dimarts, 20 de gener del 2015

19/01/15. Jordi Salat. Araomai. Mentre Mas negociava allargar el procés, Felip Puig i Salvador Alemany sopaven amb jutges militars i polítics de PP i C’s

Benvolguts,
en traiem aquesta curiosa notícia. Ens explica o comenta en Jordi Salat l’article d’Economia Digital on explica una reunió on Empresarios, políticos, militares y fiscales analizan en secreto el proceso político catalán. Reunió que deu ser certa ja que no sabem que ningú de la Generalitat hagi protestat...
D’altra part, ja sabem que Economia Digital està finançada per la dreta cavernària més retrògada i antiindependentista que pugui existir. Només cal entrar en el seu web i veure com respiren tots els seus periodistes (?) i els temes que toquen.   
Tal com diu en Jordi Salat: El govern i CDC, hauran de donar explicacions immediates del que és una burla als catalans, reunint-se a sopar amb aquells que ataquen el procés que ells diuen liderar.
Nosaltres no estem en contra d’aquesta mena de reunions, sempre que hi hagi llum i taquígrafs, i no tan sols redactors d’Economia Digital i sempre que no s’estigui conspirant contra el procés català que lidera l’ANC i l’AMI i que sembla que estan executant CDC, ERC i eventualment la CUP i potser algun altre moviment ciutadà independentista.
Esperem sentir-ne parlar ben aviat...

Jordi Salat
19/01/15
Mentre Mas negociava allargar el procés, Felip Puig i Salvador Alemany sopaven amb jutges, militars i polítics de PP i C’s
per araomai
Kitty'sEl govern i CDC, hauran de donar explicacions immediates del que és una burla als catalans, reunint-se a sopar amb aquells que ataquen el procés que ells diuen liderar.
Comandaments militars, alts directius d’Abertis, empresaris, jutges, polítics de Convergència, el PP o Ciudadanos, que poden tenir en comú?…, doncs bé una trobada en el Pub Kitty’s, al carrer Nau Santa Maria de Barcelona, propietat de l’ex-cap de protocol de la Generalitat en temps de Jordi Pujol,  i actualment cap de relacions institucionals d’Abertis, Segi Loughney Castells, per parlar del procés independentista català
Una munió de persones contraries al procés independentista i al dret a decidir dels catalans, van compartir taula i copes amb el conseller Felip Puig i amb el president del Consell Assessor per a la  Recuperació Econòmica (CAREC), del President Mas, Salvador Alemany, també president d’Abertis.
L’Inspector en cap de l’Exèrcit, el tinent general Ricardo Álvarez Espejo, el general de la Guardia Civil, Ángel Gozalo, i el Fiscal en cap de Catalunya, José María Romero de Tejada, que ha signat  la querella contra Artur Mas, el catedràtic d’Economia, Francesc Granell, l’ex-president de Nissan, Juan Echevarria, el president de FIATC, Joan Castells, el director d’Schneider Electric, Julio Rodríguez; la portaveu adjunta de Ciutadans, Carina Mejías; el primer secretari del PSC, Miquel Iceta o el portaveu del PP, Enric Millo, molts d’ells reconeguts enemics del dret a decidir dels catalans, eren alguns dels convidats, segons recull Economia Digital,
El sopar es va celebrar la setmana passada, i es va tractar de les repercussions que tindria la independència per l’economia. La filtració sembla que ha provocat malestar perquè alguns dels assistents volien una reunió secreta. De fet el local es va tancar al públic.

Jordi Salat


Document original d’Economia Digital:

15/01/2015 21:19horas
Carlos Quílez
Empresarios, políticos, militares y fiscales analizan en secreto el proceso político catalán


Ricardo Álvarez Espejo con Artur Mas en un acto oficial del año pasado
El ex jefe de protocolo de Jordi Pujol hizo de anfitrión la semana pasada de un selecto y diverso grupo poco proclive al independentismo
Por Carlos Quílez Barcelona
15/01/2015 21:19horas

Representantes de lo más renombrado del sector empresarial catalán, la cúpula del Ejército y de la Guardia Civil, destacados líderes políticos y el fiscal superior de Cataluña, compartieron mesa y mantel en una reunión de carácter "estrictamente reservado" que, a instancias del empresario Juan Lanaspa Gatnau se celebró la semana pasada en las instalaciones de un pub irlandés de Barcelona. El establecimiento es propiedad de Sergi Loughney, ex jefe de protocolo de Jordi Pujol y actual director de relaciones institucionales de Abertis.

Lanaspa promovió la reunión con el objetivo de debatir sobre la actual situación del proceso soberanista en Cataluña y conocer las eventuales repercusiones que el mismo tendría para la economía de país.


Reunión secreta

El directivo de Abertis cedió las instalaciones de su local para la celebración del ágape privado. Ese día, el establecimiento permaneció cerrado al público y sólo se permitió la entrada a los invitados a la cena-reunión que, según ha podido saber Economía Digital de uno de los asistentes, tenía "estricto carácter secreto".

La idea que de forma unánime presidió el debate que tuvo lugar durante y después de la cena fue la de evidenciar que una eventual separación de Cataluña del resto de España sería una catástrofe económica y social.


Flor y nata del empresariado catalán

Entre los asistentes figuraban empresarios y economistas de renombre, como el catedrático de economía internacional, Francesc Granell; el presidente de Abertis, Salvador Alemany; el presidente de la Cámara de Comercio, Miquel Valls; el presidente de Fiatc, Joan Castells; el ex presidente de Nissan y de Mutua Universal, Juan Echevarría; y Julio Rodríguez, actual director de la multinacional Schneider Electric.

Entre los políticos asistentes estaban el consejero de Empresa, Felip Puig; la diputada de Ciutadans, Carina Mejías; el diputado del PP, Enric Millo; y el primer secretario de los socialistas catalanes, Miquel Iceta.


General del Ejército y de la Guardia Civil

Este tipo de cenáculos con participación empresarial y política son habituales. En ellos se abordan de manera informal y sin presión mediática cuestiones relativas a la actualidad del país. En cambio, el perfil de los asistentes a este encuentro secreto contaba con otros invitados inusuales: el Inspector General del Ejército y jefe de las Fuerzas Armadas en Catalunya, el teniente general Ricardo Álvarez-Espejo, y el general de la Guardia Civil Ángel Gozalo.

Más llamativa y sorprendente resulta la presencia en la cena secreta del Fiscal Superior de Cataluña, José María Romero de Tejada. Entre otras razones, porque algunos de los comensales que acompañaron al fiscal tienen o han tenido abierta alguna causa penal (caso de Echevarría) en los juzgados de Barcelona.


Querella contra Mas en el TSJC

Y, por otra parte, se encuentra en pleno trámite la querella interpuesta por la fiscalía contra el presidente de la Generalitat, Artur Mas; la vicepresidenta, Joana Ortega; y la consejera de Ensenyament, Irene Rigau, por su participación en la consulta del 9N.

"La presencia del jefe de la fiscalía pareció, francamente, extemporánea", ha relatado uno de los asistentes bajo condición de anonimato. Las mismas fuentes han señalado que, en el transcurso de la cena, el número uno del ministerio público en Cataluña en ningún momento se posicionó en contra de la querella por el 9-N ordenaba por la Fiscalía General del Estado y admitida a trámite por la sala civil y penal del Tribunal Superior de Justicia de Cataluña. Romero, compartió mesa, codo con codo, con el consejero Felip Puig, según otro de los asistentes.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada