dimecres, 10 de febrer del 2016

10/02/2016. Agències. Europa dóna 36,1 milions d'euros per als accessos ferroviaris del Port de Barcelona. El projecte preveu connectar la zona d'ampliació sud de l'enclavament portuari amb la xarxa de trens i amb la terminal de Can Tunis. El primer que cal preguntar-se és quants milions d'euros ens afanarà Espanya i quan trigaran els ajuts a arribar al seu destí, i per quin camí: directament o passant per Espanya?

Benvolguts,
El primer que cal preguntar-se és quants euros ens afanarà Espanya i quan trigaran els ajuts a arribar al seu destí, i per quin camí: directament o passant per Espanya? La pregunta és escaient perquè Espanya sempre ha "gestionat creativament" els diners i el temps destinats a Catalunya. I això lliga, segons tornen a explicar els diaris d'avui, amb el projecte de Rodalies de Barcelona que només s'ha complert en el 7% del seu valor i el de Madrid s'ha complert al 100%! Com a mostra el caos de Rodalies d'ahir degut al fum que sortia d'una estació fantasma, que Adif tenia abandonada... 

 - 10 febrer 2016 11.18 h
Europa dóna 36,1 milions d'euros per als accessos ferroviaris del Port de Barcelona
 El projecte del nou accés preveu connectar la zona d'ampliació sud de l'enclavament portuari amb la xarxa de trens i amb la terminal de Can Tunis


Agències - BARCELONA
La Comissió Europea ha concedit 36,1 milions d'euros al Port de Barcelona i a Adif, la gestora de les infraestructures ferroviàries, per a la construcció dels accessos per tren al recinte portuari, cosa que suposa el 30% del pressupost total de l'obra, que s'eleva a 120,4 milions d'euros.
El Port de Barcelona ha informat, en un comunicat, que la inversió arribarà de la mà del programa Connecting Europe Facility (CEF) de la Comissió Europea, després que el port sol·licités aquesta subvenció per al projecte del nou accés ferroviari.
En concret, el projecte del nou accés preveu connectar la zona d'ampliació sud de l'enclavament portuari amb la xarxa ferroviària i amb la terminal de Can Tunis.
Els treballs inclouen la construcció de 10,8 quilòmetres d'accés per tren per connectar l'àrea d'expansió del port a la xarxa ferroviària general en doble ample (ibèric i internacional), així com la millora de la connexió amb la terminal de Can Tunis.
Segons el Port de Barcelona, la CE ja ha dut a terme un primer avançament de part del fons atorgat, en concret de 5,4 milions, dels quals 2,9 corresponen al Port i 2,5 a Adif.
De la seva banda, el Port ha iniciat el procés de licitació de la seva actuació, que suposa una inversió de 23 milions d'euros, i les obres començaran el mes de maig vinent.

Aquests treballs, que tenen un termini d'execució de 10 mesos, inclouen l'execució del ramal d'accés de via general fins a l'antic marge del riu Llobregat i la construcció d'una terminal de contenidors BEST.

Joan A. Forès
Reflexions

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada