divendres, 8 de juny del 2012

08/06/12. L'enganyifa de les Rodalies de Barcelona

Benvolguts,

Per variar parlem d’infraestructures. I posats a fer parlem de RENFE. I dins de RENFE parlem de Rodalies:

Que no ho sabíeu que se us pixaven a la boca?

No sabíeu que l’enganyifa del Ministerio de Fomento i de RENFE amb el traspàs de rodalies de fa 4 anys al nostre Govern (socialista, però nostre) era la gran ensarronada? Sabíeu que només havien traspassat la potestat de canviar les gorres dels revisors i res més?

Sabíeu que no varen traspassar ni vies ni catenàries ni senyalització ni trens?

Sabíeu que dels 4.000 milions d’euros pressupostats per el Ministerio de Fomento per Rodalies del 2008 al 2015 se n’han realitzat menys d’un 10%?

En la diapositiva del CCN es veu amb claredat:
Aquesta prèvia és el comentari a l’article d’en Vicent Sanchis a l’Avui, curt però punyent!

Per l'amor del bon Déu!


08/06/12 email protegit

Diuen que Josep Tarradellas, persistent president de la Generalitat en l'exili, afirmava que en aquesta vida es pot fer de tot, tret del ridícul. Tarradellas, un home torturat per les circumstàncies, també el va fer sovint. Però, en tot cas, cal destriar-ne el consell. Catalunya és un petit país. Des d'un campanar sempre es veu el campanar veí. Etcètera. Però hauria d'aspirar a ser una mica digne. Ahir Renfe i el govern espanyol van tirar pel dret i van nomenar, a colp d'espasa, el nou gerent del servei de Rodalies de Barcelona. Sense el consentiment de la Generalitat. El conseller de Territori i Sostenibilitat –que encara no ha aclarit què sosté–, Lluís Recoder, va proclamar, visiblement ofès, que obre “un procés de reflexió” perquè els amos de les vies, les catenàries i els combois “canviïn d'actitud”. Amor d'amo, aigua en cistella, conseller. Però com ha de canviar d'actitud qui només en coneix una? Per l'amor del bon Déu, conseller, torni'ls els trens d'una vegada i que se'ls confitin. I tots a peu, que hi ha crisi.


I si en voleu saber més, continueu llegint:

·         Recordeu, i si no mireu l’hemeroteca, la cara de contents dels representants del tripartit que varen negociar (?) el traspàs de Rodalies quan varen fer les declaracions sobre el cas!

Un cop tancat el traspàs, el conseller d'Interior, Joan Saura, en declaracions a El Matí de Catalunya Ràdio, ha dit que està "satisfet" perquè és una reivindicació històrica" de Catalunya i ha destacat també que "és l'acord més important des que s'ha aprovat el nou Estatut". Saura ha reconegut que ha estat una negociació difícil però que, malgrat tot, la transferència és important per als ciutadans, ja que afecta més de quatre milions de persones.

Joan Saura també ha parlat del compromís del govern espanyol de traspassar, en els propers anys, el total de la xarxa ferroviària a Catalunya.




·         Vegeu un tast de la notícia i dels immensos guanys que n’obtindríem:



S’aprova el Pla de Rodalies
El 20 de febrer de 2009 el Consell de Ministres va aprovar el Pla d’infraestructures ferroviàries de Rodalies de Barcelona 2008-2015, amb una inversió prevista de
4.000 MEUR. Segons va explicar la vicepresidenta espanyola, María Teresa Fernández de la Vega, el diagnòstic de la xarxa de Rodalies de Barcelona que havia portat a terme el Govern espanyol admetia que, si bé Rodalies tenia una bona cobertura territorial, calia modernitzar la xarxa i renovar i ampliar els elements de la infraestructura. També calia augmentar la capacitat de transport, amb més circulacions per línia i més capacitat dels trens, així com millorar l’eficàcia del sistema. La vicepresidenta va afegir que, amb aquestes inversions, es podria desbloquejar el traspàs de Rodalies a la Generalitat.

Pocs dies després, el secretari d’Estat de Planificació i Relacions Institucionals del Ministeri de Foment,
Victor Morlán, va desgranar els detalls del Pla. Un cop finalitzat, Rodalies donaria cobertura a 80.000 habitants més, augmentaria un 60% l’oferta comercial fins a assolir la xifra de 160 milions de passatgers en l’horitzó de l’any 2015 (respecte dels 114 de l’any 2007), reduiria els temps dels viatges en un 20%, i el 99% dels trens tindrien retards inferiors als 3 minuts.

Per assolir aquests objectius, el Pla incloïa nombroses accions.

·         Es preveia construir nou estacions noves (fins a un total de 121),

·         projectar actuacions a les andanes a fi d’allargar-les fins als 200 m per acollir trens més llargs i millorar l’accés per a persones amb mobilitat reduïda.

·          Una de les novetats era la voluntat de dotar totes les estacions de parades d’autobús i taxis, pàrquings de bicicletes i augmentar el nombre de places d’aparcament dissuasoris per a cotxes.

o   Així, es construirien quinze aparcaments nous (nou dels quals a la línia C2) per a un total de 6.891 places, amb la voluntat de fomentar entre la gent la pràctica de deixar el cotxe a l’estació i agafar el tren per anar a Barcelona, amb l’objectiu final de reduir els embussos a l’entrada de la ciutat. Aquestes accions costarien 950 MEUR.




·         Vegeu-ne l’opinió de CiU en aquell moment a l’oposició:






Joan A. Forès

Reflexions

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada