dimecres, 24 d’abril del 2013

24/04/13. Estic cansat de ser independentista i desitjo ser simplement una persona anònima d’una nació independent

Benvolguts,

El diumenge passat vaig publicar un document que m’havien fet arribar del qual vaig dir que en compartia una bona part. S’anomenava: TENGO 76 AÑOS Y ESTOY CANSADO.

He tingut força crítiques al document

Carles Marc: No m'agrada.. ..Per esbiaixat i mal enfocat.

Sergi: N’hi ha unes quantes de ben reaccionàries i plenes de prejudicis (com la de les drogues), poques se'n salven, perdoneu però algú ho havia de dir!

I unes quantes més...

En canvi avui el bon amic Joan m’ha fet arribar un reguitzell de nous ESTIC CANSAT. Crec que paga la pena d’afegir-los als que ja coneixem. M’agrada molt el que diu: Estic cansat de ser independentista.

I també la reflexió final: Desitjo ser simplement una persona anònima d’una nació independent.

Realment cada ESTIC CANSAT, de l’original i d’aquest d’ara dóna per molt. Per fer un debat per exemple. Si algú el vol organitzar, jo m’hi apunto!

 
Estic cansat

• Estic cansat de viure envoltat de gent atemorida que no té esma per fer-se valer.

• Estic cansat de pertànyer a una societat que roman permanentment a la defensiva

davant dels continuats atacs que provenen de l’altiplà de la península Ibèrica.

• Estic casat de percebre que per una part de la societat català ser mesell és una

virtut.

• Estic cansat de sentir dir, en castellà, que els mesells són simplement uns covards.

• Estic cansat que la major part de la gent que m’envolta confongui humiliació

amb educació.

• Estic cansat de pagar un lloguer molt alt per mantenir un llogater que em

menysprea i no em té l’habitatge en condicions.

• Estic cansat de viure en un pis de lloguer quan em sortiria més barat tenir una

casa pròpia amb jardí.

Estic cansat

• Estic cansat de decisions arbitràries dels tribunals de l’estat espanyol amb temes

que afecten Catalunya.

• Estic cansat que la meva tarja d’identitat sigui el Documento Nacional de Identidad.

• Estic cansat de ser ciutadà espanyol, encara que només sigui per “imperatiu legal”.

• Estic cansat que els anhels de llibertat del poble català topin contra el mur infranquejable

d’una obsoleta Constitución Española redactada sota pressió de les

forces vives del franquisme.

• Estic cansat de lleis recentralitzadores promogudes pel govern de l’estat espanyol.

• Estic cansat dels nombrosos intents per part del govern espanyol de provocar

una ruptura entre la societat catalana.

• Estic cansat de la fixació del govern espanyol per anorrear la cultura i la llengua

catalanes.

• Estic cansat de veure que amb els diners de Catalunya el govern de l’estat espanyol

finança línies de trens sense viatges i aeroports sense avions.

• Estic cansat que el govern de l’estat espanyol es desentengui de la construcció

d’infraestructures indispensables per al desenvolupament econòmic de Catalunya.

• Estic cansat que Catalunya estigui sotmesa a un Estat, de patronatge castellà,

buit de contingut, que emmascara les seves mancances mitjançant la depredació

cultural i econòmica.

Estic cansat

• Estic cansat de l’actitud pusil·lànime de la classe política catalana, incapaç de

prendre decisions valentes.

• Estic cansat de polítics com Josep Antoni Duran, que es dediquen a la política

amb l’únic interès de defensar interessos particulars, començant pels personals.

• Estic cansat de presidents de la Generalitat que han estat distingits com a “Español

del año”.

• Estic cansat de sentir sempre la mateixa cançó: “Ara no toca perquè les coses

van malament; ara no toca perquè les coses estan millorant; ara no toca perquè

les coses van bé”.

• Estic cansat, molt cansant, de tanta demagògia: moltes bones paraules i molt

poques accions.

• Estic cansat de la corrupció dels partits polítics catalans, contaminats per la

corrupció dels partits polítics espanyols, continuadors del model de corrupció

política del franquisme.

• Estic cansat que els polítics catalans confonguin, i vulguin justificar, l’estètica

amb l’ètica.

• Estic cansat que els diferents governs de la Generalitat no hagin estat mai capaços

de valorar acuradament, i no el facin valer com cal, el potencial de la

gent i el país que administren.

• Estic cansat de la manca de valor dels polítics catalans per plantar cara al Govern

de Madrid.

• Estic cansat de 125 anys de catalanisme polític, que ha anteposat contínuament

els interessos d’Espanya per davant de les necessitats de Catalunya.

• Estic cansat que la classe política catalana no vulgui entendre que l’encaix de

Catalunya amb Castella és del tot impossible en igualtat de condicions.

• Estic cansat de la manca de decisió, que fa que davant de qualsevol situació

sempre s’hagi de recórrer a rebre una nova bufetada per tal de tenir un motiu

per actuar.

• Estic cansat que el govern de la Generalitat es preocupi més de com cal posar

els mobles que de prendre possessió el més aviat possible de la casa amb jardí.

Estic cansat

• Estic cansat de ser independentista.

Desitjo ser

• Desitjo ser simplement una persona anònima d’una nació independent.

 

Joan A. Forès
Reflexions

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada