diumenge, 7 d’octubre del 2012

07/10/12. Del trencament de la no-nata coalició independentista


Benvolguts,

Dijous i divendres he estat en dues reunions de SI on varen donar les seves raons pel trencament de les converses per a la creació d’una coalició amb ERC, RCat i DC, i que com molta altra gent, les entenc però no les comparteixo!

Ara bé, han fet un comunicat conjunt molt polit...

Però cal que els ciutadans donem les nostres raons, si les raons dels dirigents no ens fan el pes!

La brama que corre entre amics meus, ex-militants d’ERC i alguns adherits de SI i altres d’independents era la que l’Estanislau Figueras, President o Cap de Govern de la primera república espanyola el 1873 va amollar al Congrés espanyol:

 “N’estic fins als collons de tots nosaltres!”

 Altres opinions:

·       Corre una carta d’en Josepmiquel Servià per internet que es titula “Em declaro independentista independent” que va pel mateix camí! Un tast:

Decebut, contrariat i fins indignat davant el fracàs de la unitat de tot els independentistes, al meu entendre, un error històric que ens pot passar una terrible factura, abandono tota militància i em declaro, des d’avui i a tots els efectes, “INDEPENDENTISTA INDEPENDENT”

Dit això, i tot i la meva voluntat d’abandonar la meva actual militància per a posar-me al servei de totes les opcions sobiranistes, suplico al seus responsables, ara en discòrdia, que reflexionin —encara hi són a temps!— i tot fent fent un darrer esforç mirin d’unir-se, si no volen que la història, ara que per primera vegada —i qui sap si per darrera— es gira a favor nostre, els passi —ens passi!— ja per sempre pel damunt.

Per la meva banda, resto només directament i il.lusionadament adscrit dins única instància que fins ara ha demostrat tenir sentit d’unitat i, si m’ho permeteu, de responsabilitat: l’Assemblea Nacional Catalana, amb la qual ja he tingut el goig de

col·laborar activament...

·       Una amiga m’ha enviat la còpia d’un correu que ha enviat a SI on diu:

 Companys,

Heu d'entendre que, en aquest moment totes les explicacions que ens pugueu fer arribar sobre la no-entesa, d'un costat, de l'altre o de l'altre, ens fan més mal que bé. Les lluites entre els partits s'han de deixar de banda en aquest moment. Totes aquestes picabaralles i les consegüents explicacions, repeteixo, fan més mal que bé, no ajuden gens ni mica el procés cap a l'estat propi. 

Mireu el país basc, van tots a la una amb Bildu. Ja sé que han tingut més temps per fer aquest procés. Nosaltres, els partits independentistes, hem de ser més generosos, deixar de banda les diferències i anar plegats cap a la sobirania nacional. 

Encara hi som a temps, fem un pas endavant i anem tots units!

I, entre nosaltres, sabeu què passarà finalment? Que la gent que realment vol la independència, que com ja sabeu és molta, veient totes aquestes baralles, optaran pel vot útil …i ja sabeu a quí afavorirà… 

·       Un altre company, ex militant d’ERC i ex President del Casal d’ERC del Poblenou em diu:

No he volgut dir res al respecte: però trobo que hem desaprofitat una oportunitat que no es presenta cada dia, el país demanava a crits una coalició indepe! I els partits "amb afany de poltrona", han tingut els sants collons de barallar-se per un trist lloc en una llista, la mateixa merda de sempre...

Cap ni una excusa em serveix, per justificar la traïció i el "botiflerisme" d'aquests suposats patriotes!

·       Un altre ex President del Casal d’ERC del Poblenou em diu:

Crec que tant ERC convocant la reunió (davant la premsa) com SI fent-se l'enfadòs (també davant la premsa) MAI han tingut cap voluntat d'arribar a un acord. S'han dedicat només a gesticular. Continuen pensant només en el seu xiringuito i no en el País, que és el que toca.

Podem concloure que de moment només l’ANC està fent les coses ben fetes, suposo que sotmesa a terribles pressions! Que continuï! Tindrà tot el nostre suport!

Evidentment els ninotaires s’ho passen pipa:

Nosaltres, el Grup d’Opinió Els Almogàvers continuem treballant intensament per l’ANC, i la feina dels Racons del Xerraire que fem sé que és absolutament positiva i sobretot en aquests moments. És la nostra petita contribució a la creació d’una Catalunya independent!

 

 

Reflexions

 

 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada