Reflexions Joan A. Forès
Per la independència...
dijous, 10 de desembre del 2020
03/12/2020. Índexs i Sinòptics dels articles dels Corredors Mediterranis
20/10/11. Brussel·les i el Corredor Mediterrani
http://www.elpuntavui.cat/noticia/article/1-territori/12-infraestructures/465528-una-simple-queestio-de-prioritats.html
08/08/2017. Òscar Palau/ Laia Bruguera. El corredor mediterrani (NO) és més prioritari que el central. Quan els espanyols estan desesperats es comporten com els animalons de la faula atribuïda a Isop de l’Escorpí i la Granota travessant un riu. L’escorpí, a cavall de la granota, la pica a mitja travessa i quan la granota es queixa de que es moriran tots dos diu: -No puc evitar-ho, és la meva naturalesa. Ho hem comentat més d’un cop, n’hem dit l’ADN dels espanyols, que prefereixen carregar-se Catalunya que sobreviure Espanya econòmicament. Aquest és el perquè del retard etern del Corredor Mediterrani.
08/08/2017. Òscar Palau/ Laia Bruguera. El corredor mediterrani (NO) és més prioritari que el central. El problema, resumeix Amorós, és que “Europa no fa res més per pressionar perquè és un club d’estats, es deu a ells, l’única solució és que Catalunya també ho sigui”. Quan els espanyols estan desesperats es comporten com els animalons de la faula atribuïda a Isop de l’Escorpí i la Granota travessant un riu. L’escorpí, a cavall de la granota, la pica a mitja travessia i quan la granota es queixa de que es moriran tots dos diu: -No puc evitar-ho, és la meva naturalesa. N’hem dit l’ADN dels espanyols, que prefereixen carregar-se Catalunya que ajudar a sobreviure Espanya econòmicament. Aquest és el perquè del retard etern del Corredor Mediterrani.
29/04/2016. Tècnics d’Adif, esparverats pels errors de Foment en el disseny del Corredor Mediterrani. “El AVE de Barcelona a Valencia, ni lo soñeis mientras mandemos nosotros: llegariais a un acuerdo con los valencianos y os podriais acabar entendiendo en la lengua y en otros temas”. És de "sentit comú" que no vulguin hipotecar la seva sortida ferroviària a França passant per Barcelona...
16/12/14. ACN. Amb Espanya, ni Corredor Mediterrani, ni Ample Europeu. Continuar a Espanya és la ruïna de l’economia catalana i valenciana. Amorós ha reclamat al ministeri de Foment que nomeni un coordinador a tot el corredor mediterrani...
11/05/12. La discreta mort del Corredor Mediterrani
19/10/11. Història d’una hipocresia compulsiva
16/03/11. Eix Mediterrani i corredor esotèric
16/08/11. Actualització d'informació sobre el Corredor Ferroviari Mediterrani
19/09/2016. Infraestructures. Viaempresa.cat. Mai més trens d'esquena al Mediterrani. Catalunya i el País Valencià registren el 40% de les exportacions de l'Estat espanyol. El 45% del PIB i el 46% de l'ocupació. La meitat de les exportacions espanyoles passen pel Corredor Mediterrani. Des de les empreses exigeixen una doble via ferroviària per ser competitius i descarregar de trànsit les carreteres que transiten milers de camions cada dia.
19/09/2016. Infraestructures. Eduard Fernández. Entrevista a Pau Caparrós Director de l’Institut Ignasi Villalonga. “Hi ha una voluntat soterrada per part de l’Estat de retardar la connexió entre València i Barcelona”. Un 90% o un 95% dels fons europeus es destinen al transport ferroviari, i l’Estat se’ls ha gastat en la inútil xarxa d’alta velocitat, però no entre València i Barcelona.
13/03/13. Nova jugada: Foment fa passar el Corredor Mediterrani per Madrid i Saragossa
16/02/2018. Economia. Infraestructures. Corredor mediterrani. Espanya ens atraca. Aiats Agustí. Entrevista Andrea Firenze, director general de Covestro a Espanya. "No tenir Corredor Mediterrani ens costa temps, milions i competitivitat". Vam prendre la decisió del centre logístic a partir de la informació que teníem: no hi havia cap seguretat de tenir un tercer fil o un Corredor Mediterrani o un ample europeu pel nostre hub. Hem estat obligats a fer una inversió més cara, els trens d'Alemanya canvien els eixos a Cervera i això triga temps, costa milions i ens resta competitivitat respecte d'altres països d'Europa. Però ho havíem de fer, si no, no tindríem matèria primera. El tren és l'opció més flexible. Portar-lo en camió seria una catàstrofe ambiental i de cost. Una bona connexió estalviaria milions a l'any.
13/03/11. El Pepiño Blanco, el Corredor Mediterrani i la Ferrmed
23/08/11. El Corredor Mediterrani. Entrevista a Joan Amorós, FERRMED
09/04/2017. Franquisme. Infraestructures. Corredor mediterrani. Enric Juliana. Mediterrània per a tothom. La sinistra ma de l’Aznar va manipular tots els ressorts espanyols, per tal de no construir mai el Corredor Mediterrani, perquè com a bon nacionalista espanyol, el seu odi contra l’Espanya no castellana és immens. I ara el mal ja està fet. Observeu només un detall de l’article, en el darrer paràgraf: El ramal litoral suportarà una gran pressió. La Comunitat Valenciana serà el segment crític: per un mateix corredor (via ibèrica corregida) hauran de circular els trens de Rodalies, l’ Euromed i els trens de mercaderies...
28/03/2017. Franquisme. Infraestructures. Germà Bel desmunta en 4 respostes les promeses de Rajoy. El costum del govern del PP, inaugurat per José Blanco, gallec, és incloure al corredor mediterrani totes les inversions que connecten Madrid amb qualsevol província que toca la Mediterrània. Però això com veurem no té res a veure amb un corredor de mercaderies!
24/05/2016. Infraestructures. Corredor Mediterrani. El Tribunal de Comptes europeu denuncia la desídia d’Espanya i França amb el corredor mediterrani i la manca d’atenció en les connexions dels ports. Falta de competitivitat. no s’han complert, ni molt menys, els objectius” del nou tram Perpinyà-Figueres. La línia és utilitzada diàriament per menys de quatre trens de mercaderies...
18/02/11. Blanco lava mas blanco...
19/04/15. Lurdes Artigas. Joan Amorós i Pla: “Ens fan més cas a Brussel•les que a Madrid”. El govern espanyol fa veure en les reunions que té interès en el corredor mediterrani, però la realitat és la que és: no fa res...
12/05/2016. Infraestructures. Xavier Grau. La inacció de l’Estat congela una inversió de 30 milions de BASF a Tarragona. Total desídia dels Gobiernos espanyols, o sigui l’Estat, a construir el Corredor Mediterrani. “Amb l’ample de via internacional ens posaríem en un pla d’igualtat clar amb altres ubicacions per atreure inversions de BASF.” La falta d’aquesta infraestructura té efectes sobre la indústria química de Tarragona, ja que resta atractiu per portar-hi inversions.
15/01/11. Corredor mediterrani
03/03/11. Estem intervinguts
21/03/11. Corredor mediterrani Resultat de la presentació del ministre Blanco i de l'activitat de la Comissió del Transport europea
28/08/2016. Infraestructures. ACN. El govern espanyol malbarata els fons europeus. I en aquest Bloc hi ha dotzenes d’articles comentats explicant com els Gobiernos espanyols del PPSOE s’han malbaratat des del 1986 els diners de la UE, que ha fet veure que no ho veía! I ara 30 anys més tard, miraculosament se n’adonen!
06/06/2012. Infraestructures. Corrupció. Vicent Partal. La guerra de la Mediterrània. Parle d'un volum titulat 'A Quick & Dirty Guide to War'. Fou escrit el 1985 per dos analistes responsables d'idear jocs de guerra al Pentàgon i al Col·legi de Guerra de l'Exèrcit. Per què no hi ha Corredor Mediterrani? Què s'amaga darrere tanta irracionalitat? Per què el Corredor Mediterrani ni s’ha fet ni es farà? Per què nosaltres, els Paisos Catalans, som l’enemic...
02/02/11. Ferrmed i la Gran Xarxa de Ferrocarrils Europeus (2)
23/07/11. Infraestructures. Corredor mediterrani
25/05/2016. Infraestructures. Puigdemont sobre el Corredor Mediterrani "Hem constatat que estem en temps de descompte. Puigdemont, ha reclamat al govern espanyol que escolti la veu d'Europa i també el consens interregional que s'ha posicionat a favor del Corredor Mediterrani, i ha citat el País Valencià, Balears, Múrcia i Andalusia. Entre Tarragona i l'Ebre encara hi ha 45 quilòmetres que són de via única”...
02/06/2017. Andreu Mas. Madrid SA, negoci i poder. Albert Pont retrata en el seu darrer llibre una Espanya controlada des de Madrid per una petita elit. Demostra com es liciten obres públiques sense sentit per enriquir una minoria. Al petit municipi de Ciudad Real a tocar d’un aeroport només operatiu en època de cacera, totalment deficitari, grans promotors i especuladors, en connivència amb el poder públic, projecten construir la terminal de contenidors marítims més gran d’Europa construïda mai en terra ferma. Cap problema: l’Estat construirà, en lloc del corredor mediterrani, un corredor central de mercaderies integrat a la xarxa transeuropea d’alta velocitat.
Quatre apunts sobre els AVEs i el Corredor Mediterrani.
27/06/11. Ferrmed i la manca de criteri amb que s'ha fet l'AVE (TGV) i la no decisió de tirar endavant l'eix mediterrani de mercaderies
17/02/12. El Corredor Mediterrani, el Ministeri de Foment, la representació a l'exterior, la CCMA
18/10/2011. *. Corredor Madriterrani. Carta als reis i altres relats
11/06/12. Comparació entre inversions de Foment aRodalies de Barcelona i de Madrid
01/05/11. Ferrmed i el Corredor Mediterrani
05/10/2011. Corredor mediterrani, si, corredor atlàntic, si, corredor central del Pirineu, no...
31/10/11. Els PPSOE més falsos que un duro sevillano
05/09/2016. Infraestructures. Corredor Mediterrani. Vies de 279M€ per a quatre trens al dia. 19.000 camions al dia transiten per La Jonquera. Mapa d’orígen i destí del volum de mercaderies per l’interior de la península. Objectiu únic: Transport de mercaderies. A Espanya, la quota de transport de mercaderies per ferrocarril és de 4,6%. La mitjana europea és de 17,8%. La d'Àustria és 42,1% i la de Suècia 38,2%. La infraestructura actual i la que hi ha en projecte no servirà a la llarga per moure mercaderies. Cal tornar-ho a començar tot!
18/03/11. Les dues espanyes. Versió Espanya productiva-Espanya no productiva
17/02/13. Corredor Mediterrani. Tren orbital. Autometro...
01/02/11. Ferrmed i la Gran Xarxa de Ferrocarrils Europeus
03/12/10. CCN. Infraestructures ferroviàries. Corredor mediterrani. Segona part
24/05/2016. Infraestructures. El Tribunal de Comptes europeu ha donat la raó als ports de Barcelona i Tarragona. L’organisme denuncia la desídia d’Espanya i França amb el Corredor Mediterrani i la manca d’atenció en les connexions dels ports. És a partir d’aquesta notícia que explicarem la situació del transport de mercaderies per ferrocarril amb ample europeu...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Entrada més recent
Entrada més antiga
Inici
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada