divendres, 26 de novembre del 2010

26/11/10. I ara qui voto?

Benvolguts,
Carta interessant des de Cervià de Ter (El Gironès) publicada a El Punt. Mostra el dubte de molta gent donant per descomptat que votarà independentista, sense complexos, però no saben a qui, de tant malament com s’ho han muntat Reagrupament i Solidaritat:

“I ara qui voto?

21/11/10 02:00 - ANNA CARABÚS FLORES email protegit
El meu partit m'ha deixat orfe de vot. Després d'intentar pair l'ensurt i intentar entendre per què la CUP no es presenta a les eleccions, em trobo desorientada i amb molts dubtes, i el que em pregunto més és: Solidaritat o Reagrupament? No en tinc ni idea. El que tinc clar és que es respiren unes idees que mai abans s'havien expressat amb tanta claredat, i m'agrada. Fent el toc amb amics, sempre surt la mateixa pregunta: Laporta o Carretero? Solidaritat o Reagrupament? Pensava que era l'única que tenia aquest gran dubte, però he vist que no. Per un costat, penses: “Ens cal algú com en Laporta, políticament incorrecte, més llest que una guineu i que parli clar”. A més, va ser valent quan era president del Barça, no tenia por de dir el que pensava malgrat les opinions que generava i l'home és un gran orador. Per un altre costat, penses: “Però... no defineixen les seves idees socials”. Només m'ha quedat clar que volen la independència; però, i si s'ha de votar una reforma laboral? I si s'han de definir amb... posem per cas... agricultura, lleis estudiantils, fonts d'energia, etc.? No em queda clar. Després penses: “Home, en Carretero va ser valent. Va deixar la poltrona quan encara era calenta, va ser coherent i noble (unes característiques molt escasses en els nostres polítics). Va dir prou, quan li pagaven un sou”. Sé què pensa i m'agrada, però... li manca aquest punt de mala llet que tant m'agrada d'en Jan. Li manca aquest punt de “que n'aprenguin!”. Em sap greu. En Carretero és un polític de base, de sempre, que s'ho ha treballat. L'altre acaba d'arribar i amb calés i retòrica ha pujat al carro. Però és aire fresc. Inexpert, però aire fresc. No sé què fer. CUP, ja està bé!
Cervià de Ter (Gironès)


Crec que en algun moment de la campanya s'ha esmentat la possibilitat d'ajudar-se entre Reagrupament i Solidaritat (que tenen plantejaments idèntics sobre Catalunya, política i economia), si en arribant al final, com ara, es veu manifestament clar que un dels dos moviments va molt per davant de l'altre. No cal que sigui global l'ajut, podria ser dintre de circumscripcions, però els dos partits podrien encara arribar a pactes, integracions, recomanació de vot, etc. I d'altra part sempre queda la solució individual, que sé que practicaran molts antics votants de CiU, d'ERC i fins i tot del PSC que és votar independència independentment de si són militants d’algun d’ells i independentment de què havien votat anteriorment.
Sobretot no quedar-se a casa ni votar en blanc o nul. Cal votar independència!
Joan A. Forès
Reflexions

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada