Benvolguts,
Ho venim dient i explicant des del naixement d’aquest Bloc. I hi ha
dotzenes d’articles comentats explicant com els Gobiernos espanyols del PPSOE s’han
malbaratat des del 1986 els diners de la UE, que ha fet veure que no ho veía! I
ara 30 anys més tard, miraculosament se n’adonen!
28 D'AGOST DE 2016 10:30 H
Dedica el 95% d’aquests fons
a l’alta velocitat sense prioritzar
les mercaderies de l’eix mediterrani
segons un auditor del
Tribunal de Comptes de la UE
ACN Brussel·les .- Cada dia menys de quatre
trens de mercaderies utilitzen el tram Figueres-Perpinyà per creuar la
frontera, mentre que 19.000 camions ho fan per carretera. “Encara estem lluny
de les xifres de tràfic que eren l’objectiu”, lamenta a l’ACN l’auditor del Tribunal de Comptes Europeu Fernando Pascual Gil,
un dels autors d’un informe de l’organisme que denuncia el “rendiment insuficient” del corredor mediterrani. “A Espanya, el 95% dels fons s’han dedicat en el període
2007-13 a projectes d’alta velocitat i les mercaderies potser no han estat la
prioritat”, diu Pascual Gil, que adverteix la CE que “cal una política coherent” per complir els seus
propis objectius de transport ferroviari de
mercaderies.
D’una previsió de pas de 8.655 trens el
primer any a la realitat de 357 a l’any 2011
En els tres primers anys de funcionament de la connexió ferroviària Figueres-Perpinyà, del 2011 al 2013, el nombre anual de trens de mercaderies va ser de 357, 636 i 931, respectivament, davant de l’objectiu de 8.665 trens de mercaderies marcat pel primer any i el de 19.759 previst pel 2019. “Físicament la secció internacional està construïda, els diners no han desaparegut, però és veritat que quan fem referència al tràfic de mercaderies, està molt per sota de les expectatives”, assenyala Pascual Gil.
Alta velocitat sense passatgers i els camions per les carreteres
L’auditor del TCE culpa “els problemes de coordinació entre l’estat francès i Espanya” dels mals resultats d’aquest tram, assenyalant en concret que de la part catalana “encara queda per connectar la línia a determinats ports o indústries”. La connexió del Port de Barcelona “s’ha començat, però en queden d’altres, com la de Tarragona, o la de les indústries” concretes, destaca Pascual Gil. “Per veure els resultats la línia completa i la connexió a tots els ports propers i a les indústries s’ha de fer. Porta temps, o és una qüestió de prioritats”, indica.
Les empreses de l’eix mediterrani perden competitivitat
“En termes de finançament comunitari, més fons europeus han estat dedicats a Espanya a l’alta velocitat que a les necessitats del transport de mercaderies en ferrocarril”, assegura l’auditor durant l’entrevista amb l’ACN. En aquest sentit, avisa que les empreses poden perdre competitivitat. “Si el ferrocarril no aconsegueix complir amb les expectatives de les indústries, es veuen obligades a utilitzar el transport per carretera, que probablement sigui el més contaminant”, destaca.
Ports no connectats a les xarxes ferroviàries
Pascual Gil remarca que “la gestió del trànsit, la falta de liberalització a la pràctica i el problema de transparència” afecten el corredor mediterrani de mercaderies, però “no exclusivament”. “Els problemes que el Tribunal de Comptes ha pogut identificar s’apliquen a diversos corredors”, puntualitza. Per això, el TCE demana a la Comissió Europea i els estats membres que analitzin bé com inverteixen els diners i els adverteix que, a aquest ritme, no assoliran els seus propis objectius de traslladar el transport de mercaderies de la carretera al ferrocarril.
Segons Pascual Gil, cal “una assignació coherent dels fons comunitaris”, donant “més diners al ferrocarril que al transport per carretera” i assignant-los “tenint en compte les necessitat específiques” del sector. Per això, recorda que és prioritari “connectar les línies de tren amb els ports” i introduir millores per “permetre que circulin trens més llargs”.
En els tres primers anys de funcionament de la connexió ferroviària Figueres-Perpinyà, del 2011 al 2013, el nombre anual de trens de mercaderies va ser de 357, 636 i 931, respectivament, davant de l’objectiu de 8.665 trens de mercaderies marcat pel primer any i el de 19.759 previst pel 2019. “Físicament la secció internacional està construïda, els diners no han desaparegut, però és veritat que quan fem referència al tràfic de mercaderies, està molt per sota de les expectatives”, assenyala Pascual Gil.
Alta velocitat sense passatgers i els camions per les carreteres
L’auditor del TCE culpa “els problemes de coordinació entre l’estat francès i Espanya” dels mals resultats d’aquest tram, assenyalant en concret que de la part catalana “encara queda per connectar la línia a determinats ports o indústries”. La connexió del Port de Barcelona “s’ha començat, però en queden d’altres, com la de Tarragona, o la de les indústries” concretes, destaca Pascual Gil. “Per veure els resultats la línia completa i la connexió a tots els ports propers i a les indústries s’ha de fer. Porta temps, o és una qüestió de prioritats”, indica.
Les empreses de l’eix mediterrani perden competitivitat
“En termes de finançament comunitari, més fons europeus han estat dedicats a Espanya a l’alta velocitat que a les necessitats del transport de mercaderies en ferrocarril”, assegura l’auditor durant l’entrevista amb l’ACN. En aquest sentit, avisa que les empreses poden perdre competitivitat. “Si el ferrocarril no aconsegueix complir amb les expectatives de les indústries, es veuen obligades a utilitzar el transport per carretera, que probablement sigui el més contaminant”, destaca.
Ports no connectats a les xarxes ferroviàries
Pascual Gil remarca que “la gestió del trànsit, la falta de liberalització a la pràctica i el problema de transparència” afecten el corredor mediterrani de mercaderies, però “no exclusivament”. “Els problemes que el Tribunal de Comptes ha pogut identificar s’apliquen a diversos corredors”, puntualitza. Per això, el TCE demana a la Comissió Europea i els estats membres que analitzin bé com inverteixen els diners i els adverteix que, a aquest ritme, no assoliran els seus propis objectius de traslladar el transport de mercaderies de la carretera al ferrocarril.
Segons Pascual Gil, cal “una assignació coherent dels fons comunitaris”, donant “més diners al ferrocarril que al transport per carretera” i assignant-los “tenint en compte les necessitat específiques” del sector. Per això, recorda que és prioritari “connectar les línies de tren amb els ports” i introduir millores per “permetre que circulin trens més llargs”.
NOTÍCIES RELACIONADES
- Puigdemont:
"Ens prendran el pèl fins que no els ho permetrem més" 13.08.2016.
- Mónica
Oltra també s’embolica amb el Corredor Mediterrani a Twitter 13.06.2016.
- Puigdemont
sobre el Corredor Mediterrani "Hem constatat que estem en temps de
descompte" 25.05.2016.
- L’AVE
no passa l’examen del Tribunal de Comptes europeu 24.05.2016.
- Tècnics
d’Adif, esparverats pels errors de Foment en el disseny del Corredor
Mediterrani29.04.2016.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada