen apoderar del País Valencià, el 1707; el 1714, del Principat i el 1715, de Mallorca, va convertir en colònia els Països Catalans, que varen deixar de ser reconeguts com a nació que tenia un furs, una llengua, i una cultura distinta a la de Castella, i els castellans varen deixar de ser considerats estrangers en aquesta terra. Des de llavors ençà, el tracte no ha deixat de ser colonial, encara que ho han dissimulat tot el que han pogut i han fet creure que no era així, perquè els tractats internacionals els haurien obligat a donar la independència a aquests territoris. Des de la metròpoli, des de Madrid, s’ha sabut sempre que la manera d’evitar el perill que poguéssim ser considerats territori colonial, era fer desaparèixer la llengua catalana i la cultura que n’ha resultat, per una part; i per l’altra, procurar que els pobladors d’aquesta gran nació catalana, deixassin de sentir-se el que eren i passassin a convertir-se en espanyols. Això ho han aconseguit amb una gran part de la població, o bé, a partir de l’escola i dels llibres que espanyolitzaven, com els que vol imposar ara Wert, i amb la concessió de prebendes a les elits, ja que aquestes s’encarregarien d’espanyolitzar les classes mitjanes i baixes, com així ha succeït, tant durant les èpoques de dictadura com durant les de democràcia, i gràcies als dos partits d’àmbit estatal, que s’han dedicat a fer aquesta feina.
En el darrer article que vaig publicar “El dret d’autodeterminació és legal” i que pot ser s’hauria d’haver titulat “El dret d’autodeterminació és legal a l’Estat espanyol i, per tant, al Principat de Catalunya”, deia, que aquest dret es concedia als territoris colonitzats, i com que Espanya, considera que els Països Catalans no estan colonitzats, se’ns ha d’aplicar la Constitució espanyola que no preveu aquest dret, o que el considera il·legal. Llavors, el fet que un tribunal de justícia, justícia que no ha volgut normalitzar-se, ja que els seus integrants no tenen com a requisit el coneixement del català, i que posen i han posat sempre obstacles a la llengua colonial, aquests jutges i fiscals que sempre empren la llengua de la metròpoli i que han obligat molts indígenes a usar-la, ja que fins i tot els advocats defensors ho han aconsellat, amb l’ànim d’aconseguir una sentència més favorable, demostra clarament el sentit colonitzador de jutges i fiscals, principalment els que provenen de la resta de l’Estat.
Per si tot això no era suficient, ara han sentenciat que dins una classe de 25, 30 o 35 alumnes, classe que té com a llengua vehicular la llengua colonial, si un alumne demana que la llengua de la metròpoli també sigui vehicular, pot obligar tots els altres alumnes a haver de tenir el que vol l’alumne en qüestió, que els seus pares han fet actuar com a colonitzador. Un alumne pot imposar la seva voluntat, gràcies a una sentència colonial, als altres trenta-quatre alumnes. Queda clar o no queda clar? A més, el TSJC no ha fet la feina que hauria hagut de fer, ja que no són tècnics en ensenyament, ni en pedagogia, ni en didàctica. El Tribunal hauria d’haver comprovat si es complien les lleis existents, que diuen que els alumnes han de dominar les dues llengües, la catalana i l’espanyola, en acabar els estudis d’ensenyament obligatori, cosa que fa molts d’anys que ocorre. Si hi ha diferències sempre solen esser a favor de l’espanyol. Això és el que hauria fet un tribunal que no hagués actuat com a colonial. Llavors, si el tracte que rebem de la Justícia i d’altres ministeris, com el d’Hisenda, que se’n duen l’or i la plata, en forma de dèficit fiscal, que ara volen dissimular; si aquest tracte és colonial s’ha de denunciar i per aquest motiu s’ha d’arribar a fer la Declaració Unilateral d’Independència. Aquest és el camí que cada dia ens mostren. Si el volem veure o no...
Joan
A. Forès
Reflexions
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada