Benvolguts,
El primer que cal preguntar-se és quants euros ens afanarà
Espanya i quan trigaran els ajuts a arribar al seu destí, i per quin camí:
directament o passant per Espanya? La pregunta és escaient perquè Espanya sempre ha "gestionat creativament" els diners i el temps destinats a Catalunya. I això lliga, segons tornen a explicar els diaris d'avui, amb el projecte de Rodalies de Barcelona que només s'ha complert en el 7% del seu valor i el de Madrid s'ha complert al 100%! Com a mostra el caos de Rodalies d'ahir degut al fum que sortia d'una estació fantasma, que Adif tenia abandonada...
- 10
febrer 2016 11.18 h
Europa dóna 36,1 milions d'euros per
als accessos ferroviaris del Port de Barcelona
El projecte
del nou accés preveu connectar la zona d'ampliació sud de l'enclavament
portuari amb la xarxa de trens i amb la terminal de Can Tunis
Agències - BARCELONA
La Comissió Europea ha
concedit 36,1 milions d'euros al Port de Barcelona i a Adif, la
gestora de les infraestructures ferroviàries, per a la construcció dels
accessos per tren al recinte portuari, cosa que suposa el 30% del pressupost total de l'obra,
que s'eleva a 120,4
milions d'euros.
El Port de Barcelona
ha informat, en un comunicat, que la inversió arribarà de la mà del programa Connecting Europe Facility (CEF) de la
Comissió Europea, després que el port sol·licités aquesta subvenció per al
projecte del nou accés ferroviari.
En concret, el projecte del nou
accés preveu connectar la zona d'ampliació sud de l'enclavament portuari amb la
xarxa ferroviària i amb la terminal de Can Tunis.
Els treballs inclouen
la construcció de 10,8 quilòmetres
d'accés per tren per connectar l'àrea d'expansió del port a la xarxa
ferroviària general en doble ample (ibèric i internacional), així com
la millora de la connexió amb la terminal de Can Tunis.
Segons el Port de
Barcelona, la CE ja ha dut a terme
un primer avançament de part del fons atorgat, en concret de 5,4 milions, dels quals 2,9 corresponen
al Port i 2,5 a Adif.
De la seva banda, el
Port ha iniciat el procés de licitació de la seva actuació, que suposa una
inversió de 23
milions d'euros, i les obres començaran el mes de maig vinent.
Aquests treballs, que
tenen un termini d'execució de 10 mesos, inclouen l'execució del ramal d'accés de
via general fins a l'antic marge del riu Llobregat i la construcció d'una
terminal de contenidors BEST.
Joan A. Forès
Reflexions
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada