Benvolguts,
Sense comentaris
16 DE NOVEMBRE DE 2016
05:00 H
La infraestructura
aragonesa és un dels 'forats' econòmics que registra l'Estat
Guifré Jordan @enGuifre – L’aeroport d’Osca-Pirineus ha superat el seu rècord històric de
passatgers mensual en el mes d’octubre passat: zero. L’estadística oficial d’AENA mostra dos passatgers en
total, però es tracta d’un viatge en avioneta no comercial amb la companyia
Gavina. L’aeroport encara no ha superat el centenar de passatgers en el total
de l’any, i és que és una de les infraestructures fantasma insígnia creades per
l’Estat en època de vaques grasses que han resultat ser un malbaratament de
recursos públics majúscul.
El deute que ha
generat l'aeroport sobrepassa els 75 milions i continua pujant
L’any 2000, l’aleshores ministre de Foment Francisco Álvarez Cascos qualificava per sorpresa Osca-Pirineus com a “aeroport d’interès general” i passava a mans d’AENA, després d’haver estat durant dècades un lloc per aprendre a pilotar. Foment va acabar invertint 40 milions amb la previsió inicial d’aconseguir 160.000 passatgers l’any “atrets per la neu”. El 2006 començava a operar com a aeroport comercial, però els 160.000 passatgers... Mai van arribar. Els 40 milions no només no s’han amortitzat ni de lluny, sinó que el deute total que acumulava el 2014 era de 75 milions.
0,3 passatgers diaris durant el 2016
Des de 2007 fins el mes passat 22.466 persones han passat per Osca-Pirineus comptant vols comercials i privats, una mitjana de poc de 2.000 viatgers l’any. Amb tot, la infraestructura ha registrat una baixada en picat des de 2013, amb menys de 300 passatgers l’any des d’aleshores. Enguany només se n’han registrat 95 (0,3 cada dia), dels quals només 31 van fer ús de vols comercials. Aquest octubre la xifra toca fons amb dues persones, igualant el rècord negatiu d’aquest març.
L’any 2000, l’aleshores ministre de Foment Francisco Álvarez Cascos qualificava per sorpresa Osca-Pirineus com a “aeroport d’interès general” i passava a mans d’AENA, després d’haver estat durant dècades un lloc per aprendre a pilotar. Foment va acabar invertint 40 milions amb la previsió inicial d’aconseguir 160.000 passatgers l’any “atrets per la neu”. El 2006 començava a operar com a aeroport comercial, però els 160.000 passatgers... Mai van arribar. Els 40 milions no només no s’han amortitzat ni de lluny, sinó que el deute total que acumulava el 2014 era de 75 milions.
0,3 passatgers diaris durant el 2016
Des de 2007 fins el mes passat 22.466 persones han passat per Osca-Pirineus comptant vols comercials i privats, una mitjana de poc de 2.000 viatgers l’any. Amb tot, la infraestructura ha registrat una baixada en picat des de 2013, amb menys de 300 passatgers l’any des d’aleshores. Enguany només se n’han registrat 95 (0,3 cada dia), dels quals només 31 van fer ús de vols comercials. Aquest octubre la xifra toca fons amb dues persones, igualant el rècord negatiu d’aquest març.
El nou
‘repte’ és marcar un nou zero absolut mensual, xifra que ja es va registrar el
gener, març i novembre de 2015.
Guifré Jordan
Joan A. Forès
Reflexions
NOTÍCIES
RELACIONADES
- L'empresa
canadenca proveïdora de les rodes de l'AVE posa les empreses espanyoles
"de cara a la Meca" 28.10.2016.
- La
manca d'inversions en infraestructures situa Barcelona al capdavant dels
col·lapses circulatoris de l'Estat 28.04.2016.
- Tots
els incompliments de l’Estat amb Rodalies des de 2008 09.02.2016.
- L’Estat
torna a rescatar l’autopista AP-41 Madrid-Toledo amb els nostres impostos
mentre ens exigeixen més retallades 02.08.2015.
- L’aeroport
fantasma de Ciudad Real, que va costar 1.100 milions, es podria vendre per
90 05.06.2015.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada