Benvolguts,
Aquest article té més d’un mes, però com que es tracta de l’AVE
és intemporal...
19 de gener de 2015 05:00 h
Segòvia, 348 passatgers: La veritat sobre l'AVE
Segons explica la revista El Temps les xifres d’utilització de l’Alta Velocitat Espanyola són un
dels grans secrets més guardats, cal amagar el malbaratament dels
recursos
Com
explica El Temps i confirma el Grup Parlamentari de CiU, Madrid amaga des del 2011 les dades de passatgers per
estacions i d’aquesta manera oculta la poca utilització de la xarxa d’alta
velocitat, el que confirma el malbaratament de diners que els governs del PSOE
i l’actual del PP han fet i segueixen fent en la construcció de la xarxa de
l’alta velocitat. Milions d’euros llençats per aconseguir que a Segovia
o a Osca tant sols hagin utilitzat l’AVE 348 i 449 viatgers respectivament,
unes dades guardades sota pany i que El Temps destapa aquesta setmana.
Ciu demanarà les dades aquesta setmana al ple del Congrés
dels Diputats
Exigirà (?) que el Ministeri i ADIF tornin a donar les dades per estacions i separant les dades de l’AVE i d’altres trens com l’ALVIA i llarga distància que ara apareixent conjuntament i en la seva globalitat. Segons explica El Temps, ADIF assegura que l’any 2014 els passatgers de l’alta velocitat i llarga distància han augmentat el 20%, una excusa per intentar justificar les costoses inversions en alta velocitat en ciutats que mai tindran clientela per garantir uns números mínims d’utilització que justifiquin les altes inversions.
Invertir 1.000 milions més d’euros en noves estacions sense passatgers i negar les inversions a tots els PPCC
Segons El Temps la no publicació de les dades per estacions i serveis ferroviaris els permet intentar justificar les altes inversions que encara manté el ministeri malgrat la poca utilització de la xarxa d’alta velocitat. Invertir en despropòsits i castigar els PPCC, aquesta és la conclusió de les dades d’inversió que té l’alta velocitat i els territoris de parla catalana.
Exigirà (?) que el Ministeri i ADIF tornin a donar les dades per estacions i separant les dades de l’AVE i d’altres trens com l’ALVIA i llarga distància que ara apareixent conjuntament i en la seva globalitat. Segons explica El Temps, ADIF assegura que l’any 2014 els passatgers de l’alta velocitat i llarga distància han augmentat el 20%, una excusa per intentar justificar les costoses inversions en alta velocitat en ciutats que mai tindran clientela per garantir uns números mínims d’utilització que justifiquin les altes inversions.
Invertir 1.000 milions més d’euros en noves estacions sense passatgers i negar les inversions a tots els PPCC
Segons El Temps la no publicació de les dades per estacions i serveis ferroviaris els permet intentar justificar les altes inversions que encara manté el ministeri malgrat la poca utilització de la xarxa d’alta velocitat. Invertir en despropòsits i castigar els PPCC, aquesta és la conclusió de les dades d’inversió que té l’alta velocitat i els territoris de parla catalana.
Gemma Aguilera 18/01/2015
Madrid es nega a fer públiques les xifres de passatgers per
estacions d'AVE des del 2011 i es limita a donar el tràfic total. Pretén amagar
els pèssims resultats de bona part de les estacions que ha construït els
darrers anys. Però EL TEMPS ha tingut accés a les xifres en exclusiva. Aquest
dijous, l'apagada informativa sobre l'alta velocitat arribarà al Congrés dels
Diputats
Share on facebookShare on twitterShare on google_plusone_shareShare on printShare on emailMore
Sharing Services
Adif, l'ens públic de gestió d'infraestructures de l'Estat,
es vanta que els passatgers d'AVE i llarga distància han crescut un 20% el
2014. Però ni ofereix dades de passatgers exclusives del servei d'alta
velocitat ni dels passatgers que realment utilitzen cada estació
construïda.
Les darreres informacions oficials són de l'any 2011, i a partir d'aquest any no és possible trobar aquestes dades ni tan sols en les memòries econòmiques d'Adif i Renfe. Malgrat les traves, EL TEMPS publica aquesta setmana en exclusiva les dades de 2013 i 2014 de passatgers d'AVE en cadascuna de la trentena d'estacions, una informació que Madrid vol ocultar perquè fa més evident la gran mentida que a hores d'ara permet a l'Estat invertir el 2015 1.000 milions d'euros per fer noves estacions d'AVE.
Segòvia, Tardienta (Osca), Antequera i Requena s'emporten la palma en la llista d'infraestructures fantasma, amb 348, 449, 3.147 i 7.122 passatgers que han pujat a l'AVE en aquestes estacions el 2014. De la resta d'estacions, només València, Màlaga, Saragossa i Sevilla estan entre 1-1,5 milions de passatgers, Barcelona arriba als 2,5 i Madrid als 6,8 milions de viatgers que pugen en aquesta estació.
EL TEMPS també posa de manifest la trampa que fa Adif per engreixar les xifres del servei d'alta velocitat, incloent en el mateix paquet el servei d'ALVIA, que Foment considera alta velocitat, i presenta els passatgers globals d'AVE i llarga distància tot i que són serveis diferents.
El grup parlamentari de CiU presentarà aquest dijous una pregunta al Congrés dels Diputats per tal de demanar explicacions sobre el fet que les dades desglossades per estacions hagin desaparegut de la informació pública des del 2011, alhora que sol·licitarà totes les dades referents a la prestació del servei d'AVE, com la rendibilitat de cada línia i la despesa de cada estació.
Les darreres informacions oficials són de l'any 2011, i a partir d'aquest any no és possible trobar aquestes dades ni tan sols en les memòries econòmiques d'Adif i Renfe. Malgrat les traves, EL TEMPS publica aquesta setmana en exclusiva les dades de 2013 i 2014 de passatgers d'AVE en cadascuna de la trentena d'estacions, una informació que Madrid vol ocultar perquè fa més evident la gran mentida que a hores d'ara permet a l'Estat invertir el 2015 1.000 milions d'euros per fer noves estacions d'AVE.
Segòvia, Tardienta (Osca), Antequera i Requena s'emporten la palma en la llista d'infraestructures fantasma, amb 348, 449, 3.147 i 7.122 passatgers que han pujat a l'AVE en aquestes estacions el 2014. De la resta d'estacions, només València, Màlaga, Saragossa i Sevilla estan entre 1-1,5 milions de passatgers, Barcelona arriba als 2,5 i Madrid als 6,8 milions de viatgers que pugen en aquesta estació.
EL TEMPS també posa de manifest la trampa que fa Adif per engreixar les xifres del servei d'alta velocitat, incloent en el mateix paquet el servei d'ALVIA, que Foment considera alta velocitat, i presenta els passatgers globals d'AVE i llarga distància tot i que són serveis diferents.
El grup parlamentari de CiU presentarà aquest dijous una pregunta al Congrés dels Diputats per tal de demanar explicacions sobre el fet que les dades desglossades per estacions hagin desaparegut de la informació pública des del 2011, alhora que sol·licitarà totes les dades referents a la prestació del servei d'AVE, com la rendibilitat de cada línia i la despesa de cada estació.
Joan A. Forès
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada