Benvolguts,
Fa exactament 11 dies, el 24 de novembre l’agència Europa Press deia del ministre Blanco:
“El ministre de Foment, José Blanco, s'ha compromès a traspassar la gestió de l'aeroport del Prat si José Montilla continua ostentant la presidència de la Generalitat!
Ja vaig fer una reflexió sobre aquest fet dels més obscens que hem vist mai:
Doncs ara l’obscenitat continua. En Zapatero ni traspassa la gestió del Prat com des de totes les instàncies polítiques, econòmiques, empresarials i sindicals de Catalunya s’havia demanat sinó que el subhasta. Evidentment en Montilla no continuarà ostentant la presidència de la Generalitat, però com que Catalunya i els governs espanyols, siguin de color que siguin, es mouen en dos espais-temps diferents dubto moltíssim que aquesta decisió no s’hagués pres exactament de la mateixa manera que s’ha fet. El ministre Blanco és un mentider com el seu patró. I el govern socialista en funcions a Catalunya no mourà ni un dit per evitar els fets gairebé consumats ni interpel·larà el ministre Blanco sobre les seves mentides. I els 26 parlamentaris del PSC a Madrid, començant per la Chacón (al paredón) votaran com un sol home a favor d’aquesta subhasta. Per tant no els obligarà el fet de ser catalans, representants teòricament dels votants catalans, sinó que els estirarà la fidelitat a unes sigles, PSOE, que es pixen els catalans repetidament.
Hi ha l’Editorial de l’Avui que diu:
“S'ha de recordar que el model aeroportuari de l'Estat espanyol, centralista, és únic al món. Fer que els interessos polítics i una tronada concepció de l'Estat prevalguin sobre la lògica econòmica només pot passar en un territori que, en els moments més paroxístics de la bombolla immobiliària, es va arribar a creure que era més potent que França.”
La política centralista desbocada d’Espanya continua sent franquista fins el moll de l’os.
L’Editorial continua:
“Els aeroports es privatitzen, però es privatitzen poc. L'Estat continuarà tenint l'última paraula. I, per tant, el de Barcelona continuarà supeditat als interessos del de Madrid. Aquesta sí que és una autèntica trava per al desenvolupament del nostre país. El que hauria de fer el govern espanyol és privatitzar totalment els aeroports, i deixar que els socis i la lògica del mercat reordenessin els fluxos comercials i el trànsit de passatgers. Però, pel que es veu, Zapatero continua sent esclau de la seva ideologia, que considera sospitosa qualsevol iniciativa privada. Privatitzar del tot els aeroports permetria que l'administració rebés uns diners dels quals va molt necessitada per aturar la intranquil·litat dels mercats (i dels socis europeus, particularment d'Alemanya) i a més permetria tenir unes instal·lacions més eficients.”
Com ja s’ha explicat més d’un cop l’estat o AENA obliga multitud d’aerolinies estrangeres a passar per Madrid per anar a altres aeroports de l’estat. Amb això es dóna la incongruència d’haver d’anar per exemple des de Barcelona a Roma passant per Madrid...
Aquesta política fa que havent-hi tants passatgers amb destinació Madrid com en destinació Barcelona l’aeroport de Madrid sigui l’onzè del mon i el de províncies de Barcelona sigui el 60è, segons el volum de passatgers.
En continuarem parlant.
Joan A. Forès
Reflexions
http://reflexionsjafores.blogspot.com/
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada