diumenge, 1 de maig del 2016

29/04/2016. Tècnics d’Adif, esparverats pels errors de Foment en el disseny del Corredor Mediterrani. “El AVE de Barcelona a Valencia, ni lo soñeis mientras mandemos nosotros: llegariais a un acuerdo con los valencianos y os podriais acabar entendiendo en la lengua y en otros temas”. És de "sentit comú" que no vulguin hipotecar la seva sortida ferroviària a França passant per Barcelona...

Benvolguts,

S’ha de reconèixer que l’Estat espanyol actua amb molta gràcia per fotre a Catalunya i als catalans. 

Tenim molts greuges molt explicats en aquest Bloc. Ara i aquí només parlem del Corredor mediterrani, i comentem dos articles, l'un de nom Tècnics d’Adif, esparverats pels errors de Foment en el disseny del Corredor Mediterrani, i l'altre L’Estat ja planeja la xarxa ferroviària d’un futur amb Catalunya independitzada
  • Llibret CCN. Trias i PP. Del llibre Catalunya Estat d’Europa del CCN n’extraiem el següent paràgraf:
“El AVE de Barcelona a Valencia, ni lo soñeis mientras mandemos nosotros: llegariais a un acuerdo con los valencianos y os podriais acabar entendiendo en la lengua y en otros temas”. Això li va dir Carlos Aragonés, director del gabinet de la Presidència del Govern i persona de confiança del President Aznar, a Xavier Trias. Aquesta conversa devia produir-se en temps del govern Aznar, abans del 2003.
  • Només per recordar-vos que encara estem en aquest període perquè continuen “mandando ellos”!
  • En un dels paràgrafs diu un dels articles que Madrid i Algesires batallaran pel traçat central que creua Saragossa perquè és de sentit comú que no vulguin hipotecar la seva sortida ferroviària a França passant per Barcelona”. Piensa el ladrón que todos son de su condición!
  • No hi ha ni projecte per a la construcció del traçat Castelló-Tarragona...
  • Han construït un tram Castelló Saragossa i un altre València Madrid i han publicat i explicat a la UE que estan construint el Corredor Mediterrani i que el Corredor Mediterrani passa per Madrid i Saragossa...
  • La darrera jugada és la que explica l’article del directe.cat del dia 29 que diu que han fet un projecte per construir una via única d’ample europeu en paral·lel amb les de l’ample ibèric entre València i Castelló, amb els perjudicis que això comporta. Pràcticament es gasten els diners que la UE els havia donat pel Corredor Mediterrani, que no funcionarà i que bloquejarà durant anys la construcció de les vies de veritat. Recordem que una línia TGV (a Espanya en diuen AVE) ha de tenir dues vies i ha de ser separada completament de les vies del ferrocarril d’ample ibèric. També és molt recomanable, si es vol eficiència, que les vies del TGV no siguin les mateixes que les de mercaderies, o sigui que el Corredor Mediterrani d’Algesires fins a la frontera francesa hauria de ser paral·lel a les línies de l’AVE, però no hauria d’interferir ni amb l’AVE ni amb les vies d’ample ibèric.
  • Hem de recordar també que el tercer carril que s’està construint a Castellbisbal i en altres indrets de Catalunya per tal de compatibilitzar l’ample ibèric l’ample europeu és encara més nyap que el que acabem d’esmentar. És un solemne nyap!
 Vegem-ho:



29 D'ABRIL DE 2016 16:10 H


La decisió de construir només un carril AVE entre València i Castelló al costat de les vies de rodalies perjudicarà la connexió entre País Valencià i Catalunya
Guifré Jordan @enGuifre - UGT i CCOO han revelat que els tècnics d’Adif van desaconsellar al ministeri de Foment el plantejament del tram de Corredor Mediterrani que s’està construint entre València i Castelló i que ha de contribuir a unir el País Valencià amb Catalunya amb AVE. En concret, l’alta velocitat s’està construint mitjançant un únic carril d’ample internacional al costat dels dos d’ample ibèric per on passen els trens de rodalies, i els de mitja i llarga distància, una decisió que pot provocar el col·lapse ferroviari al País Valencià i afectar l’anhelada connexió amb Catalunya. 


La decisió tallarà les ales al Corredor

Foment ha escollit aquest sistema i no una plataforma de doble via independent, l’opció preferent dels tècnics, per una “decisió política”, segons els sindicats. Han apuntat que els experts ja van desaconsellar aquesta solució abans que comencessin les obres perquè els treballs afectarien el servei dels trens tradicionals –ara mateix, amb la infraestructura encara a mitges, circulen un 60% menys de combois que normalment-, però sobretot perquè tallava les ales a explotar al màxim les possibilitats que oferiria el Corredor Mediterrani, que serà en aquest tram de via única. D'entrada, Foment ja ha dit que la velocitat màxima serà de 220 km/h, 80km/h menys que la resta de trams d'AVE.

Sindicats, tècnics d'Adif i governs català i valencià, units en el rebuig als plans de Foment

A més, els sindicats adverteixen que serà impossible que circulin més trens que ara sense treure serveis de rodalies o regionals i que no saben com funcionarà el doble sistema de senyalització que s’haurà de posar en pràctica, perquè serà el primer tram de l’Estat en què l’AVE coincidirà amb els altres serveis ferroviaris. A banda de sindicats i tècnics d’Adif, els consellers que s’ocupen de mobilitat a Catalunya i el País Valencià, Josep Rull i María José Salvador, també fa mesos que es posen les mans al cap per la decisió que, de manera deliberada o no, pot portar al fracàs del Corredor. La consellera valenciana va dir el febrer passat que
el tram es convertiria en un "coll d'ampolla". 


 11 DE MARÇ DE 2015 10:10 H
Empresaris valencians i aragonesos intenten reactivar el fantasma del corredor central
L’eix València-Aragó és la nova ocurrència per aturar l’avenç del corredor mediterrani. Els governs dels dos territoris estan preparant una cimera, encara sense data, per donar preferència a una infraestructura ferroviària que foradi els poc estratègics Pirineus centrals. Això deixaria en un segon pla l’apropament València-Barcelona i evitaria a Espanya dependre d’una hipotètica Catalunya independent pel transport de mercaderies cap a França.


La cúpula de l’Associació Valenciana d’Empresaris ja s’ha reunit amb la presidenta aragonesa, Luisa Fernanda Rudi per fer pressió i tirar endavant el que es podria anomenar ‘Eix PP’. Les intencions d’aquest bloc Generalitat Valenciana – Govern d’Aragó són clares: “L’eix ferroviari central és el cavall guanyador en matèria d’infraestructures i el tercer carril del Corredor Mediterrani és una bagatel·la que ens tindrà entretinguts un temps i després a demanar”, diu un article de la versió valenciana d’El Mundo.

El diari encara va més enllà, dient que “a Catalunya no li preocupa el que passa al sud de Tarragona, i Madrid i Algesires batallaran pel traçat central que creua Saragossa perquè és de sentit comú que no vulguin hipotecar la seva sortida ferroviària a França passant per Barcelona”. Preparen ja una alternativa pel transport de mercaderies cap a l’Europa central evitant Catalunya, no sigui que esdevingui independent i que tot un Estat espanyol depengui del nou Estat escindit.




NOTÍCIES RELACIONADES
Directe.cat

Joan A. Forès

Reflexions

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada