dilluns, 21 d’abril del 2014

21/04/14. Francesc-Marc Álvaro Realismo muy mágico. Hay quien desea trasladar a nuestras latitudes cosas que pasan en lejanas repúblicas americanas o africanas...


Benvolguts,

Aprofitant que s’ha mort el pare del realismo mágico i aprofitant també que el Pisuerga passa per Valladolid i l’Onyar per Girona, en Francesc-Marc Álvaro se’n fot i se’n refot de la virolla. Imagina que un amic seu s’imagina que vol fer carrera en el cine escrivint guions de situacions absurdes, de monarquía bananera. En Francesc Marc el corregeix i li explica que presentar situacions estrambòtiques, grotesques, absurdes, en paisos veritablement i sobretot constitucionalment democràtics no dóna massa joc…

Malgrat tot, he rebuscat científicament en els meus arxius centrals, he entrat les 5 condicions del xicotet amic d'en Francesc Marc i les he contrastades amb milions de notícies de tot el mon i de tots els temps i curiosament he trobat un país en que aquest xicot les encerta totes. Sembla mentida que en Francesc Marc no se n'hagués adonat! Vaja que si fos una maquineta escurabutxaques de bar o de casino hauria fet coincidir totes les 5 cireretes i s'hauria sentit el clinc-clinc-clinc-clinc-clinc-clinc:

El punt 1 he trobat que havia coincidit amb les eleccions del 2012 al Parlament de Catalunya, el diari es deia El Mundo, l'organisme oficial era el CNI (no rigueu: Centro Nacional de Inteligencia). El ministre Fernández, responsable del CNI no va dimitir i va dir ns/nc.

El punt 2 curiosament també succeïa en els dominis bananers del Juanca i la professora era becada pel Ministerio d'Assumptes Exteriors, dirigit per un tal Margallo, a la Universitat de Georgetown a Washington i l'heretgia que va dir és que estava d'acord amb la possibilitat de fer un referèndum d'autodeterminació a l'última colònia del regne...

El punt 3 també curiosament coincideix amb el regne d'Espanya on un diari cavernari publica periòdicament confidències sobre relacions incestuoses entre el democràtic i engrescador procés català d'autodeterminació i els dimonis amb banyes i sofre de l'autoextingida ETA.

El punt 4 també afecta Catalunya on diversos actors i cantants com Dyango i Juanjo Puigcorbé s'han quedat sense contractes a Madrid i rodalies...

Finalment el punt 5 acaba de succeir quan els grisos a Mestalla varen apallissar un independentista català que estava tranquil·lament descarregant els seus humors en la mitja part del partit de Copa i Puro que havia començat amb una alegre xiulada de benvinguda al Juanca, successor por la gracia de Diós del Caudillo Franco.

clinc-clinc-clinc-clinc-clinc-clinc... 


I ara l'article, que per qui s'ho cregui tot i no vulgui contrastar opinions és perfectament lliure de tota sospita i políticament correcte:
Realismo muy mágico

Francesc-Marc Álvaro en La Vanguardia

PrintFriendly and PDFImprimir
OPINIÓN

Hay quien desea trasladar a nuestras latitudes cosas que pasan en lejanas repúblicas americanas o africanas

García Márquez no podía ser sueco, el realismo mágico que convirtió en bandera de su literatura proviene de unas determinadas y concretas realidades humanas y sociopolíticas. Sin embargo, a veces el realismo mágico parece querer seducir a los autores de aquí y hay quien desea trasladar a nuestras latitudes cosas que pasan en lejanas repúblicas americanas o africanas, allí donde los derechos más esenciales pueden ser arbitrariamente interpretados por las autoridades, hasta convertirse en una oscura dimensión desconocida. Tengo un joven amigo que, con ganas de triunfar en el mundo del cine, está escribiendo un guión de un thriller político. Algunos de los episodios que describe son, quizás, exagerados. Él quiere sacar todo esto en su película.

1.       Primero: un candidato a presidir un gobierno es acusado, en plena campaña electoral, de corrupción por un diario a partir de un informe policial que nadie sabe quien ha elaborado y el ministro responsable del asunto no aclara nada, mientras, al cabo de unos meses, el que era director del medio en el momento de aquella publicación admite tranquilamente que no tenía prueba alguna contra aquel político.

2.       Segundo: a una prestigiosa profesora en una universidad extranjera se le retira una beca porque ha expresado unas opiniones que no gustan al gobierno y a un fiscal jefe se le obliga a dimitir porque ha osado decir que, en democracia, escuchar a la gente es normal.

3.       Tercero: desde determinados medios y entornos se insiste en relacionar, cada día, a entidades sociales y personas que propugnan un proyecto político pacífico y democrático con grupos terroristas y golpistas.

4.       Cuarto: varios profesionales del mundo del cine, el teatro, la música y la televisión son advertidos que, en caso de que manifiesten planteamientos contrarios al Estado, tendrán problemas para seguir trabajando.

5.       Quinto: la policía detiene y da una paliza a un joven porque lleva una bandera reivindicativa, pero no retira del espacio público otras banderas con simbología totalitaria que representan regímenes responsables de la muerte de millones de personas…

¿Hablamos de Venezuela? ¿De Honduras? ¿De Turquía? ¿De Irán? ¿De Guinea Ecuatorial? Mi amigo dice que no. Son ejemplos extraídos –remarca– de un contexto menos exótico.

Mi consejo es sobre la verosimilitud. Le digo que no se pase: si quiere ubicar su historia en una verdadera democracia, debe evitar cargar las tintas, que el público no vaya a pensar que los autores no han sabido dominar su imaginación para ofrecer un producto demasiado truculento. Él me replica que quiere compensar estas tonalidades con ironía fina. Haciendo, por ejemplo, que el ministro que habla de los problemas internos sea siempre el de Exteriores, o haciendo que los traductores de la Corte Suprema no sepan las lenguas oficiales del Estado.

Joan A. Forès
Reflexions

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada