dimecres, 13 d’abril del 2016

13/04/2016. Tremosa posa el dit a l’ull de l’Estat espanyol. Denúncia a la CE que les pèrdues de l’AVE a la Meca augmentaran el dèficit públic de l’Estat i pregunta si el Govern espanyol vulnera la llei de lliure competència assumint les pèrdues del projecte. Cal recordar que l’Estat espanyol ha incomplert l’objectiu de dèficit públic durant els darrers 8 anys.

Benvolguts,

Si us recordeu de la plataforma Castor del Florentino, si us recordeu del segon canal de Panamà que està construïnt Sacyr, que surt molt més car del que s’havia pressupostat i va generar un conflicte diplomàtic, les pèrdues del qual acabarà absorbint el Reino de España endeutant-se (generant Deute Públic), si us recordeu de les quatre autopistes de peatge de Madrid que en pocs anys han entrat en fallida i de moment les deu haver pagat el Reino de España, endeutant-se (generant Deute Públic i augmentant per tant el Dèficit Públic) deute que pagaran els espanyols de les nostres generacions i els fills i nets dels espanyols...

Tots aquests projectes demencials són una altra manera d’enriquir els rics i empobrir els pobres de l’Estat espanyol, resultat de la manera de fer política, ai, de fer negocis de les oligarquies espanyoles del PPSOE-Puente Aéreo-etc...

Aquesta mena de projectes estan assegurats directament pel Reino de España, o sigui que si hi ha guanys són per l’oligarquia, si hi ha pèrdues són pel Reino de España. D’aquesta metodologia en diuen:

 "la privatització dels guanys i la socialització de les pèrdues..."

Del projecte que es parla avui, de l’AVE Medina-La Meca, s’ha dit que es va negociar i concretar amb la intervenció i se suposa que amb la corresponent comissió del Juanca (dinerets que devia enviar a la seva germana Pilar per tal que els fes arribar als bancs panamenys). El projecte es va guanyar perquè era més barat que la competència, perquè diuen que, com sempre en aquest tipus de negocis, es va sobreestimar la demanda, la quantitat de passatgers que transportaria, o sigui el ROI, el Retorn de la Inversió i per això hi estan perdent diners i preveuen perdre’n molts més, que pagarà el Reino de España durant 12 anys...

Hi havia un acudit que deia d’un que tenia una empresa que perdia una pesseta per cada unitat de producte que venia, però tal com ell deia “com que en venem moltes unitats...”.

Per cert que en l’entrevista del Jordi Évole amb en Rajoy de la setmana passada, aquest va dir exactament el mateix que en l’acudit:

L’Évole li va preguntar quin negoci és que hi hagi AVEs sense passatgers (i autopistes sense vehicles i aeroports sense avions?) i el Rajoy va respondre: Es cierto, van vacios, se pierde dinero, però el proyecto AVEs (de coser España con cables de acero, que deia la Maleni) va adelante...

El tren Medina-La Meca té un recorregut de 400 o 500 quilòmetres pel desert entre les dues ciutats. Fa menys d’un mes va aparèixer una notícia que explicava els grans problemes afegits que tenen quan les vies queden colgades per l’arena del desert. Com s’ho manegaran? Qui pagarà el nyap? En continuarem parlant!

Vegem com continua el vodevil:
13 D'ABRIL DE 2016 05:00 H


Denúncia a la CE que les pèrdues de l’AVE a la Meca augmentaran el dèficit públic de l’Estat i pregunta si el Govern espanyol vulnera la llei de lliure competència assumint les pèrdues del projecte

L’eurodiputat Ramon Tremosa ha denunciat avui a la Comissió Europea que les pèrdues que es preveuen de l’obra de l’AVE entre la Meca i Medina seran assumides pels pressupostos de l’Estat, amb el risc que augmentin encara més el seu dèficit públic. Renfe, Adif i Ineco, les empreses que s’encarregaran de l’operació i manteniment dels serveis ferroviaris, han calculat que com a mínim tindran unes pèrdues de 1.000 milions d’euros anuals [?], degut a un error en el càlcul de passatgers. L’estimació inicial era de 60 milions de passatgers  l’any i ara la xifra s’ha reduït en un 30%.

Això portaria  les empreses afectades a declarar uns 81 milions d’euros anuals de pèrdues, que multiplicats pels 12 anys que tenen de concessió, suma un total de 972 milions d’euros de dèficit. Això farà molt probable que les empreses presentin números vermells en els seus comptes anuals i que el deute hagi de ser assumit per l’Estat espanyol.

Tremosa ha fet una pregunta parlamentària a la Comissió Europea i ha demanat si les pèrdues d’aquest projecte faraònic han estat incloses en les seves previsions de dèficit per Espanya en els propers anys. Cal recordar que l’Estat espanyol ha incomplert l’objectiu de dèficit públic durant els darrers 8 anys.

 Tremosa també ha preguntat a la Comissió Europea si hi ha possibles ajudes d’estat o competència deslleial en el fet que empreses públiques estatals participin a concursos d’obra pública amb garantia de l’Estat, ja que les pèrdues que puguin generar aquestes obres sempre hauran de ser assumides pels pressupostos públics.
Directe.cat

Joan A. Forès
Reflexions

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada