dijous, 9 de gener del 2014

09/01/14. La Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes. La Red Vives de Universidades, és una institución sin ánimo de lucro que representa y coordina la acción conjunta de 21 universidades de cuatro estados europeos en enseñanza superior, investigación y cultura


Benvolguts,

Avui he volgut fer un experiment. Volia trobar uns poemes de Pablo Neruda, del llibre Tercera Residencia, del poemari España en el Corazón. D’aquest poemari ja havia comentat en alguna altra ocasió el poema El general Franco en los infiernos. I ara volia comentar els altres dos poemes de la sèrie Sanjurjo en los infiernos i Mola en los infiernos.

He anat a l’enllaç de la Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes:


En el comentaris sobre El general Franco en los infiernos, ja havia explicat com la Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes, havia fet trampa i el poema del Franco no era a l’index. S’havia de fer una subtil maniobra per a accedir-hi:
http://reflexionsjafores.blogspot.com.es/2011/06/050611-pablo-neruda-el-general-franco.html

Llegiu-lo que paga la pena!

Continuem. He accedit a la pàgina principal de la Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes. He anat al quadre de les “Actualidades mas recientes” i he trobat això:



·       Concurso Entretelibros





M’ha interessat anar a l’enllaç XX aniversario de la Red Vives ja que volia saber què en dirien. I he trobat el següent:

8 de enero de 2014

El próximo día 24 de este mes, a las 12h, el Museo de la Universidad de Alicante acogerá el acto de inauguración del año de conmemoración del XX aniversario de la Red Vives de Universidades, institución sin ánimo de lucro que representa y coordina la acción conjunta de 21 universidades de cuatro estados europeos en enseñanza superior, investigación y cultura.

La apertura del acto correrá a cargo de Manuel Palomar, presidente de la Red Vives y rector de la Universidad de Alicante. A continuación intervendrá Carles Solà, expresidente de la Red y exrector de la Universidad Autónoma de Barcelona.

A las 13h tendrá lugar la inauguración de la exposición Imatge Vives, a la que seguirá un espectáculo a cargo del actor alcoyano Xavi Castillo.

Puede confirmarse la asistencia, antes del día 15, en la web
www.vives.org/24gener.


Finalment podem concloure que un lector no especialitzat arribarà a saber que la la Red Vives de Universidades, és una institución sin ánimo de lucro que representa y coordina la acción conjunta de 21 universidades de cuatro estados europeos en enseñanza superior, investigación y cultura.
Oi que sona una mica estrany: 21 universidades, cuatro estados europeos...

Doncs no és estrany. Està parlant, sense esmentar-ho, de les universitats dels països que tenen el català com a llengua més o menys habitual (territorialitzada), repartides entre quatre països, España (els Països Catalans), Andorra, França (la Catalunya francesa) i Itàlia (la vila de l’Alguer a Sardenya).

La mateixa trampa que us he explicat més amunt quan parlava del General Franco en los infiernos!

En resum, d’una manera subtil, la Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes, fa trampa i et fa complicadíssim si ets un navegant d’internet dilettante, adonar-te del que t’està explicant. “Todo esh falsho” que diria el Rajoy.

Pots trobar-hi el que cerques si saps el que cerques, però pistes no te’n donen cap i fan trampa per omissió!

Joan A. Forès
Reflexions

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada