divendres, 27 de maig del 2016

24/05/2016. Infraestructures. El Tribunal de Comptes europeu ha donat la raó als ports de Barcelona i Tarragona. L’organisme denuncia la desídia d’Espanya i França amb el Corredor Mediterrani i la manca d’atenció en les connexions dels ports. És a partir d’aquesta notícia que explicarem la situació del transport de mercaderies per ferrocarril amb ample europeu...

Benvolguts.

Avui parlarem del Corredor Mediterrani i compararem els 4.000 km de vies d’AVE que no serveixen per a gran cosa (excepte pels Florentinos) i la necessitat des de fa 30 anys de construir el Corredor per donar sortida com a mínim a les mercaderies d’Andalusia, la Región de Murcia, el País Valencià i el Principat de Catalunya, que sí que serviria per molt i que abaixaria enormement la pol·lució al llarg de tot el recorregut que ara cal fer-lo en camions (Per la Jonquera hi passen dia i nit 4 camions per minut!).

Els Gobiernos del PPSOE instal·lats omnímodament al poder després de la transacció (que no transició) del 1975-1978, han boicotejat la construcció del Corredor Mediterrani que Europa ha pagat en part amb els 145.000M€ dels Fons de Cohesió de la UE encara que la majoria dels fons s'han destinat a l'AVE de l'Espanya Radial (la Maleni deia que "coseremos España con cables de acero"). Quan li varen preguntar fa poc al Rajoy que per què servien els 4.000 km de vies d’AVE si la utilització és ridícula, o sigui que no hi ha ni molt menys la demanda mínima necessària, ell va respondre “Shí pero los tenemosh...”. Avui per la televisió han explicat que hi ha capital voltor estranger esperant que Espanya hagi d’anar baratant-se les instal·lacions d’AVE, per fer-hi una inversió massiva (creiem que han parlat de 180.000M€), ampliar-les amb criteris de rendibilitat i explotar-les a continuació...

Per saber el perquè de tot plegat sobre el Corredor Mediterrani estem obligats a començar les explicacions amb la cruel anècdota que ja hem explicat més d’un cop de la conversa del 2002-2003 del futur batlle de Barcelona Xavier Trias i un sicari del PP respecte a l'esmentat Corredor Mediterrrani:


Extret del llibre Catalunya Estat d’Europa del CCN:

“El AVE de Barcelona a Valencia, ni lo soñeis mientras mandemos nosotros: llegariais a un acuerdo con los valencianos y os podriais acabar entendiendo en la lengua y en otros temas”. 

Això li va dir Carlos Aragonés, director del gabinet de la Presidència del Govern i persona de confiança del President Aznar, a Xavier Trias. Aquesta conversa es va produir en temps del govern Aznar, abans del 2003, quan en Trias que havia estat diputat per CDC a la Cambra de Diputats de Madrid s’estava acomiadant dels altres parlamentaris perquè es presentava a les eleccions al Parlament de Catalunya

Només per recordar-vos que encara estem en aquest període perquè continuen “mandando ellos”!

És per això que el Corredor Mediterrani no està ni començat!


A partir d’aquest apunt anirem afegint al Bloc alguns dels diversos articles recents sobre l’estat de la qüestió. 

Joan A. Forès
Reflexions

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada