09/03/2016. Manel Mesquita. Hipocresia. L'art d'amagar. Crit al cel (jo inclòs) quan les escultures nues instal·lades al cor de l'Europa benpensant van ser amagades. “Els diplomàtics de torn no poden suportar el ‘Guernica' a l'ONU. El Guernica va ser amagat l'any 2003, quan Bush abanderava la invasió contra l'Iraq, amb Aznar, Blair i Barroso fent de “palmeros”. Colla d'hipòcrites!
Benvolguts,
Benvolguts,
Al PuntAvui hi
trobem un magnífic article de Manel Mesquita que ens demostra la mesquinesa i la hipocresia dels governants que
hem tingut la barra i la indecència de posar al cap dels governs respectius, d’Espanya,
de Portugal, de la Gran Bretanya i dels EUA!
Aquí ens cal
explicar una anècdota fiblant. Quan es va acabar la Guerra del Vietnam al
1975 recordo que li varen preguntar a un
conegut periodista polític americà del New York Times o del Washington
Post (no recordo quin dels dos ni el nom del periodista), li varen
preguntar on seria la següent guerra i ell amb seguretat i rapidesa va dir Oh,
a l’Orient Mitjà! I immediatament li varen preguntar, I com ho sap? I ell va
respondre també molt ràpidament:
Perquè totes les forces de la CIA que hi havia al Vietnam ara ja són
a l’Orient Mitjà!
Vintage
Reflexionem sobre el fet i gaudim ara de l’article:
Reflexionem sobre el fet i gaudim ara de l’article:
9 març 2016 2.00 h
TRIBUNA
L'art d'amagar
Manel Mesquita - Editor del Periòdic-e Eldimoni.com
“Els
diplomàtics de torn no poden suportar el ‘Guernica' a l'ONU
Vàrem posar el crit al
cel (jo inclòs) quan les escultures nues (aquí sí que no importa el sexe)
instal·lades al cor de l'Europa benpensant van ser amagades obscenament per rebre el president de
l'Iran, ara fa quatre dies. Els Museus Capitolins de Roma van tapiar
amb panells de fusta blanca les obres d'art que tenien la gosadia de mostrar
els seus encants per partida doble; allà va ser rebut per Matteo Renzi, president d'Itàlia, que va voler així mostrar “respecte” per la que va ser la primera visita oficial al vell
continent de Hassan Rouhani després
que fossin aixecades les sancions que patia el poble persa.
Christo Javacheff riu. Christo és l'artista
que millor ha entès l'art d'amagar. Va ser el que va proposar al seu
dia embolicar i fer desaparèixer el monument a Colom al port de Barcelona, en
línia amb l'empaquetat que sí que va fer del Pont Neuf de París o del mateix
Reichstag a Berlín.
Però res no
pot superar l'amagada del Guernica de
Pablo Picasso.
A l'epicentre del món.
A la seu de les Nacions Unides, a la
cinematogràfica Nova York. A
l'entrada del Consell de Seguretat. Allà on parlen més
de guerres que de pau, d'interessos més que de solucions. Era excessiu, per aquella mateixa i inquietant saga
de benpensants, que els interpel·lés un tapís
de tres metres d'alt per set de llarg (la mateixa mida del quadre
original), autoritzat pel pintor malagueny, encarregat per la família Rockefeller el
1951 al taller dels mestres tapissers francesos René i Jacqueline de la Baume
Dürrbach, i penjat a l'ONU el 1985, al passadís d'accés a la sala dels plenaris d'aquest gens
democràtic govern del món.
Els diplomàtics de torn no ho podien suportar, les imatges de les seves hipòcrites
declaracions davant la reproducció
del mercat de Guernica bombardejat
contrastaven amb la crua realitat del genocidi on s'emmarcaven com a teló de fons. Va
ser quan el
mitjà va esdevenir el missatge i el Guernica va
assolir la categoria de provocació que tot art compromès pretén, i aquest va ser
amagat. Sí. També. Fins a la seva
desaparició total. Corria l'any 2003, els Estats Units abanderaven la invasió
contra l'Iraq,
Colin Powell
brandava al Consell de Seguretat aquell fals flascó de vidre ple d'armament
químic (que Aznar i Blair van empassar-se), el cap dels inspectors Hans Blix
presentava el seu informe que avalava les accions de guerra contra aquell país quan, aquell precís dia, el Guernica va ser amagat darrere d'una cortina amb el color
corporatiu de l'ONU, el blau. Ja mai
més l'hem tornat a veure. La roda de premsa posterior va ser plàcida. Els mercats
populars continuen volant pels aires.
Des del 2012
aquest ‘Guernica' resta exposat al San Antonio Museum of Art, a Texas;
Katie Luber, directora del museu, diu que així “es permet que un nombre més alt de públic
tingui accés a veure aquest treball brillant”.
Discrepo
totalment. Jo ja el veia des de casa, a la CNN. Colla d'hipòcrites!
Manel Mesquita
Joan A. Forès
Reflexions
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada