Benvolguts,
Avui parlem de l'escàndol de Ciudadanos. Daniel Camon i l’analista Sílvia Martín, analitzen la presència d’aquest partit polític als mitjans de comunicació, tant a nivell quantitatiu –quants cop hi apareixen i amb quina freqüència- com a nivell qualitatiu –amb quina actitud es fa l’entrevista?
Avui parlem de l'escàndol de Ciudadanos. Daniel Camon i l’analista Sílvia Martín, analitzen la presència d’aquest partit polític als mitjans de comunicació, tant a nivell quantitatiu –quants cop hi apareixen i amb quina freqüència- com a nivell qualitatiu –amb quina actitud es fa l’entrevista?
Per a les eleccions al Parlament de Catalunya del 27-S ja es va veure la quantitat de trampes que les televisions privades i els diaris feien als polítics de cada partit. Res d'equanimitat. La dona del Cèsar a més d'honesta ho ha de semblar? Fou un escàndol. Amb total impunitat. Com el servei de Correus a mitges amb el Cos diplomàtic espanyol va privar que un 90% dels catalans residents a l'estranger poguessin votar...
Vegeu l'apunt:
Vegeu l'apunt:
Junts pel Sí, la CUP i Unió durant la campanya del 27-S. Es demostren les trampes que aquestes cadenes fan portant cada una l’aigua al seu molí.
O vegeu els gràfics:
I ara ens trobem amb una altra contesa però amb les mateixes trampes. Penseu que els votants catalans que mirin TV3 o 8aldia o escoltin Catalunya Radio o RAC1, que són un 15% a Catalunya reben informació equilibrada del voltant del 50% de cadenes locals i 50% de cadenes espanyoles, mentre que els votants catalans que mirin emissores espanyoles que són un 85% rebran informació totalment desequilibrada de 96% de cadenes espanyoles i de 4% de cadenes catalanes...
I Catalunya no va armar ni armarà cap escàndol de la de Diós es Cristo...
Vegem ara l'article sobre les aparicions de Ciudadanos als mitjans de comunicació:
16/12/2015.
16/12/2015.
“Qualsevol
observador imparcial podria pensar que sembla que existeixi algun interès en
que el partit d’Albert Rivera tingui un bon resultat a les properes eleccions
espanyoles”
Un
nou informe de l’Observatori Mèdia.cat que analitza la presència
mediàtica de Ciudanados als mitjans de comunicació a nivell quantitatiu i
qualitatiu revela que Ciutadans té una elevada presència en els mitjans de
comunicació i que la Sexta, sens dubte, és el seu mitjà. Per altra banda l’informe
conclou que els principals mitjans dels grans grups de comunicació “tracten de
forma amable i elogiosa” Ciudadanos i no pregunten a Rivera pels casos de
corrupció del seu partit ni pels vincles amb l’extrema dreta ultranacionalista
espanyola, ni tampoc no han qüestionat la suposada “centralitat” del partit
encarant-lo amb les seves actuacions als diferents parlaments autonòmics on
tenen representació.
Demolidor
informe de Mèdia.cat sobre la construcció mediàtica de Ciudadanos
Anonymous amenaça de rebentar el dia de reflexió amb una exclusiva sobre les brutícies de Ciudadanos
Anonymous amenaça de rebentar el dia de reflexió amb una exclusiva sobre les brutícies de Ciudadanos
L’informe que presenta
l’Observatori crític dels mitjans Mèdia.cat,
amb el suport de la Fundació Catalunya
Fons, ha estat elaborat pel periodista Daniel Camon i l’analista Sílvia
Martín i analitza la presència d’aquest partit polític als mitjans de
comunicació, tant a nivell quantitatiu –quants cop hi apareixen i amb quina
freqüència- com a nivell qualitatiu –amb quina actitud es fa l’entrevista?
Sobre quins temes pregunten els periodistes que els entrevisten? L’informe ha
analitzat les tertúlies on han aparegut dirigents de Ciudadanos als mitjans
espanyols i catalans durant les 7 setmanes que van des del 28 de setembre fins
al 15 de novembre. L’informe es pot llegir sencer al web de Mèdia.cat.
Abonats a La Sexta
L’estudi confirma que Ciutadans té una elevada presència en els mitjans de comunicació. Durant les 49 setmanes analitzades, els dirigents de Ciutadans han fet 176 aparicions en mitjans, de les quals, 15 en premsa, 62 en ràdio i 99 en televisió. Es tracta de mitjana de gairebé 4 aparicions (3’60) al dia en alguna tertúlia de mitjans espanyols i catalans. Alguns dies, la freqüència augmenta i oscil·la entre 8 i 10 aparicions diàries fins a arribar al seu rècord de 12 aparicions en mitjans el 9 de novembre.
Per format comunicatiu, en televisió destaca la cobertura de La Sexta, amb un total de 24 aparicions, seguida de 13TV, amb 18. A La Sexta hi surten amb una freqüència mitjana d’una vegada cada dos dies i les dades demostren que hi ha setmanes en què intervenen en aquesta TV de Mediaset fins a 4 ocasions. En ràdio, RNE és l’emissora en què els dirigents de Ciutadans tenen més aparicions, amb 11 en total. La segueixen la SER, amb 10 intervencions, i la COPE, amb 9. En premsa escrita –ja sigui en paper o digital-, el diari que dóna més protagonisme a Ciutadans és EL PAÍS, amb 3 entrevistes. Per programes, l’espai en el qual intervenen més els representants de Ciutadans és Las Mañanas de Cuatro, amb 13 aparicions en els 49 dies de l’estudi, la qual cosa representa una entrevista cada 3,7 dies.
En segona posició es troben El Cascabel, de 13TV i Al Rojo Vivo, de La Sexta, amb 11 presències de Ciutadans en aquests 49 dies. Inés Arrimadas és la dirigent de C’s amb més presència a les tertúlies durant el període analitzat amb un total de 64 aparicions, la qual cosa significa que s’ha entrevistat més d’una vegada al dia als mitjans. El dia de màxima activitat de diputada és el 9 de novembre, en què és entrevistada fins a 6 vegades en una sola jornada. Pel que fa al líder del partit, Albert Rivera, apareix en 39 ocasions durant el període d’estudi. La setmana del 12 al 18 d’octubre és entrevistat 7 vegades i fa un cara a cara, el de Salvados amb Pablo Iglesias. Hi ha diversos dies en què és entrevistat tres vegades i n’hi ha un que l’entrevisten 4 cops en una sola jornada.
Temes tabú
Per analitzar de forma qualitativa les intervencions mediàtiques dels representants Ciutadans s’han triat els 3 mitjans de comunicació – un de televisió, un de ràdio i un de premsa- que més espai comunicatiu han donat al líder del partit, Albert Rivera. Així s’han analitzat les seves aparicions a La Sexta, Ràdio Nacional d’Espanya (RNE) i El País. Segons s’ha pogut constatar, a les entrevistes dels principals mitjans dels grans grups de comunicació s’hi destaca principalment la referència a les expectatives de victòria de Ciutadans i els possibles pactes després de les properes eleccions espanyoles o sobre el conflicte polític català. Cap dels tres mitjans no pregunta al representant de Ciutadans per temes controvertits del seu partit com ara els casos de corrupció que afecten la seva formació, ni pels vincles d’alguns dels seus militants amb l’extrema dreta ultranacionalista espanyola, entre altres qüestions.
Daniel Camon i Sílvia Martín
Abonats a La Sexta
L’estudi confirma que Ciutadans té una elevada presència en els mitjans de comunicació. Durant les 49 setmanes analitzades, els dirigents de Ciutadans han fet 176 aparicions en mitjans, de les quals, 15 en premsa, 62 en ràdio i 99 en televisió. Es tracta de mitjana de gairebé 4 aparicions (3’60) al dia en alguna tertúlia de mitjans espanyols i catalans. Alguns dies, la freqüència augmenta i oscil·la entre 8 i 10 aparicions diàries fins a arribar al seu rècord de 12 aparicions en mitjans el 9 de novembre.
Per format comunicatiu, en televisió destaca la cobertura de La Sexta, amb un total de 24 aparicions, seguida de 13TV, amb 18. A La Sexta hi surten amb una freqüència mitjana d’una vegada cada dos dies i les dades demostren que hi ha setmanes en què intervenen en aquesta TV de Mediaset fins a 4 ocasions. En ràdio, RNE és l’emissora en què els dirigents de Ciutadans tenen més aparicions, amb 11 en total. La segueixen la SER, amb 10 intervencions, i la COPE, amb 9. En premsa escrita –ja sigui en paper o digital-, el diari que dóna més protagonisme a Ciutadans és EL PAÍS, amb 3 entrevistes. Per programes, l’espai en el qual intervenen més els representants de Ciutadans és Las Mañanas de Cuatro, amb 13 aparicions en els 49 dies de l’estudi, la qual cosa representa una entrevista cada 3,7 dies.
En segona posició es troben El Cascabel, de 13TV i Al Rojo Vivo, de La Sexta, amb 11 presències de Ciutadans en aquests 49 dies. Inés Arrimadas és la dirigent de C’s amb més presència a les tertúlies durant el període analitzat amb un total de 64 aparicions, la qual cosa significa que s’ha entrevistat més d’una vegada al dia als mitjans. El dia de màxima activitat de diputada és el 9 de novembre, en què és entrevistada fins a 6 vegades en una sola jornada. Pel que fa al líder del partit, Albert Rivera, apareix en 39 ocasions durant el període d’estudi. La setmana del 12 al 18 d’octubre és entrevistat 7 vegades i fa un cara a cara, el de Salvados amb Pablo Iglesias. Hi ha diversos dies en què és entrevistat tres vegades i n’hi ha un que l’entrevisten 4 cops en una sola jornada.
Temes tabú
Per analitzar de forma qualitativa les intervencions mediàtiques dels representants Ciutadans s’han triat els 3 mitjans de comunicació – un de televisió, un de ràdio i un de premsa- que més espai comunicatiu han donat al líder del partit, Albert Rivera. Així s’han analitzat les seves aparicions a La Sexta, Ràdio Nacional d’Espanya (RNE) i El País. Segons s’ha pogut constatar, a les entrevistes dels principals mitjans dels grans grups de comunicació s’hi destaca principalment la referència a les expectatives de victòria de Ciutadans i els possibles pactes després de les properes eleccions espanyoles o sobre el conflicte polític català. Cap dels tres mitjans no pregunta al representant de Ciutadans per temes controvertits del seu partit com ara els casos de corrupció que afecten la seva formació, ni pels vincles d’alguns dels seus militants amb l’extrema dreta ultranacionalista espanyola, entre altres qüestions.
Daniel Camon i Sílvia Martín
Joan A. Forès
Reflexions
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada