Benvolguts,
Avui comentem un article de la setmana passada del directe.cat
Amb
Espanya, ni corredor mediterrani, ni ample europeu.
Fa sis mesos que no parlàvem del Corredor Mediterrani! Vol
dir que no hi ha hagut notícies ni articles d’opinió remarcables. Silenci
administratiu? No!
L’explicació és que l’estat espanyol vol presentar els fets consumats i l’última
paraula sobre Corredor
Mediterrani és la dels gobiernos
de qualsevol mena, PP, PSOE, PODEMOS, UPyD...
Llegiu-vos l’enllaç següent on trobareu que a Navarra, igual
que a altres llocs, no volen que el Gobierno espanyol els construeixi un AVE, pagant els navarresos, en comptes de permetre que amb aquests diners es
facin obres d’interès social local i no d’interès imperial de Kilómetro cero,
etc.
També si obriu l’altre enllaç de l’any 2011 hi veureu un
mapa molt interessant sobre com s’han repartit els diners d’ajut de la UE a Espanya.
·
La
meitat assignat a la meitat sud d’Espanya
·
Una
quarta part al Nord-oest
·
Una
cinquena part a l’est (Catalunya, País Valencià, Múrcia i Balears)
·
La
resta a la Cornisa Cantàbrica
Amb aquests diners s’han fet AVEs i autovies que no calien perquè no hi ha volum humà per omplir-los. De línies
d’AVE ja n’han tancat unes quantes ja que se’ls feien teranyines a les
portes...
Cap d’aquests diners s’han usat pel Corredor Mediterrani. No hi ha vies ni catenàries ni ponts ni túnels. No hi ha ni
projecte!
I quan parlem amb més temps del Corredor Mediterrani explicarem que des de sempre ens han estat enredant ja que en els països civilitzats les vies d’AVE no són les mateixes que les de
transport de mercaderies, sinó que van en paral·lel. I aquí ens han
dit que les compatibilitzarien de forma que intentaran intercalar trens de
mercaderies de marxa lenta amb AVEs de marxa ràpida. I això barrejat amb trams
de vies d’ample ibèric a les que s’ha d’afegir un tercer carril o fil, o una tercera via (us sona el nom i el
concepte?).
En total un nyap immens.
Què s’hi ha guanyat amb això? Doncs no invertir als Països Catalans però
protegir la casta extractiva dels Florentinos i similars que han construït totes
les vies de tren (sense passatgers), totes les autovies (sense cotxes) i tots
els aeroports (sense avions)...
Vegem la notícia:
16 de desembre de 2014
Ferrmed manté que
abans de 2016 no hi haurà connexió en ample europeu des del País Valencià cap
al nord a causa de "sectors crítics" a Catalunya
València (ACN).- El
secretari general de Ferrmed, Joan Amorós, ha dit aquest dimarts que l'ample
europeu no
arribarà al País Valencià des del nord abans de 2016 a causa de "sectors
crítics" que ho impedeixen com el tram Castellbisbal-Martorell, pel volum
de trànsit de rodalies. Així mateix ha admès que la modificació del projecte
per al tram Castelló-Tarragona podria ser també un dels motius dels
endarreriments de les obres d'implantació del tercer fil. El portaveu del lobby
empresarial ha avançat que Ferrmed presentarà un estudi a Barcelona el pròxim
27 de gener amb les intervencions que caldria fer a curt de termini
"perquè els trens puguin circular en ample internacional amb garanties des
de França fins a Almeria".
Pantalla d'ordinador
amb el lema de la Jornada Reindustralització de l'Arc Mediterrani, que s'ha
celebrat aquest dimarts a València
© @acn
Continuar a Espanya és la ruïna de l’economia catalana
i valenciana
Joan Amorós ha fet aquestes declaracions moments abans de l'inici a València de la jornada 'Reindustrialització de l'Arc Mediterrani', organitzada per Ferrmed i pel Col·legi d'Enginyers Industrials del País Valencià.
La ministra Pastor menteix
La jornada es produeix un dia després de la visita de la ministra de Foment, Ana Pastor, a València per supervisar les obres del tercer fil, projecte provisional del Corredor mediterrani. Pastor va assegurar dilluns que el 2015 hi haurà connexió per ample internacional al País Valencià. Ferrmed ha situat però l'arribada a València de l'ample internacional a finals de 2016.
Durant la seva compareixença davant els mitjans, Amorós ha reclamat igualment al ministeri de Foment que nomeni un coordinador a tot el corredor mediterrani "que domini el terreny i escolti el món empresarial per assegurar que tot el que s'ha de dur a terme es faci tenint en compte els trànsits potencials que ha de dur el Corredor".
Joan Amorós ha fet aquestes declaracions moments abans de l'inici a València de la jornada 'Reindustrialització de l'Arc Mediterrani', organitzada per Ferrmed i pel Col·legi d'Enginyers Industrials del País Valencià.
La ministra Pastor menteix
La jornada es produeix un dia després de la visita de la ministra de Foment, Ana Pastor, a València per supervisar les obres del tercer fil, projecte provisional del Corredor mediterrani. Pastor va assegurar dilluns que el 2015 hi haurà connexió per ample internacional al País Valencià. Ferrmed ha situat però l'arribada a València de l'ample internacional a finals de 2016.
Durant la seva compareixença davant els mitjans, Amorós ha reclamat igualment al ministeri de Foment que nomeni un coordinador a tot el corredor mediterrani "que domini el terreny i escolti el món empresarial per assegurar que tot el que s'ha de dur a terme es faci tenint en compte els trànsits potencials que ha de dur el Corredor".
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada