dilluns, 11 de maig del 2015

06/05/15. Cas Construïm i Francesc Torralba. Interpelación de ética política al "duranismo". En Francesc-Marc Álvaro, deja constancia de que el objetivo de Construïm es destruir el proceso soberanista catalán democrático y pacífico...

Benvolguts,
Havia rebut fa uns dies el correu del company del GOAL Carles Marc sobre la vinculació primer i la desvinculació final del teòleg Francesc Torralba a la parida de Duran i Lleida de construir una plataforma de nom Construïm, per tal d’aixoplugar-s’hi quan la seva posició a UDC sigui insostenible. En Carles Marc diu: Gran reacció de Francesc Torralba al pa que s'hi dóna a la plataforma duranista...
Precisament ahir diumenge vaig compartir taula amb els creadors d’una Associació de nom Centre Republicà i Democràtic, i vàrem parlar del coitus interruptus del teòleg Torralba. Precisament a la taula hi havia un company del Torralba a la Universitat Ramon Llull. En la conversa es va traspuar també l’opinió negativa del grup respecte a la posició primera de Torralba i la conseqüent opinió positiva sobre Torralba davant de la seva desvinculació de Construïm. Voldria pensar que en Duran es quedarà sol amb la seva creació barroera, però sé que m’equivoco perquè de botiflers unionistes a Catalunya n’hi ha més que un foc no en cremaria...
L’article que acompanya el correu d’en Carles Marc està tret d’un Blog de nom “in saecula saeculorum” (?) d’Oriol Domingo (per cert que aquest Blog es presenta en versió castellana i catalana, però no en versió llatina...).
L’article acaba amb una dubtosa i ambigua, o molt ambigua o ambigüíssima afirmació sobre la fraternitat universal “too er mundo é güeno”, extreta d’un article del Francesc Torralba que crec que li ha de fer més mal que altra cosa, o almenys a mi m’ha causat aquesta sensació...

Oriol Domingo
10/05/2015
Interpelación de ética política al "duranismo"


1. El hecho de que Francesc Torralba se haya desvinculado del Construïm de Josep Antoni Duran Lleida constituye una interpelación de ética política al "duranismo".
2. Cronistas como José Antonio Zarzalejos y Antoni Puigverd dieron la más cordial bienvenida al Construïm "duranista" y a la incorporación de personajes como Torralba al manifiesto fundacional. Entidades ultra católicas y españolistas como Germinans germinabit también expresaron su satisfacción.
3. Otro cronista, Francesc-Marc Álvaro, desde su ventana discreta, observa los acontecimientos y
deja constancia de que el objetivo de Construïm es destruir el proceso soberanista catalán democrático y pacífico…
 Lo dice con palabras referidas a Duran: "Un demócrata cristiano de esos que ahora tienen tantas ganas de construir como de atacar a Mas sin dar la cara".
4. Torralba se desmarca de su apoyo inicial. Escribe: "Me desvinculo formalmente de Construïm. No comparto la política que se está llevando a cabo, muy alejada de mi manera de hacer ". El tuit descoloca a Zarzalejos, Puigverd, Germinans, Duran y el entorno "duranista". Y es que Torralba, arraigado en el humanismo cristiano, es un referente ético en la sociedad catalana y en la comunidad eclesial. El filósofo y teólogo Francesc Torralba es director de la Cátedra Ethos de la Universidad Ramon Llull, presidente del Consejo Asesor para la diversidad religiosa de la Generalitat de Catalunya, consultor del Consejo Pontificio de la Cultura de Santa Sede. Dirige Qüestions de Vida Cristiana donde coincide con Joan Rigol, histórico político de UDC y que no tiene nada que ver con el Construïm "duranista".
5. Torralba, como cristiano, ha hecho a la muy recomendable web www.catalunyareligió.cat una reflexión sobre la relación entre España y Catalunya. Propugna la fraternidad tanto en una Catalunya autónoma o federal como soberana. Afirma: "Yo creo que los que nos llamamos cristianos no debemos perder de vista que la fraternidad no puede faltar nunca, independientemente del encaje que Catalunya tenga en el conjunto de España. Si Catalunya se convierte en un estado, o en un estado federal, o en  un estado soberano, independientemente del encaje que finalmente tenga en el conjunto de la Península Ibérica, de ninguna manera podemos poner en situación crítica la fraternidad entre los ciudadanos de la península, las relaciones armónicas entre nosotros, y el sentido de benevolencia y estima mutua".

Joan A. Forès

Reflexions

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada