dimecres, 20 de juny del 2012

20/06/12. ABERTIS cobra per tot, fins i tot per suposats cotxes que no passen pel peatge

Benvolguts,

El directe.cat porta avui una notícia que portarà cua, i que fa dies que corre de boca en boca.

Resulta que Abertis guanya més diners movent-se pels despatxos oficials que en l’explotació de les autopistes.

Els contractes amb l’administració estan fets a mida d’Abertis de forma que la Generalitat de CiU o del Tripartit diu Amen als contractes de convenis que Abertis els presenta.

Però encara hi ha més que el que aquí es diu. Diuen que els consellers o càrrecs de confiança de la Generalitat amb CiU, amb el Tripartit o amb CiU un altre cop que han negociat aquests contractes lleonins, tenen assegurat un lloc a Abertis quan deixin de ser empleats de la Generalitat. Un exemple és el de Macià Alavedra, diputat de CDC des del 1980 al 1997, que va passar immediatament a ser President del Consell d’Administració d’Autopistes fins al 2003 i després ha tingut altres càrrecs al Grup Abertis.

Respecte al rendiment de la societat, està publicat que a Catalunya hi ha 700 km d’autopistes de peatges i Abertis té un benefici abans d’impostos de 700 M€. França té 7.000 km d’autopistes de peatge i el benefici de les concessionàries és també de 700 m€!

En el quadre següent es pot veure el cost de la construcció de cada tram d’autopista i els ingressos finals estimats.

 ABERTIS cobra per tot, fins i tot per suposats cotxes que no passen pel peatge
El decret 427/2011 (article 4.2).

Cal que una comissió d’experts revisi tots els convenis de bonificacions de peatges i d’ampliació de concessions signats amb les concessionàries

Cada cop que el govern de torn anuncia acords per bonificacions en els peatges o convenis per ampliar concessions a canvi d’obres, el consell d’administració d’ABERTIS es frega les mans, i amb ells els seus grans accionistes. Eldirecte!cat ha pogut comprovar que el decret 427/2011(article 4.2) on s’aprova un nou sistema de descomptes d’aplicació a les autopistes comporta grans beneficis per l’empresa, uns condicionants que no poden ser assumits amb diners públics. Sembla inversemblant que la Generalitat no tant sols pagui a ABERTIS el descompte que fa per vehicles d’alta ocupació (VAO) sinó que pagui pels cotxes suposadament que deixen de passar perquè els seus conductors es concentren en aquest vehicles (VAO).

Peatges per augmentar els beneficis d’ABERTIS


Segons el decret aprovat, s’estableixen uns descomptes als peatges per vehicles amb alta ocupació (VAO) que portin tres o més ocupants (+3), el descompte està subvencionat per la Generalitat. Si ja per si pot ser discutible que amb els impostos de tots paguem els descomptes d’uns usuaris, el que és incomprensible és que la Generalitat no només pagui a ABERTIS el descompte aplicat al cotxe amb 3 o més ocupants sinó que també pagui per 2 o 3 o 4 suposats cotxes que deixarien de passar perquè els seus conductors s’han agrupat en el cotxe que ha tingut el descompte.

·         On està escrit que aquests ocupants del cotxe d’alta ocupació, sí no hi anessin passarien per l’autopista?

Una prova més del poder d’una companyia que sempre acaba obtenint convenis que li garanteixen beneficis extraordinaris.
És hora de donar respostes a la societat, cal una auditoria d’experts per avaluar l’escàndol dels peatges

·        
Convenis d’ampliació de concessions, a canvi de què? Inversió feta i recaptació obtinguda, perquè ABERTIS que no ha disminuït el seu deute de més de 12.000 milions d’euros, malgrat no aturar el repartiments de milions d’euros en dividends. Pot tornar ABERTIS els seus deutes amb els anys que li queden de concessió? Quina part d’aquest deute són préstecs del principal accionista, La Caixa? Es poden denunciar o aturar els convenis signats per excés de lucre de la concessionària? Com pot ser que el principal accionista d’ABERTIS sigui una entitat d’estalvi que no tingui en compte el seu esperit fundacional i insti a una política de peatges basada en el repartiment pur i dur de dividends?

El Parlament ha d’actuar, i el Grup de Treball sobre peatges ha d’obrir-se a la societat i als experts independents És el mínim necessari per tal d’evitar més despropòsits en el model català de peatges i poder donar respostes a una demanda creixent de canviar el model actual de peatges, un veritable espoli als ciutadans dels Països Catalans.

ABERTIS cobra per tot, fins i tot per suposats cotxes que no passen pel peatge

Directe.cat: ABERTIS cobra per tot, fins i tot per suposats cotxes que no passen pel peatge





Joan A. Forès
Reflexions

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada