dissabte, 21 de juliol del 2012

21/07/12. Barcelona Global. Els enemics a casa...


Benvolguts,

Avui publiquem 3 retalls referents a una Associació  de nom Barcelona Global.

1.       La Barcelona provinciana. En Carles Ribera diu que va tenir el privilegi d'assistir a un acte de promoció de  Barcelona Global. Emilio Cuatrecasas explica que hi ha ciutadans estrangers que no volen escolaritzar els fills en una llengua que, segons va afirmar, després no els servirà.

2.       El català és un llast per promocionar Barcelona. Segons El Mundo (Pedro jota, corpinyos vermells, piscines a Mallorca, enemic declarat de Catalunya i el català), la política lingüística que regeix a Catalunya, és un escull «important a l'hora d'atraure talent de la resta d'Espanya»

3.       Llistat de Socis corporatius de Barcelona Global (ABERTIS, Agrolimen, el Grup Godó, Freixenet, et alter)



L’Associació Barcelona Global a la que pertanyen les societats del Puente Aereo, de la Fundació Príncipes de Girona, la llotja del Real Madrid, etc, és el nostre enemic interior, de més difícil visualització que els externs, PP, PSOE, TC, TS, TSJC, i d’altres. Vegem d’altra part com la burgesia catalana que va fer possible el modernisme i també la Mancomunitat, no té res a veure amb la burgesia actual, barrejada a fons amb les companyies multinacionals amb interessos a Madrid. I vegem com l’Ajuntament de Barcelona amb en Trias al davant també hi està embolicat...

I d’idees pintoresques no res! Està perfectament pensat i dirigit per continuar l’anorreament de Catalunya.

En sentirem a parlar!

1.           La Barcelona provinciana


20/07/12 - Carles Ribera email protegit

“Amb segons quina burgesia tan provinciana, em sembla que Madrid no deixa de ser un mal menor”

Estem tips de dir i de sentir que, sense l'empenta altruista i compromesa de la societat civil, Catalunya no seria res. Per això totes les iniciatives ciutadanes destinades a impulsar diferents aspectes del nostre país haurien de ser aplaudides dempeus i amplificades al màxim, i més en un moment com l'actual que les locomotores públiques són en estat de desballestament o, més ben dit, són desballestades per l'estat.

Ahir vaig tenir el privilegi d'assistir a un acte de promoció d'una d'aquestes encomiables entitats. Es diu Barcelona Global i està centrada en la capital. Té el suport de la flor i nata de la burgesia i el món de l'empresa barcelonins. Pela llarga i, per tant, potencial d'influència. Va ser una xerrada instructiva en què el president de l'associació, el senyor Emilio Cuatrecasas, va desgranar a diversos representants de la premsa catalana, en un castellà impecable, una extensa programació d'activitats. Just al final de l'acte va expressar una idea pintoresca: el català és una barrera per atraure talent perquè a molta gent li molesta haver d'escolaritzar la mainada en un idioma poc útil. Coi. No em vaig ennuegar amb el croissant perquè venia esmorzat de casa. Tornant a la redacció rumiava com s'ho deuen fer, per exemple els danesos, per tenir una capital tan cosmopolita com Copenhaguen tot i parlar danès. Deu ser que tot el temps que aquí perdem aprenent l'espanyol com a segona llengua (idioma que podríem saber igualment per proximitat), els danesos, per exemple, l'inverteixen en l'anglès. Hi ha casos d'egregis patricis de casa nostra que ens obliguen a admetre que no pas tots els problemes vénen de Madrid.



2.El català és un llast per promocionar Barcelona


Segons Barcelona Global, L’associació formada per corporacions com ABERTIS, Agrolimen, el Grup Godó o Freixenet, que va signar un conveni amb l'ajuntament per promocionar la marca Barcelona




El diari El Mundo, en un article d’avui titulat “La imposición del catalán, «barrera» para la economía” explica que el president de Barcelona Global, Emilio Cuatrecasas, troba que la política lingüística que regeix a Catalunya, és un escull «important a l'hora d'atraure talent de la resta d'Espanya». Res de nou, molts dels membres d’aquesta entitat conformen una casta empresarial hiperactiva que malda per crear opinió i dirigir els designis del país sense passar per les urnes. La majoria són membres del Cercle d’Economia o de la Fundació Príncep de Girona - la mal anomenada societat civil catalana-, i també d’entitats espanyoles com l’associació de "Marcas Renombradas Españolas”. Tot un luxe pel país i per promocionar Barcelona.



Decidits a promocionar la marca Barcelona o a liquidar la identitat?





 El passat mes de març l’Ajuntament de Barcelona va signar un conveni amb Barcelona Global per col·laborar en la promoció de la marca Barcelona. Emili Cuatrecasas, va assegurar en aquell moment que la iniciativa tenia el seu origen en una experiència semblant a Suïssa i a altres grans ciutats, com Nova York i Londres, i va assegurar que Barcelona Global és una associació oberta i "no és un contrapoder" de la política. Tot i que ja va destacar, que el sector públic "no té capacitat per abraçar-ho tot" per falta de solvència financera i de mitjans, i també de coneixement, de manera que l’entitat oferirà idees perquè, de la mà de les institucions públiques, siguin una realitat. Qüestionar i voler liquidar la política lingüística és una gran idea?

Per Emilio Cuatrecasas, president de l’entitat, a Barcelona hi ha «barreres internes difícils de gestionar», i una d’aquestes és la política lingüística que regeix a Catalunya, ja que és un escull «important a l'hora d'atraure talent de la resta d'Espanya... molta gent no vol venir a Barcelona perquè saben que, per exemple, haurien de portar els seus fills a una escola només en català i pensen que aquest idioma després no els serveix per a res»,
segons explica El Mundo

Un altre destacat membre de Barcelona Global, Gonzalo Rodés, encarregat d’un projecte destinat a fer de Barcelona «una ciutat acollidora i oberta al talent directiu, investigador i innovador internacional », va reconèixer que la burocràcia també pot ser un fre. Amb tot l’entitat pretén potenciar la marca Barcelona, fer de la ciutat un
exemple d'eficiència energètica o explotar la seva capacitat com a referent mundial de serveis mèdics.



3.           Novetats de l’Associació (sense ànim de lucre, com les de l’Urdangarín) Barcelona Global


Una de les novetats de l’associació és la creació de la figura de “Soci Corporatiu” format per empreses de la ciutat que es comprometen econòmica i personalment en els objectius de Barcelona Global. Les primeres 11 empreses a disposar d’aquesta condició i que ahir van signar els seus respectius convenis:


ABERTIS, Autopistes de peatge

APPLUS, Certificadora (ITV, etc)

AREAS, Divisió d’Abertis

CUATRECASAS, Advocats

DELOITTE, Assessors financers i censors de comptes de Bankia

MEDIA PLANNING, Publicitat

NATURA BISSE, Cosmètics

PUIG, Colònies

REIG CAPITAL, Hòlding andorrà

SABA, Divisió d’Abertis

SEELIGER & CONDE, Caçatalents

  

Joan A. Forès
Reflexions

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada