divendres, 3 de desembre del 2010

03/12/10. CCN. Infraestructures ferroviàries. Corredor mediterrani. Primera part

Benvolguts,

Avui parlarem d’Infraestructures ferroviàries. I concretament de l’Eix del Mediterrani.

Primera part.
En el llibret del CCN i en el seu web es pot trobar el seu posicionament sobre aquest tema. S’ha de partir de dos mapes, el primer explica com les infraestructures ferroviàries espanyoles s’han desenvolupat per tal d’aïllar Catalunya i el País Valencià de la resta de l’estat. Amb l’objectiu de “No necessitar-nos mai més”.



Encara que sembli incomprensible l’estructura ferroviària de l’eix mediterrani continua sent la d’abans de la guerra. Tot és via espanyola, no europea. Només cal dir que hi ha trams entre Castelló i Tarragona de via única!

Des de Catalunya des de fa molts anys, d’abans de la proliferació de TGVs per tot l’estat, radials des de Madrid, que segons auditories internacionals Espanya no podrà mai mantenir pel poc volum de viatgers, es reclamava el TGV en l’eix mediterrani  i sobretot l’ample europeu per les mercaderies. El que no se sap és que Felipe González va posar entre l’espasa i la paret a Pasqual Maragall en donar-li a triar entre els Jocs del 92 o el TGV Madrid-Barcelona!

La proliferació de TGVs per tot Espanya en els darrers 20 anys ha estat increïble. El TGV de Madrid a Sevilla (González i Guerra eren sevillans) és del 92, que després es va derivar a Màlaga (la ministra era malaguenya), Toledo i Osca. També hi ha una línia Madrid-Valladolid (l’Ansar era de Valladolid i el seu gendre Agag era (o és encara) l’intermediari entre l’estat i les subministradores de material AVE, 8.000.000.000 pta del primer cop). El 2008 va arribar el TGV a Barcelona Sants i l’Estació de la Sagrera així com l’arribada a Figueres per arribar a França encara està verda. El 2010 han completat la línia de TGV Madrid-València. I del corredor mediterrani Algesires-Màlaga-Múrcia-València Tarragona-Barcelona el més calent és a l’aigüera. No està ni projectat!

L’any 2010 l’estat espanyol ha demanat a la Unió Europea subvencions per fer la Travessa Central dels Pirineus (TCP) passant per Osca i Canfranc amb un túnel de 56 quilòmetres (la senyora Magdalena Álvarez és diputada a la Unió Europea, encarregada de vetllar per aquest projecte)! Simultàniament han adjudicat el tram Sagunt –Terol-Saragossa.

Quines conclusions se’n poden treure de tota aquesta història?
·         Que tot està premeditadament pensat per aïllar els Països Catalans de la resta de l’Estat!
·         Que està dissenyat en deliri de “grandeur” pensant que la bonança econòmica estava assegurada per sempre i que en cas contrari la mamella valenciano-catalana-balear (comunitats amb els dèficits fiscals superiors a la mitja) ja rajaria, com està succeint actualment.
 En seguirem parlant en la segona part.



Joan A. Forès
Reflexions
http://reflexionsjafores.blogspot.com/

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada