Benvolguts,
El tema Aeroport del Prat cada cop va pitjor!
Fixeu-vos en els “concetos” (que diu el Blanco) o sigui en la subtil distinció entre determinant i prioritari. Des de sempre, però concretat en l’acte de l’IESE de fa tres anys, Catalunya demanava (pidolava?) tenir un pes prioritari en la gestió de l’Aeroport del Prat. Al final, la setmana passada, el govern espanyol va vendre la idea als partits catalans que el “conceto” era usar el mot determinant. I tots van caure al parany com explica Germà Bel (vegeu l’enllaç “El congrés espanyol aprova...)
De la notícia del Directe.cat, us en retallo les parts importants, i al final els sucosos comentaris:
Només tindrà 'un paper determinant en el seguiment de la concessió que gestionarà l'aeroport'
“L'acord a què van arribar CiU, ERC i el govern espanyol per tirar endavant el nou model de gestió aeroportuària, que va ser venut com un primer èxit d'Artur Mas i que l'economista Germà Bel ja va criticar durament just l'endemà, ha estat presentat avui per Blanco com una gran fita del govern espanyol. El ministre espanyol de Foment ha insistit en què la Generalitat 'tindrà un paper determinant' -és a dir, no pas 'majoritari', segons ressaltava Bel- 'en el seguiment de la concessió que gestionarà l'aeroport'.
Des del punt de vista de Blanco, aquest nou model 'atorga una major autonomia al Prat' i li atorga 'capacitat de competir, que ara no existia, perquè els aeroports podran establir les seves taxes', per bé que se situa a molta distància de la proposta formulada per la societat civil en l'acte del IESE del 2007. Segons Blanco, 'aquest nou model de gestió incrementarà la competitivitat del sector'.
Primeres crítiques
Segons Bel, que acaba de publicar Espanya, capital París, el procés de canvi del model aeroportuari espanyol 'ha estat esgotador; tant temps... i al final tots els diputats catalans (excepte els del PP) han donat suport la mateixa moció en el Congrés'. Reflexionant sobre el 'pas històric' que s'ha dit que s'ha fet, Bel ironitzava a La Vanguardia: 'Els aeroports tindran llibertat tarifària per a competir; els territoris tindran presències determinants en gairebé tot. Per fi! La carpeta de la discussió sobre els aeroports pot donar-se per tancada.'
Però, analitzant la lletra petita de l'acord, exposava: 'El Govern preveurà la participació determinant (és a dir, no majoritària) de representants territorials en els consells de societats de gestió individualitzada, que seran nomenats per Aeropuertos Españoles. Mancant concreció de les funcions d'aquestes societats, pot afirmar-se, sense cap dubte, que aquesta proposta reprodueix fidelment la que el ministre Blanco va traslladar al Congrés fa ara poc més d'un any.'
Sobre la frase que la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona tindran un paper 'determinant' en 'el consell de la societat filial responsable del seguiment de la gestió de la concessió', Bel apunta: 'La literalitat de la frase indica que, una vegada atorgada i funcionant la concessió, els territoris tindran una participació minoritària –això sí, determinant– en el seguiment de la concessió. Sens dubte, supervisar les concessions, en el que és competència dels concessionaris, és cosa important, no?'.
En una entrevista amb directe!cat ara fa un any, Bel ja formulava tot un seguit de crítiques idèntiques a les formulades ara des de La Vanguardia: 'No crec que vetar el preu del cafè al Prat sigui tenir molt de poder'.”
Primeres crítiques
Segons Bel, que acaba de publicar Espanya, capital París, el procés de canvi del model aeroportuari espanyol 'ha estat esgotador; tant temps... i al final tots els diputats catalans (excepte els del PP) han donat suport la mateixa moció en el Congrés'. Reflexionant sobre el 'pas històric' que s'ha dit que s'ha fet, Bel ironitzava a La Vanguardia: 'Els aeroports tindran llibertat tarifària per a competir; els territoris tindran presències determinants en gairebé tot. Per fi! La carpeta de la discussió sobre els aeroports pot donar-se per tancada.'
Però, analitzant la lletra petita de l'acord, exposava: 'El Govern preveurà la participació determinant (és a dir, no majoritària) de representants territorials en els consells de societats de gestió individualitzada, que seran nomenats per Aeropuertos Españoles. Mancant concreció de les funcions d'aquestes societats, pot afirmar-se, sense cap dubte, que aquesta proposta reprodueix fidelment la que el ministre Blanco va traslladar al Congrés fa ara poc més d'un any.'
Sobre la frase que la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona tindran un paper 'determinant' en 'el consell de la societat filial responsable del seguiment de la gestió de la concessió', Bel apunta: 'La literalitat de la frase indica que, una vegada atorgada i funcionant la concessió, els territoris tindran una participació minoritària –això sí, determinant– en el seguiment de la concessió. Sens dubte, supervisar les concessions, en el que és competència dels concessionaris, és cosa important, no?'.
En una entrevista amb directe!cat ara fa un any, Bel ja formulava tot un seguit de crítiques idèntiques a les formulades ara des de La Vanguardia: 'No crec que vetar el preu del cafè al Prat sigui tenir molt de poder'.”
COMENTARIS
#3 Primer en Montilla amb la RENFE, ara en Mas amb el aeroports.
Lea mevesa preguntes són: son tan ases els nostres polítics que es deixen enganyar?
Son tan llestos els espanyols que els enganyen sempre i quan volen?
Tan els uns com el altres es creuen que som imbecils?
Fins quan creuen aquests polítics que aguantarem la prepotència d'uns i les mentides dels altres?
Lea mevesa preguntes són: son tan ases els nostres polítics que es deixen enganyar?
Son tan llestos els espanyols que els enganyen sempre i quan volen?
Tan els uns com el altres es creuen que som imbecils?
Fins quan creuen aquests polítics que aguantarem la prepotència d'uns i les mentides dels altres?
#2 Aquest Blanco no té ni el batxillerat aprovat! Mare meva, Fomento in mani dei galaichi!!!
#1 Amb el PSC vam acabar venen els bitllets de RENFE , ara vendrem els de l'aeroport i amb una mica de sort farem la neteja, així no tindran més benefici.
De conya!!!
Aviat transformaran la Generalitat en una taquilla per a comprar bitllets.
De conya!!!
Aviat transformaran la Generalitat en una taquilla per a comprar bitllets.
Joan A. Forès
Reflexions
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada