divendres, 18 de febrer del 2011

18/02/11. Blanco lava mas blanco...

Benvolguts,

Aquest Blanco com comentàvem en la Reflexió anterior és pitjor que el cavall d’Àtil·la pels catalans. Si recordem les 4 o 5 Reflexions sobre l’Eix Mediterrani del Bloc, veiem que tot ja estava pactat. Espanya vol anorrear Catalunya  a base d’escanyar, a base de pispar el 10% del nostre PIB compulsivament des de sempre i a base de no construir infraestructures de cap tipus a Catalunya. La xarxa ferroviària és més reduïda actualment que abans de la guerra. La xarxa d’autovies a Catalunya és pràcticament inexistent i a Madrid n’hi ha mitja dotzena. Des de Barcelona no es pot anar cap a França si no és amb peatge (fins i tot el túnel del Pertús del TGV és de peatge!) o amb carreteres de carro.

I en aquest aspecte els governants espanyols són els reis de la mentida. Diuen que no creuen en l’Espanya radial, però no paren de fer radis! El concepte (conceto segons en Blanco) ” xarxa ferroviària” s’usa a tot el món per indicar que la infraestructura ferroviària és una xarxa teixida en el territori i no un conjunt de fils d’aranya sense lligam entre ells: “too pa Madrí”.
I com podem veure la filosofia dels governs espanyols, siguin PP o PSOE és “Farem l’eix mediterrani” però fa anys que mutatis mutandis estem fent l’eix per l’Aragó.
En aquest cas podem utilitzar l’humor. Per exemplificar la situació una vinyeta antiga, referida al ZP però també d’ús dels seus deixebles:


Si el Zapatero de l'“Apoyaré...” seguia el guió de la vinyeta, el Blanco és un deixeble notable. Ho hem vist amb l’aeroport i ho veurem en aquest eix mediterrani que no es farà mai. El PSOE fa 8 anys que és al govern i abans hi havia hagut uns quants anys de PP i encara enrere molt més anys de PSOE. I malgrat que el Blanco digui que 'des del primer dia he introduït a l'agenda política del ministeri l'impuls al Corredor Mediterrani' mai no s'havia fet res fins ara. Això vol dir que hem de continuar donant-los l’esquena mentre ens sodomitzen. Només podrem tenir autovies, xarxa de ferrocarrils, escoles bressol i hospitals degudament planificats quan tinguem recursos, o sigui quan siguem independents!

Vegem l’article del Directe.cat:

“En una conferència a Barcelona, exposa que el Corredor Mediterrani és un 'eix prioritari' per a l'Estat · El secretari d'organització del PSOE, Marcelino Iglesias, també parla en els mateixos termes quan es refereix a l'eix ferroviari aragonès

El ministre espanyol de Foment, el socialista José Blanco, ha afirmat avui a Barcelona que el Corredor Ferroviari Mediterrani 'és l'eix més important i prioritari' per al govern espanyol, motiu pel qual ha anunciat que hi invertirà 3.000 milions d'euros entre aquest any i el vinent. 'Infraestructures tan crucials per a Catalunya, Espanya i la Unió Europea com el Corredor Mediterrani no poden esperar més'.

'No crec en l'Espanya radial', ha afirmat, ressaltant que 'des del primer dia he introduït a l'agenda política del ministeri l'impuls al Corredor Mediterrani. Després d'un any intens de treball, el 10 de març presentaré un estudi de com quedarà, anunciant fórmules que comprometin recursos i terminis per impulsar el corredor'. I ha reblat: 'No podem estar parlant tots els dies que volem una economia més competitiva i no fer res perquè ho sigui.'

Ha assegurat que 'el desenvolupament del corredor és també fonamental en la nostra estratègia d'impuls al transport ferroviari de mercaderies i a la potenciació dels nostres ports', afegint: 'Les despeses logístiques, moltes vegades són més elevades que les de personal. I això té molt a veure amb l'impuls al transport ferroviari de mercaderies.'

Però tot i aquestes declaracions, Blanco no ha desmentit pas Iglesias: 'Els fets avalaran la determinació de l'impuls a aquest corredor.
I això no vol dir que seguim treballant en la Travessia Central'.
Malgrat tot, poc a poc, ja estem fent passos cap a un sistema de transports en xarxa. Probablement, el major repte que, ara, té per davant el ministeri de Foment'.

L'Eix Ferroviari Mediterrani és un puntal per a trencar amb aquest 'estat hipercentralitzat', segons Blanco, però emmarcant-lo en un conjunt 'd'actuacions per tot el territori nacional', com l'alta velocitat Almería-Huelva i Santiago de Compostela-Vigo, l'autovia que unirà Astúries amb Andalusia passant per Extremadura i Castella-La Manxa, o l'autovia del Cantàbric, 'que recorrerà tota la costa nord d'Espanya, d'est a oest'.”


Joan A. Forès
Reflexions

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada